به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 321
بازدید دیروز: 2,852
بازدید هفته: 11,360
بازدید ماه: 17,150
بازدید کل: 23,505,522
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 29 March 2024
الجمعة ، ۱۹ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۶۲ - سید حسن نصرالله: کشورهایی که به آمریکا اعتماد کرده‌اند از جنگ اوکراین عبرت بگیرند ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
سید حسن نصرالله:
 
کشورهایی که به آمریکا اعتماد کرده‌اند از جنگ اوکراین عبرت بگیرند
 
۱۴۰۰/۱۲/۱۰
 

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، روز سه‌شنبه (اول مارس-10 اسفند) به مناسبت سی‌امین سالگرد شهادت سید عباس الموسوی، دبیرکل پیشین حزب‌الله، در افتتاحیه همایشی تحت عنوان «سید شهدای ما؛‌اندیشه و سیره» در بیروت، سخنرانی کرد. دبیرکل حزب‌الله لبنان در آغاز سخنرانی خود که به طور زنده از شبکه المنار پخش شد، به مسلمانان جهان، عید مبعث و معراج پیامبر اکرم (ص) را تبریک گفت و بحث خود را شروع کرد.

راه سید عباس الموسوی
دبیرکل حزب‌الله با اشاره به سیره دومین دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که دغدغه سید عباس الموسوی اسلام بود و وی در دایره اسلام، از شاگردان مکتب «محمد باقر الصدر»
بود و پس از شهادت او از مکتب فکری امام خمینی (قدس سره) پیروی می‌کرد. هر دو مکتب مکمل و منطبق بر یکدیگر بودند. دغدغه و مسئله اصلی سید عباس، اسلام و دعوت به اسلام با کلیه ابزارها و امکانات موجود بود. سید حسن نصرالله در ادامه گفت که سید عباس به قضیه فلسطین و ضرورت مقابله با دشمن صهیونیست ایمان داشت و روابط خوب و مستحکمی با ساکنان اردوگاه‌ها و رهبران گروه‌های فلسطینی داشت.
او سپس با اشاره به جایگاه ایران در دیدگاه سید عباس الموسوی گفت که ایران از نظر وی، یک کشور اصلی برای امت اسلامی به شمار می‌رفت و وی بر اهمیت جمهوری اسلامی ایران و نقش آن در منازعه با اسرائیل تاکید داشت و باور داشت که ایران در کنار امت اسلامی و حامی منافع آن است. دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد که الموسوی درخصوص آمریکا، موضعی مانند امام خمینی داشت و آن را شیطان بزرگ، عامل تمام مشکلات امت اسلامی و دشمنی حقیقی می‌دانست که می‌بایست با آن مقابله و از اعتماد و مراجعه به آن پرهیز کرد. وی افزود که در دنیای امروز نیز به بصیرت سید عباس در قبال تحولاتی که روی می‌دهد، نیاز است.
گفتنی است، سید عباس الموسوی، یکی از مؤسسان حزب‌الله لبنان به شمار می‌رود. وی به تاریخ در سال ۱۳۳۱ شمسی، در روستای «نبی شیث» واقع در «بقاع» متولد شد و سال ۱۳۷۰ شمسی، به همراه همسرش «ام یاسر» و آخرین فرزندش «حسین»، هدف بالگردهای آپاچی رژیم آپارتاید اسرائیل قرار گرفت و به شهادت رسید. وی در زمان شهادت، دومین دبیرکل حزب‌الله بود که پس از «شیخ صبحی طفیلی»، این مسئولیت را بر عهده گرفت. پس از شهادت او، نصرالله سکانِ هدایت حزب‌الله را به دست گرفت و تا به امروز، در این مسئولیت باقی است.
جنگ اوکراین، عبرتی برای آمریکا دوستان
دبیرکل حزب‌الله لبنان در این سخنرانی به وقایع اخیر و جنگ اوکراین پرداخت و ضمن اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران درخصوص جنگ جاری روسیه- اوکراین و تأیید آن گفت: «آمریکا مسئول اتفاقاتی است که در اوکراین رخ می‌دهد و خود امور را به این سمت سوق داده است. واشنگتن هر کاری برای سناریوی کنونی انجام داده است و شرایطی را برای پیچیده‌تر کردن اوضاع فراهم می‌کند. آنچه در حال رخ دادن است درس عبرتی است برای کسانی که به آمریکا اعتماد دارند و به آن امید بسته‌اند.»
