به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 685
بازدید دیروز: 18,753
بازدید هفته: 685
بازدید ماه: 685
بازدید کل: 23,662,516
افراد آنلاین: 8
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 20 April 2024
السبت ، ۱۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۷۵ - اژه‌ای به مدت 4 ساعت از بنادر و گمرکات استان استان هرمزگان بازدید کرد: ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
اژه‌ای به مدت 4 ساعت از بنادر و گمرکات استان استان هرمزگان  بازدید کرد:
 
سفر از پیش اعلام‌نشده و بدون تشریفات رئیس قوه ‌قضائیه به هرمزگان با پرواز عمومی 
 
  ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
رئیس قوه قضائیه چهارشنبه شب در سفری از پیش اعلام نشده و بدون تشریفات، به استان هرمزگان به عنوان یکی از شاهرگ‌های حیاتی اقتصادی کشور و قطب ترانزیت و حمل‌ونقل کالا سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری میزان، با عنایت به ابلاغ اخیر رئیس دستگاه قضا مبنی بر حذف تشریفات و هزینه‌های زائد و لزوم اجرای یکپارچه و دقیق آن در قوه قضائیه و همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، سفر حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای به استان هرمزگان نیز همانند سفر چندی پیش وی به استان اصفهان، بدون تشریفات مرسوم صورت گرفت.
یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان بازدید چهار ساعته از مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس به عنوان یکی از مهمترین کریدور‌های ترانزیتی بین‌المللی و از قطب‌های واردات کالا به کشور بود.
محسنی اژه ای پیش از بازدید از بندر شهید رجایی در بندرعباس، از طریق دریا به مشاهده وضعیت بنادر و گمرکات استان هرمزگان پرداخت و در جریان فرآیند عبور و مرور و پهلوگیری کشتی‌های باری در این بنادر و گمرکات و همچنین سازوکار‌های نظارتی و کنترلی موجود در آنها قرار گرفت.
رئیس قوه قضاییه همچنین در جریان بازدید از بندر شهید رجایی، از نزدیک در جریان فرآیند امور در بزرگ‌ترین بندر تجاری و گمرک کشور و همچنین سازوکار‌های مبارزه با قاچاق کالا در بنادر و گمرکات استان هرمزگان قرار گرفت.
«رفع معضل معطلی بیش از حد و غیرمتعارف کشتی‌های حامل کالا‌های ثبت سفارش شده در لنگرگاه بنادر به ویژه بندر شهید رجایی و خساراتی که از این ناحیه به بیت‌المال وارد می‌شود» از جمله تاکیدات رئیس قوه قضائیه در جریان بازدید از بندر شهید رجایی بود.
محسنی اژه‌ای در همین راستا به مسئولان «وزارت صمت»، «گمرک» و «بانک مرکزی» توصیه کرد که با ایجاد هماهنگی و همگرایی بیشتر میان خود از بروز آسیب‌ها و مشکلاتی نظیر معطل ماندن کشتی‌های حامل کالا‌های بعضاً ضروری و مورد نیاز مردم و کشور در لنگرگاه‌های بنادر جلوگیری به عمل آورند.
وی با بیان اینکه ادارات «گمرک» و «بنادر و دریانوردی» استان هرمزگان در ماه‌های گذشته اقدامات خوبی در راستای تشدید نظارت‌ها برای مقابله با قاچاق و همچنین تسریع در ترخیص کالا‌ها داشته‌اند، سوالاتی را از مسئولان مربوطه درخصوص علت معطلی چند ماهه برخی کشتی‌های حامل کالا در لنگرگاه‌ها مطرح و بیان کرد: اینکه یک کشتی حامل کالای ثبت سفارش شده مدتی در لنگرگاه معطل بماند و محموله آن که بعضاً از نیاز‌های ضروری کشور و مردم است، تخلیه و ترخیص نشود، قابل قبول نیست و دستگاه‌هایی نظیر «وزارت صمت»، «گمرک» و «بانک مرکزی» باید در این زمینه با یکدیگر هماهنگی و تشریک مساعی بیشتری داشته باشند.
در جریان این بازدید، مسئولان مربوطه در مجتمع بندری شهید رجایی، جریمه تأخیر کشتی‌های متوقف شده در لنگرگاه این مجتمع بندری را روزانه ۲۵ هزار دلار اعلام کردند که رئیس قوه قضائیه بر اتخاذ تدابیر ویژه نظارتی و اجرایی برای جلوگیری از معطلی کشتی‌های حامل کالا‌های ثبت سفارش شده و تخلیه و ترخیص سریع محموله‌های آنها تاکید کرد.
پرهیز از هرگونه اهمال و تأخیر در شناسایی و اعلام کالا‌های در معرض فساد
رئیس دستگاه قضا همچنین در جریان بازدید از انبار‌های کالا‌های متروکه و فاسد شده مستقر در بندر شهید رجایی از مسئولان و دست‌اندرکاران سه دستگاه و اداره «بنادر و دریانوردی»، «گمرک» و «اموال تملیکی» خواست از هرگونه اهمال و تأخیر در شناسایی و اعلام کالا‌های در معرض فساد به‌طور جدی پرهیز کنند تا از وارد آمدن خسارت به بیت‌المال جلوگیری به عمل آید و هر سه دستگاه با هم‌افزایی میان یکدیگر به فوریت فهرست کالا‌های در معرض انقضاء را برای تعیین تکلیف اعلام کنند.
