به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,978
بازدید دیروز: 1,526
بازدید هفته: 6,112
بازدید ماه: 6,112
بازدید کل: 23,667,940
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۰٤ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 23 April 2024
الثلاثاء ، ۱٤ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۸۶ - آیت الله سید محمد فقیه نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان درگذشت ۱۴۰۱/۰۱/۰۲

آیت الله سید محمد فقیه نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان درگذشت

   ۱۴۰۱/۰۱/۰۲

آیت الله سید محمد فقیه نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان نی‌ریز دار فانی را وداع گفت.

 

 پیکر آیت الله فقیه امام‌جمعه نی ریز به خاک سپرده شد

   ۱۴۰۱/۰۱/۰۴

 

 

پیکر آیت الله فقیه امام‌جمعه نی ریز به خاک سپرده شد

 

 

شیراز-ایرنا- پنجشنبه ۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ در میان انبوه جمعیت عزادار، پیکر آیت الله سید محمد فقیه از مسجد جامع کبیر نی ریز تا گلزار شهدا تشییع و با برپایی نماز به امامت آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا،در این مراسم باشکوه که هزاران نفر از محبان اهلیت حضور داشتند، عزاداران با لباس های مشکی و با سر دادن یا حسین(ع) و انجام آئین عزاداری پیکر این عالم فرزانه خود را به خاک سپردند.

در این مراسم شخصیت های لشکری و کشوری و مسئولان استانی ازجمله آیت الله لطف الله دژکام،نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و محمدهادی ایمانیه،استاندار فارس حضور داشتند.

پیکر آیت الله سید محمد فقیه نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان نی‌ریز چهارشنبه در شیراز تشییع و پنجشنبه چهارم فروردین در نی‌ریز به خاک سپرده شد.

آیت الله سید محمد فقیه نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان نی‌ریز که به علت بیماری از حدود دو هفته گذشته در بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان شهید فقیهی بستری بود عصر سه‌شنبه دوم فروردین در سن ۷۹ سالگی در شیراز درگذشت.

فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی آیت الله فقیه
آیت الله محمد فقیه متولد ۱۳۲۱، فعالیت‌های سیاسی - اجتماعی خود را از آغاز نهضت روحانیت و انجمن‌های ایالتی و ولایتی آغاز کرد و در مبارزات شرکت داشت و با توجه به روحیهٔ مذهبی و دین‌ داری مردم نی‌ریز همه ساله در ایام محرم و صفر و ماه رمضان و در زمان تعطیلات حوزه با حضور در مجالس مذهبی و سخنرانی به ارشاد و آگاه‌سازی نسل جوان اقدام می‌کرد و در حرکت ضد ستم‌شاهی مردم نی‌ریز اثرگذار بود. به دلیل همین فعالیت‌ها، ساواک در سال ۱۳۴۶ وی را بازداشت کرد.

وی همچنین در سال ۱۳۵۳ به علت مبارزات پیگیر و فعالیت‌های سیاسی به فردوس تبعید شد و در همان اوقات پس از تبعید، با آیت‌الله خامنه‌ای در منزل ایشان دیدار کرد.

وی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب ضمن عهده‌داری امامت جمعه، از سوی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده ولی فقیه در نی ریز معرفی شد.

تحصیل و تدریس در رشته های فقه و اصول و فلسفه در حوزه علمیه قم و کسب درجه اجتهاد؛ نماینده مردم فارس در ادوار دوم و پنجم مجلس خبرگان رهبری؛ عضو شورای عالی حوزه های علمیه استان فارس؛ عضو شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی میرزا احمد نی ریزی (نسخ نویس نامی جهان اسلام و کاتب بی همتای قرآن کریم)، تأسیس حوزه علمیه خواهران الزهرا در شهرستان نی ریز؛ رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی شهرستان نی ریز و تفسیر قرآن کریم و نهج البلاغه وصحیفه سجادیه (دو دوره کامل) بخش هایی از فعالیت این عالم ربانی بود.