به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 825
بازدید دیروز: 18,753
بازدید هفته: 825
بازدید ماه: 825
بازدید کل: 23,662,656
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 20 April 2024
السبت ، ۱۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۸۷ - آیت الله ری شهری به ملکوت اعلی پیوست / پیکر آیت الله ری شهری تشییع شد ۱۴۰۱/۰۱/۰۲

آیت الله ری شهری به ملکوت اعلی پیوست   

  ۱۴۰۱/۰۱/۰۲

آیت الله محمد محمدی ری شهری درگذشت

آیت الله ری شهری که از مدتی پیش در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری بود، اواخر وقت دوشنبه اول فروردین ۱۴۰۱ به دیار باقی شتافت.

 

 

 

 

 پیکر آیت‌الله ری‌شهری تشییع شد

   ۱۴۰۱/۰۱/۰۴

پیکر آیت الله محمد محمدی ری شهری تشییع شد

پیکر عالم ربانی آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) امروز پنجشنبه چهارم فروردین ۱۴۰۱ بر روی دستان مردم قدرشناس ری از میدان اصلی شهرری به سمت حرم عبدالعظیم (ع) تشییع شد.

 مراسم تشییع پیکر آیت الله محمد محمدی ری شهری تولیت فقید آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با حضور مسئولان کشوری و لشگری، علما و روحانیت معظم و حوزویان، فرماندهان نظامی و انتظامی و حضور گسترده مردم قدرشناس و متدین قبله تهران در مسیر میدان اصلی شهرری به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)  برگزار شد.

 

پس از عزاداری و نوحه سرایی، نمازمیت بر پیکر این عالم ربانی توسط آیت الله حسینی بوشهری اقامه شد و طبق برنامه این عالم ربانی در صحن اصلی حرم حضرت سیدالکریم (ع) به خاک سپرده می شود.

در این آئین شخصیت های لشکری و کشوری از جمله سردار علی فدوی جانشین فرمانده سپاه پاسداران حضور دارند.

همچنین قرار است مراسم یادبود آن عالم ربانی امروز از ساعت ۱۵ در مصلای امام علی (ع) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شود.

«محمّد محمّدی نیک ری‌شهری» هفتم آبان ماه ۱۳۲۵ در خانواده‌ای متدین در شهر ری دیده به جهان گشود و در سال ۱۳۳۹ پس از پایان تحصیلات ابتدایی وارد حوزه علمیه شهر ری شد و در سال ۱۳۴۰ برای ادامه تحصیل به قم رفت و تا پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ ـ به‌جز مدّت کوتاهی که به دلایل سیاسی به حوزه‌های علمیه مشهد و نجف مهاجرت کرد ـ به گذراندن مدارج تحصیلی و تدریس در حوزه علمیه قم اشتغال داشت و پس از سال‌ها حضور در دروس خارجِ فقه و اصول، به درجه اجتهاد نایل آمد.

وی از ابتدای نهضت اسلامی به‌ویژه در جریانات ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به جمع نیروهای انقلاب پیوست و بارها در این مسیر دستگیر، محاکمه، تبعید و زندانی شد و پس ‌از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همچنان به ‌فعالیت‌های اجتماعی ـ سیاسی اشتغال داشت و مسئولیت‌های مختلفی همچون حاکم شرعی دادگاه‌های انقلاب، ریاست دادگاه انقلاب ارتش، دادستانی کل کشور و دادستانی دادگاه ویژه روحانیت را بر عهده گرفت و در ششم شهریور ماه ۱۳۶۳، با کسب آرای اکثریت قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نخستین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

دبیرکلّی جمعیت دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، نمایندگی مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگی ولیّ فقیه و سرپرستی حجاج، ریاست مؤسسه علمی ـ فرهنگی دار الحدیث و ریاست دانشگاه و پژوهشگاه قرآن و حدیث از دیگر مسئولیت‌های مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ری‌شهری بود.

وی در آخرین لحظات دوشنبه شب یکم فروردین ماه ۱۴۰۱ در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) تهران به لقاء الله پیوست.

جماران نوشت: مراسم تشییع پیکر مطهر آیت الله محمد محمدی ری شهری (ره)، وزیر اسبق اطلاعات و عضو فقید مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر آیت الله محمد محمدی ری شهری تولیت فقید آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) صبح امروز ابتدا از مقابل منزل این عالم ربانی واقع در شهرک قائم آغاز و سپس پیکر وی به شهرری منتقل و بر روی دستان مردم تشییع شد.

در این مراسم حجج الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، وحید حقانیان معاون اجرایی بیت رهبری، سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) و محمد شریعتمداری وزیر سابق کار و تعدادی دیگر از مسئولان کشوری حضور داشتند.

مراسم تشییع پیکر این عالم در شهرری از میدان اصلی قبله تهران آغاز و تا آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با حضور مسؤولان کشوری و لشکری، علما و روحانیت و مردم ادامه یافت.

پس از مراسم تشییع حجت الاسلام حسینی بوشهری نماز میت را بر پیکر آیت الله ری شهری اقامه کرد.

گفتنی است پیکر آیت الله ری شهری در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) آرام  گرفت.