به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 801
بازدید دیروز: 1,526
بازدید هفته: 4,935
بازدید ماه: 4,935
بازدید کل: 23,666,763
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۰٤ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 23 April 2024
الثلاثاء ، ۱٤ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۶۱ - سید حسن نصرالله : ومت در هیچ برهه‌ای مثل امروز قوی نبوده است ۱۴۰۰/۱۲/۰۶

سید حسن نصرالله:

مقاومت در هیچ برهه‌ای مثل امروز قوی نبوده است

  ۱۴۰۰/۱۲/۰۶

درباره سید حسن نصرالله - ایرنا

دبیرکل حزب‌الله لبنان در مصاحبه با شبکه «المنار» به زندگی «سید عباس الموسوی» دبیرکل شهید این جنبش پرداخت و گفت مقاومت هیچ‌گاه این‌قدر قوی نبوده است.

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، شامگاه روز چهارشنبه، در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «المنار» خاطراتی از زندگی شهید «سید عباس الموسوی» دبیرکل سابق جنبش حزب‌الله روایت کرد: «پیکر سید عباس موسوی رفت؛ اما روح،‌اندیشه، فرهنگ، برادران، دوستان، شاگردان، خانواده و تمام کسانی که راه او را ادامه دادند، همچنان هستند. من با سید عباس موسوی در شانزدهم یا هفدهم دسامبر سال ۱۹۷۶ (24 یا 25 آذر 1355) در نجف اشرف آشنا شدم. شهید شیخ علی کریم که با او ارتباط داشتم، من را با سید عباس الموسوی در نجف اشرف آشنا کرد...مقاومت پیش قوی‌تر شده است. زمان یا روزی نبوده که مقاومت تا این‌اندازه در تمام ابعاد نظامی، مادی، معنوی و ایمانی قوی بوده باشد. این مقاومت سقف ندارد. مقاومت به صورت جدی از میزان تهدید، خطرات و این طرح آگاه است و آماده این اصل خواهد بود: “اعدوا لهم ما استطعتم من قوه”. طرفداران مقاومت و فضای آن بیش از پیش بیشتر و بزرگتر شده‌اند. این تنها مسئله اعداد نیست بلکه این، یک فضا برای جانفشانی است که در آن فرزندانشان حتی تنها فرزندشان را می‌دهند تا بجنگد.»
سید حسن نصرالله ادامه داد: «زمانی که به نجف رسیدم، شانزده‌ساله بودم. اولین بار بود که به خارج از لبنان سفر می‌کردم. به همراه سید عباس الموسوی با سید محمد باقر صدر دیدار کردم پس از آنکه به خانه‌اش رفتیم. سید محمد باقر صدر چند سؤال از من درباره لبنان و تحصیلم پرسید و از سید عباس الموسوی خواست که تمام امور مربوط به محل سکونت، معیشت و تحصیلم را انجام دهد. کمی پول نیز به من داد.» دبیرکل جنبش حزب‌الله افزود: «سید عباس زمانی که درس می‌داد، روز بعد همان مسائل را تکرار می‌کرد. در اولین سال تحصیل در نجف با او هیچ روز تعطیلی در کار نبود. آخر سال تحصیلی با سید -بدون مبالغه- برابر با سه سال [کامل] بود؛ از نظر روزها و درس‌ها جدیت در تحصیل. سید عباس همیشه و هر روز از طلبه‌ها درباره خورد و خوراک و امورشان می‌پرسید؛ تمام امورشان. او در نجف اشرف برای طلابش هم پدر بود و هم مادر. او در تلاش بود تا رهبر و نیرو فارغ‌التحصیل کند.»
نصرالله در ادامه بیان کرد: «سید عباس حدود سه کیلومتر را برای درس و زیارت حرم امیرالمؤمنین‌(ع) پیاده می‌رفت. ما با سید عباس با پای پیاده برای زیارت به کربلا رفتیم. بعد از آنکه دستگیری‌ها آغاز شد و سید عباس برای دعوتگری به لبنان رفته بود، مقامات صدام درباره او می‌پرسیدند. به سید خبر دادیم که مقامات صدام به دنبال او هستند و او نباید به نجف بازگردد تا آنجا دستگیر نشود.» دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: «مسئله ولایت فقیه برای سید عباس برگرفته از‌اندیشه سید محمد باقر صدر بود. با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی ولایت فقیه را عملی کرد. البته باید توجه داشت که مهم‌ترین کسانی که ولایت فقیه را بنیان نهادند، فقهای جبل عامل بودند.»
دبیرکل حزب‌الله با اشاره به انتخاب سید عباس الموسوی به عنوان دبیرکل حزب‌الله، اضافه کرد: «سید عباس در جنوب برای مقاومت و اقدامات نظامی بسیار تلاش کرد. او در خانه جوانان می‌خوابید. بیشتر وقتش را در جنوب می‌گذراند؛ آن زمانی که جنوب، جولانگاه [دشمن] بود. اقدامات او علنی بود؛ در تشییع شهدا حاضر می‌شد و در مناسبت‌ها سخنرانی می‌کرد. روابط او با جوانان عالی و عاطفی بود. به اتاق‌های عملیات می‌رفت و پیش از رفتن جوانان به عملیات، با آنها خداحافظی می‌کرد. او در خطوط مقدم حاضر بود.» سید حسن نصرالله همچنین روایت کرد:‌ «ده روز بود که درگیر انتخاب دبیرکلی برای حزب‌الله بودیم. هر روز با سید عباس بحث می‌کردیم تا در پایان قبول کند. برادران در این مرحله گفتند که اگر سید عباس قبول نکرد، تو باید قبول کنی. سید عباس به دنبال منصب در حزب‌الله نبود.»
دبیرکل حزب‌الله همچنین در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: «تقریبا دو ماه قبل از شهادتش (سید عباس الموسوی)، او به من گفت که من خیلی دوام نمی‌آورم. او یکی از خواب‌هایش را برایم تعریف و تفسیر کرد که با ام یاسر [همسرش] و سید حسین [پسرش] به شهادت خواهد رسید. یقین داشت که به دست صهیونیست‌ها شهید می‌شود. سید عباس در شب شهادتش به‌شدت بیمار بود. خیلی سرفه می‌کرد و حتی نمی‌توانست روی پاهایش بایستد؛ اما با این حال، روز بعد بلند شد و به جبشیت رفت.»
اسرائیل؛ رژیم موقت
دبیرکل حزب‌الله افزود: «طرح حقیقی ما عدالت، صلح، مقاومت، پیروزی، محافظت از مردم، دفاع از آزادی، میهن و این امت و مقدسات است. این اسرائیل از بین خواهد رفت. ان‌شاءالله این موجودیت از بین خواهد رفت. این رژیم موقت است. در فضای مجازی دیدم که پیشنهاد شده بود از کلمه «وجود موقت» استفاده شود، من این فراخوان را تأیید می‌کنم. این رژیم صهیونیستی و موقت است؛ رو به زوال است. تنها بحث زمان مطرح است. برای نبرد کاملا آماده هستیم و اگر دشمن اسرائیلی جنگی را به لبنان تحمیل کند، آن وقت شجاعت ما را خواهد دید.»