به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 299
بازدید دیروز: 18,753
بازدید هفته: 299
بازدید ماه: 299
بازدید کل: 23,662,130
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 20 April 2024
السبت ، ۱۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۶۳ - سید حسن نصرالله: اروپا مخالف جنگ اوکراین بود، آمریکا و انگلیس این جنگ را به راه انداختند ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
سید حسن نصرالله:
 
اروپا مخالف جنگ اوکراین بود،
 
آمریکا و انگلیس این جنگ را به راه انداختند 
 
   ۱۴۰۰/۱۲/۱۷

Magiran | روزنامه کیهان (1400/12/18): سید حسن نصرالله: اروپا مخالف جنگ  اوکراین بود، آمریکا و انگلیس این جنگ را به راه انداختند

دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت روز جانباز با اشاره به «جنگی که اوکراین به تحریک آمریکایی‌ها گرفتارش شده است»گفت: آمریکا و انگلیس با وجود مخالفت اروپا اوکراین را در آتش جنگ‌انداختند و «امروز دنیا می‌بیند که اعتماد به آمریکایی‌ها اوج جهل، حماقت و نادانی است.»
حزب‌الله لبنان نیز سالروز ولادت حضرت ابوالفضل‌(ع) را به مناسب روز جانباز اعلام کرده و در این روز از نیروهای جانباز مقاومت در لبنان تجلیل می‌کند. «سید حسن نصرالله» دبیرکل این جنبش محبوب دیروز در سخنانی به همین مناسبت گفت: «ما در این روز به شما افتخار می‌کنیم و به جهاد و جانفشانی و صبر و ثبات قدم شما می‌بالیم.
امنیت به برکت جانفشانی‌های شما حاصل شد. شما این مسیر را انتخاب کردید و در عرصه‌های جهاد و مقاومت حاضر شدید و از این کشور و امنیت وثبات آن پاسداری کردید و پیروزی ساز شدید...شما شاهدان صادق بر جانفشانی‌های مقاومتی هستید که از چهل سال از آن می‌گذرد و شما شاهدانی بر پیروزی‌های مقاومت طی ۴۰ سال هستید...بصیرت این است که بدانی در کشور و منطقه چه می‌گذرد و اینکه در اطرافت چه رخ می‌دهد. بصیرت این است که دشمنت را بشناسی و تهدیدات و فرصتها را بدانی و ثابت قدم باشی.»
عبرت اوکراین
سید حسن نصرالله در ادامه گفت: «تحولات اوکراین بسیار مهم است. از این حیث مهم است که مایه عبرت و درس گرفتن است... آمریکا به روسیه درباره ارتکاب جنایات جنگی علیه غیرنظامیان هشدار می‌دهد و اینکه آن‌ را مورد بازخواست قرار خواهد داد؛ در حالی که جنایات شنیع خود علیه غیرنظامیان را در همه جنگ‌هایش فراموش کرده است...آمریکا جنایاتی در ژاپن تا سومالی و عراق، افغانستان و سوریه مرتکب شد. صهیونیست‌ها علیه مردم غزه و فلسطینی‌ها مرتکب جنایت شدند. دشمن سعودی-آمریکایی علیه مردم یمن مرتکب جنایات شد... هواپیماهای آمریکایی مراسم عروسی افغانها را هدف قرار‌دادند و آن را تبدیل به عزا کردند...باید هزاران جلسه محاکمه برای ارتش آمریکا و نظامیان اروپایی به خاطر آنچه علیه مردم الجزائر و لیبی و دیگر کشورها مرتکب شدند، برگزار شود... تکفیری‌های انتحاری که خودشان را در پیشاور پاکستان منفجر کردند در خدمت طرح آمریکا هستند و ساخته و دست پرورده آمریکا هستند.»
اعتماد به آمریکا، حماقت محض
نصرالله در ادامه خطرات اعتماد به چنین کشوری را برشمرد و گفت: «شواهدی که روزانه در دنیا رخ می‌دهد نشان دهنده این است که اعتماد به آمریکایی اوج حماقت و نادانی است و کوتاهی در حق امت اسلامی و کشور است. همه ما دیدیم که چگونه آمریکایی‌ها از افغانستان خارج شدند و پشت کسانی که به آنها تکیه کرده بودند را خالی کردند. واشنگتن نه تنها جنایات اسرائیل در فلسطین را محکوم نمی‌کند بلکه دنیا را هم از محکومیت آن باز می‌دارد.»
اوکراین برای آمریکا اهمیتی ندارد
دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد، برخی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان نمی‌خواستند که اوضاع در اوکراین به آنچه رخ داد، برسد. او افزود که آمریکا و انگلیس اوکراین را به سمت جنگ کشاندند در حالی که برخی کشورهای اروپایی خواستار آن نبودند. مسئولان اوکراینی در حال حاضر می‌گویند که ما را تنها گذاشتند و احساس ناامیدی می‌کنند... آمریکا همه روزه تاکید می‌کند که هواپیما و نظامیان آمریکایی را به اوکراین اعزام نخواهد کرد و این در حالی است که همین آمریکا اوکراین را به سمت جنگ سوق داد.»
نصرالله افزود: آمریکایی‌ها به اوکراینی‌ها می‌گویند که شما بجنگید و اما ما آماده نیستیم که برای شما بجنگیم و نهایت کاری که ما برای شما می‌توانیم انجام دهیم تحریم است زیرا این به نفع آنها برای تضعیف روسیه است و منفعت اوکراین برای آنها اهمیتی ندارد.»
تمدن نژادپرست غرب
دبیرکل حزب‌الله با اشاره به اینکه «عدم اهتمام به ملت یمن به این خاطر است که مردم این کشور، سفیدپوست نیستند»، تأکید کرد «حتی کسانی که سفید پوست هم باشند، صرفاً برای آمریکا کالا و ابزار هستند... نحوه برخورد با آوارگان اوج تبعیض دینی و نژادی و رنگی را نشان می‌دهد. این است تمدن غرب.»
سید حسن نصرالله با این جملات که: «کرنش در برابر دیکته‌های آمریکا، کشور را به فقر و مصائب آن را افزایش می‌دهد» سخنرانی خود را تمام کرد.