به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 549
بازدید دیروز: 1,526
بازدید هفته: 4,683
بازدید ماه: 4,683
بازدید کل: 23,666,511
افراد آنلاین: 2
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۰٤ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 23 April 2024
الثلاثاء ، ۱٤ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۸۴ - وداع باشکوه مردم گلستان با پیکر آیت‌الله ‌علوی گرگانی ۱۴۰۰/۱۲/۲۵

وداع باشکوه مردم گلستان با پیکر آیت‌الله ‌علوی گرگانی  

۱۴۰۰/۱۲/۲۵

فیلم| تشییع باشکوه پیکر مطهر آیت الله العظمی علوی گرگانی در گرگان - فارسبدرقه باشکوه آیت‌الله علوی گرگانی بر روی دستان مردم گرگان/حضور معنادار مردم  در مراسم تشییع این عالم ربانی - خبرگزاری شبستان ، رسانه حوزه دین ، فرهنگ و  اندیشه
مردم عزادار و قدرشناس استان گلستان و دارالمومنین گرگان با حضور باشکوه در این مراسم با این عالم ربانی وداع کردند.
همچنین، مراسم تشییع این مرجع تقلید امروز از ساعت ۱۰ صبح در شهر قم، از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.
به گزارش مهر، علی‌محمد زنگانه، استاندار گلستان در پی درگذشت آیت‌الله علوی گرگانی سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان در آیین تشییع پیکر مطهر آیت‌الله علوی گرگانی، بیان داشت: بیش از ۷۰ سال با مرحوم علوی گرگانی، از نزدیک دوست و رفیق بودیم و یکی از عللی که باعث شد بنده وارد حوزه علمیه شوم، ارتباط و دوستی با ایشان بود.
وی افزود: ایشان سال‌ها در حوزه‌های علمیه مشغول تحصیل و تدریس و تربیت طلاب بود و همواره تبلیغ دین را انجام می‌داد.
آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: ایشان در شهر و روستا، در ماه رمضان و محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا مشغول موعظه مردم بود و هم در تربیت طلاب و هم در تهذیب نفوس و تربیت مردم کوشا بود.
آیت سید عبدالهادی حسینی شاهرودی، نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: مرحوم علوی گرگانی یکی از مدافعان اساسی فرهنگ و‌اندیشه انقلاب بودند و برای کشور غنیمت ارزشمند محسوب می‌شدند و همواره انقلاب را پشتیبانی می‌کردند.
زنگانه، استاندار گلستان هم در حاشیه این آیین اظهار داشت: آیت‌الله علوی گرگانی شخصیتی بود که نهایت تواضع را داشت و فروتنی اش با مردم مثال زدنی بود.
وی افزود: ایشان با وجود کهولت سن کنار مردم حضور می‌یافتند و مردم را وعظ، پند و نصیحت می‌کردند.
به گزارش رسا، مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله علوی گرگانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور مراجع تقلید، علما، طلاب و اقشار مختلف مردم امشب در مسجد امام حسن عسکری(ع) در قم برگزار می‌شود.
گفتنی است، امام جمعه و استاندار قم با صدور پیامی مشترک، ضمن تسلیت به مناسبت ارتحال آیت‌الله علوی گرگانی(ره) روز پنج‌شنبه را در قم عزای عمومی اعلام کردند.
آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی مرجع تقلید فقید ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه روز سه شنبه در سن
۸۲ سالگی پس از تحمل دوره‌ای بیماری به ملکوت اعلی پیوست.
 