او افزود که آمریکا مسئول اتفاقاتی است که اکنون در اوکراین رخ می‌دهد، چرا که به این درگیری تحریک کرد و به آن دامن زد و کمکی برای دستیابی به راهکار دیپلماتیک نکرد وکاری برای متوقف کردن جنگ انجام نداد، بلکه بیشتر برای آغاز آن فشار آورد. امادر نهایت چه کسی بهای آن را خواهد پرداخت؟ مردم روسیه و اوکراین! لذا در زمانی که تمام جهان در معرض خطر قرار گرفته این آمریکاست که برنده خواهد بود. وی در بخش پایانی سخنرانی‌اش در این همایش به درگیری کنونی میان روسیه و اوکراین و احتمال آغاز جنگ جهانی سوم، اشاره کرد و گفت: پیامدهای بحران روسیه- اوکراین برای جهان خطرناک است و هر احتمالی وجود دارد. ما خواستار پیگیری تحولات درگیری جاری میان این دو طرف و عبرت گرفتن از آن‌چه در آن‌جا می‌گذرد، هستیم.
سید حسن نصرالله توضیح داد که با آغاز حمله روسیه به اوکراین، برخی آن را تایید، برخی آن را محکوم و عده‌ای نیز اعلام بی‌طرفی کردند. آن‌چه که در این میان مهم است، پیگیری این رویداد جهانی و درس گرفتن از هر ساعت و هر روز آن است. با توجه به آن‌چه امروز بین روسیه و اوکراین اتفاق می‌افتد، بیم آن می‌رود که اوضاع فراتر از نبرد روسیه و اوکراین شود. آن‌چه امروز اتفاق می‌افتد، درس‌ها و عبرت‌های زیادی دارد که باید بر آنها در منطقه تکیه شود.
دوگانگی استانداردهای غرب
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به دوگانگی در مواضع و استانداردهای جهانی در قبال تحولات مشابه در کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: در برخورد با کشورهای مختلف جهان استانداردهای دوگانه‌ای وجود دارد. ما این سؤال را داریم که وقتی آمریکا به افغانستان و عراق حمله کرد و صدها هزار نفر را کشت، دنیا چگونه رفتار کرد و اکنون با ورود روسیه به اوکراین و آغاز یک نبرد و عملیات نظامی چگونه رفتار می‌کند؟» وی افزود که کشورهای غربی هر کاری جز درگیری مستقیم را علیه روسیه کردند از محاصره و تحریم گرفته تا بستن آسمان، بستن بنادر، ارسال سلاح به اوکراین، باز کردن درها برای جذب نیروهای داوطلب به مقاومت اوکراین و...اما زمانی که آمریکا به افغانستان حمله کرد، شما خوب می‌دانید که آنها چطور رفتار کردند.وقتی به عراق حمله کرد، چه شد؟ با آمریکا چطور رفتار شد؟ اصلا با همه جنگ‌هایی که آمریکا به راه‌انداخت چطور برخورد شد؟ در قبال رژیم صهیونیستی، حمله به غزه، محاصره آن یا جنگ یمن که چندین سال از آغاز آن می‌گذرد و این‌همه ویرانی و کشتار به بار آورده چطور رفتار شد؟ لذا مقایسه مواضع کنونی غرب با مواضعش در قبال جنگ‌های آمریکا، استانداردهای دوگانه آن را نشان می‌دهد.
سید حسن نصرالله تصریح کرد: «جهان امروز تنها به قدرتمندان احترام می‌گذارد و در مقابل جنایات آمریکا سکوت می‌کند.» او با اشاره به یکی از آخرین جنایات آمریکا در قبال مردم افغانستان و دستور مستقیم «جو بایدن» برای مصرف هفت میلیارد دلار دارایی مسدود شده افغانستان اشاره کرد و گفت که آمریکا در سایه سکوت بین‌المللی اموال مردم افغانستان را به سرقت برد.
همراهی حزب‌الله و جهاد
خبر دیگر آن‌که «زیادالنخاله» (ابوطارق) دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در سخنرانی خود در این نشست گفت، پس از گذشت سی سال از شهادت سید عباس موسوی، مقاومت هیچ زمانی قوی‌تر و محکم‌تر از امروز نبوده و با قدرت و اقتدار به سمت اهداف خود پیش می‌رود و گزینه واقعی امت برای مقابله با دشمن است. او ضمن تأکید بر بینش ژرف دبیرکل سابق حزب‌الله، گفت، حزب‌الله همواره دوشادوش مقاومت فلسطین بوده و این پشتیبانی تا آزادی فلسطین ادامه دارد.