به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 150
بازدید دیروز: 5,718
بازدید هفته: 150
بازدید ماه: 21,120
بازدید کل: 23,682,942
افراد آنلاین: 10
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 27 April 2024
السبت ، ۱۸ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
10 - ستاد چهلمین جشنواره فیلم فجر از اساس اظهارنظرهای مبتنی بر اباحه‌گری را محکوم می‌داند ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
در واکنش به اظهارات یک نویسنده در اطلاعیه‌ای اعلام شد
 
ستاد چهلمین جشنواره فیلم فجر از اساس
 
اظهارنظرهای مبتنی بر اباحه‌گری را محکوم می‌داند
 
   ۱۴۰۰/۱۱/۲۹

واکنش تند روحانیون به اتفاقات اخیر جشنواره فجر 1400+ فیلم - سایت تیتربرتر |  TitreBartar.com

 
طی روزهای گذشته اظهارات تأمل‌برانگیز نویسنده یکی از فیلم‌های سینمایی حاضر در جشنواره فیلم فجر با واکنش‌های منفی بسیاری همراه شد.
وی در اظهارنظری مدعی شده بود که اگر دختر و پسری عاشق هم بشوند و بدون عقد و یا صیغه محرمیت، فرزندی به دنیا بیاورند این فرزند حلال‌زاده است! انتشار فیلم این اظهارات عجیب و ناموجه در فضای مجازی با اعتراض شدید رسانه‌ها و افکارعمومی مواجه شد. در همین رابطه روزنامه کیهان در ستون «گفت و شنود» در مطلبی با عنوان «دَرِپیتی‌ها!»، به این اظهارنظر واکنش نشان داد. 
سرانجام در پی تشدید واکنش‌های منفی به این اظهارات خارج از عرف، وی با انتشار پیامی از مردم عذرخواهی کرد.
همچنین کارگردان این فیلم سینمایی نیز در یادداشتی نسبت‌ به اظهارات نویسنده فیلم واکنش نشان داد و اظهار کرد که این اظهارنظر، نظر شخصی نویسنده فیلم بوده و هیچ ارتباطی با فیلم ندارد. وی تصریح کرد که روی موازین دینی و موارد شرعی و اخلاقی حساسیت دارد و خط قرمزها را رد نمی‌کند اما همواره نسبت به شناساندن خطرات نوظهور و ضدفرهنگی تلاش خواهد کرد.
در پی این اعتراضات و عذرخواهی نویسنده فیلم مذکور، ستاد برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر نیز اطلاعیه‌ای صادر کرد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است:«اظهارات این نویسنده و سخنان هنجارشکنانه وی که البته با تکذیب و عذرخواهی وی نیز همراه شده است ربطی به رویکرد و نگاه سازمان جشنواره فجر ندارد و این‌گونه اظهارات مغایر با شرع مقدس از سوی ستاد جشنواره به شدت تقبیح و محکوم می‌گردد.»
در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است:«ستاد چهلمین جشنواره فیلم فجر از اساس این‌گونه اظهارنظرهای مبتنی بر اباحه‌گری را محکوم می‌داند و معتقد است سینمای ایران باید پاک و مطهر از هر حرکت، سخن و رفتار غیر شرعی باشد.آنچه در سال‌های اخیر به سینمای ایران خسران وارد کرده همین نگاه هنجارشکنانه و ضد اخلاقی است که متأسفانه خانواده‌ها را از سالن‌های سینِما دور کرده است و این نگاه هنجارشکن با کمال تأسف، در روح و درونمایه برخی از آثار سینمایی هم رخنه کرده است.»
ستاد برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر در این اطلاعیه تاکید کرد: «جشنواره فجر ضمن محکوم کردن چنین نگرش‌های ساده‌لوحانه و مغایر با فرهنگ، اخلاق و هنجارهای اجتماعی و اسلامی بر این باور است که سینمای ایران در سایه‌سار اخلاق و در پرتو رفتارهای دینی و هنجارهای اجتماعی به رشد و اعتلا خواهد رسید.»