آیت‌الله علوی گرگانی دعوت حق را لبیک گفت 

   ۱۴۰۰/۱۲/۲۴

زندگی نامه آیت الله علوی گرگانی - ایمنا

آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع تقلید پس از تحمل یک دوره بیماری در یکی از بیمارستان‌های قم دعوت حق را لبیک گفت.
این عالم ربانی صبح شنبه هفته جاری به علت بیماری عفونی و تب بالا در بیمارستان بستری شد و از یکشنبه با تشدید بیماری به کما رفت.
به گزارش رسا، همچنین آیت‌الله علوی گرگانی در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ نیز به علت کسالت در بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) تهران بستری شد و پس از انجام معالجات و بهبودی نسبی، در ۷ اسفند مرخص شده بود.
آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی (متولد ۱۳۱۸ش) از مراجع تقلید شیعه و از استادان درس خارج فقه و خارج اصول فقه در قم بود. ایشان از شاگردان آیت‌الله بروجردی، امام خمینی(ره)، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله اراکی بوده است.
آیت‌الله علوی گرگانی دارای تألیفات مختلفی است که در قالب نرم‌افزار توسط مرکز کامپیوتری علوم اسلامی، گردآوری و منتشر شده است.
علاوه بر سال‌ها تدریس در سطوح عالی حوزه و ‌تربیت صدها شاگرد در حوزه علمیه قم، ساخت چندین مسجد و درمانگاه در استان‌های گلستان و سمنان و همچنین تأسیس صندوق قرض‌الحسنه در تهران از جمله اقدامات اجتماعی این عالم و فقیه انقلابی است.
آیت‌الله علوی گرگانی:شخصیت رهبر انقلاب مانند آفتاب روشن است
این مرجع فقید اولین گفت‌وگوی تفصیلی خود با یک خبرگزاری را در سال 95 با خبرنگاران سیاسی خبرگزاری تسنیم انجام داد. وی در این مصاجبه اظهار داشته بود: اکنون مراجع نیز ولایت دارند و می‌توانند در همه امور نظر دهند اما در زمان کنونی که آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری انتخاب شدند و مورد تأیید مراجع هستند، همه نظرات تابع ولایت فقیه است تا ایشان سرآمد همه باشند و مملکت یکصدا باشد. اختیار امورات هم به‌دست رهبر معظم انقلاب است و نظر ایشان را پیاده می‌کنیم.
آیت‌الله علوی گرگانی در پاسخ به این سؤال که نگاه حضرت‌عالی به مدیریت سیاسی و منزلت علمی و فقهی رهبر معظم انقلاب چگونه است؟ خاطرنشان کرده بود: شخصیت ایشان مانند آفتاب روشن است. در دنیا این‌گونه نیست که یک نفر را همه قبول داشته باشند و از زمان پیامبر و حضرت علی علیه‌السلام این‌گونه بوده است و نباید به شبهه‌افکنان توجه کرد. شخصیت رهبری بحمدالله جاافتاده‌ است و توانستند کشور را اداره کنند. مملکت‌داری شوخی نیست و خداوند عقل و هوشی به ایشان داده که توانستند کشور را مدیریت کنند و ان‌شاءالله تا زمان ظهور امام زمان علیه‌السلام خدا سایه ایشان را بر سر کشور نگه دارد. درباره منزلت علمی ایشان نیز باید گفت کسانی که به درس ایشان می‌روند افراد بسیار فاضلی هستند.
اگر در ایشان علم و منزلت نبود کسی در درس‌شان حاضر نمی‌شد. الحمدلله شخصیت والایی هستند و خدا حفظشان کند.
این مرجع تقلید فقید همچنین در پاسخ به این سؤال که به‌نظر شما روحیه انقلابی چه‌ تأثیری در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب دارد؟ بیان داشته بود: انقلابی بودن اصل اول است و ما از ابتدا با این انقلاب جلو آمدیم. اگر انقلاب فراموش بشود کل هدف ما تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و باید مراقب باشیم روح انقلاب را از دست ندهیم.
خون شهدا و جانبازان به‌راحتی به دست نیامده که هرکس بنشیند انقلاب یا رهبری را تضعیف کند.
تشییع پیکر آیت‌الله علوی در گرگان و قم
به گزارش رسا، دفتر مرحوم آیت‌الله علوی گرگانی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مراسم تشییع آن مرجع فقید چهارشنبه 25 اسفندماه در گرگان؛ ساعت ١٠ صبح، از میدان شهرداری به سمت امامزاده عبدالله و پنج‌شنبه 26 اسفندماه در قم؛ ساعت ١٠ صبح از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار و پیکر آن مرحوم پس از اقامه نماز توسط حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده می‌شود.