اژه‌ای همچنین در جریان بازدید خود از مجتمع بندری شهید رجایی، به سراغ چند کانتینر کالا‌های متروکه در یکی از انبار‌های این مجتمع بندری رفت و سوالاتی در خصوص زمان ورود، علت عدم ترخیص، زمان دقیق اعلام متروکه بودن این کالا‌ها به گمرک و سازمان اموال تملیکی، تعلق کالا‌ها به بخش خصوصی یا دولتی و همچنین چرایی خالی بودن نیمی از ظرفیت برخی کانتینرها، مطرح و تاکید کرد: چنانچه به صاحب کالای فاسد شده دسترسی وجود دارد، ضروری است او را بازخواست کرد و اگر قصور وی مشخص شد باید هزینه امحای کالای فاسد شده را از او ستاند.
رئیس قوه قضاییه در ادامه بازدید خود از مجتمع بندری شهید رجایی در یکی از انبار‌های این مجتمع بندری که ۴ هزار تن گچ فاسد شده از سال ۹۸ در آن نگهداری می‌شود، حضور یافت و از مسئولان مربوطه در ادارات «بنادر و دریانوردی»، «گمرک» و «اموال تملیکی» استان هرمزگان درباره چرایی وقوع این اتفاق سوالاتی را مطرح کرد و اعلام کرد که تا پایان بازدیدش اسناد و مدارک هر یک از بخش‌های بنادر، گمرک و اموال تملیکی در خصوص این محموله و اقداماتی که روی آنها صورت گرفته است، ارائه شود.
محسنی اژه‌ای همچنین تاکید کرد که در نتیجه همکاری و مساعدت دولت سیزدهم، طی مدت اخیر اقدامات اثربخش و مفیدی در جهت ساماندهی اموال تملیکی و ترخیص کالا‌ها و محموله‌ها از بنادر و کمرگات صورت گرفته است.
رئیس دستگاه قضا همچنین در بازدید از گمرک شهید رجائی وضعیت مالکیت کالا‌های موجود در گمرک را بررسی کرد.
بر پایه توفیقاتی که در گام نخست ساماندهی وضعیت انبار‌های اموال تملیکی برداشته شد، گام دوم و تکمیلی این مقوله مهم با بازدید محسنی اژه‌ای از انبار‌های شماره ۳ و ۴ سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در استان هرمزگان که در زمره مهم‌ترین مراکز اموال تملیکی کشور است، برداشته شد.
رئیس دستگاه قضا در جریان این بازدید از نزدیک وضعیت و فرآیند‌های امر ساماندهی کالا‌های موجود در انبار اموال تملیکی استان هرمزگان را مشاهده کرد و ضمن دریافت گزارش کار از مسئولین ذیربط، دستورات مشخصی پیرامون ارتقای ساماندهی وضعیت انبار‌های سازمان اموال تملیکی، تکمیل سامانه‌های لازم برای ثبت و نگهداری کالا‌های قاچاق و توقیفی و رفع اختلاف سازمان اموال تملیکی و سازمان تعزیرات درباره عدم تطابق کالا‌های توقیفی دپو شده در انبار‌ها صادر کرد.
اژه‌ای در جریان این بازدید مجدداً بر امحای کالا‌های قاچاق و ممنوعه و کالا‌های فسادپذیر با کمترین هزینه و ضرورت تعیین تکلیف سریع کالا‌های توقیف شده سریع‌الفساد تاکید کرد و جدیت و اهتمام نسبت به این دو مقوله را در پیشبرد گام دوم ساماندهی وضعیت انبار‌های اموال تملیکی ضروری دانست.
ارتقاء و نظام‌مندی بیشتر نحوه کار ضابطان و کاشفان کالا‌های قاچاق و نحوه نقل و انتقال این قبیل کالا‌ها و همچنین رفع باقی‌مانده اختلافات آماری مراجع قضایی و سازمان اموال تملیکی، از دیگر تاکیدات قاضی‌القضات برای نیل به توفیقات بیشتر در جریان گام دوم ساماندهی وضعیت اموال تملیکی بود.
آزادی ۳ محکوم به قصاص
با وساطت و میانجیگری رئیس عدلیه
همزمان با سفر محسنی اژه‌ای به استان هرمزگان، سه محکوم به قصاص دارای شاکی خصوصی پس از تحمل چندین سال حبس با وساطت و میانجیگری رئیس عدلیه و گذشت شاکیان خصوصی از زندان بندرعباس آزاد شدند.
جلسه‌ با قضات و کارکنان قضایی استان، دیدار با فعالان اقتصادی، تجار، بازرگانان و مدیران اقتصادی استان هرمزگان، دیدار چهره به چهره با تعدادی از ‌مراجعه‌کنندگان به دادگستری هرمزگان و خانواده زندانیان از دیگر برنامه های رئیس قوه قضائیه در سفر به هرمزگان بود.
گفت‌وگوی چهره به چهره فرودگاهی
رئیس عدلیه با مردم
رئیس قوه قضائیه در پایان سفر از پیش اعلان نشده به هرمزگان با حضور در پرواز عمومی و میان مردم به گفت‌و‌گوی چهره به چهره فرودگاهی با مراجعان پرداخت.