به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 5,350
بازدید دیروز: 4,191
بازدید هفته: 20,602
بازدید ماه: 20,602
بازدید کل: 23,682,424
افراد آنلاین: 11
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۰۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 26 April 2024
الجمعة ، ۱۷ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۸۱ - اژه‌ای: دستور رفع فوری مشکلات کارخانه تعطیل‌شده «کیان‌تایر» را داده‌ام ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
اژه‌ای: دستور رفع فوری مشکلات کارخانه تعطیل‌شده «کیان‌تایر» را داده‌ام
 
 بازدید ۴/۵ ساعته رئیس قوه قضائیه
 
از شعب دادگستری و دادسرای اسلامشهر 
 
   ۱۴۰۱/۰۱/۲۶


به گزارش خبرگزاری میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح پنجشنبه در ادامه بازدید‌های میدانی خود از مراجع و مراکز قضایی، به مدت بیش از ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه از دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر که دارای ۸ شعبه بازپرسی و ۱۳ شعبه دادیاری است بازدید کرد و از نزدیک در جریان کم و کیف خدمت‌رسانی قضایی به مردم و مراجعان در این واحد قضایی قرار گرفت.
علاوه بر دیدار بدون واسطه با مردم و مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی، آسیب‌شناسی از روند‌ها و فرایند‌های موجود در مراکز و مراجع قضایی یکی از اصلی‌ترین اهداف محسنی اژه‌ای از بازدید‌ها و سرکشی‌های خود از واحد‌های قضایی است؛ این مهم در جریان بازدید روز پنجشنبه قاضی‌القضات از دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر نیز مورد توجه بود و رئیس قوه قضاییه با نگاهی تخصصی و موشکافانه، روند‌های موجود در این واحد قضایی را مورد ارزیابی قرار داد.
رئیس دستگاه قضا در ابتدای این بازدید از تمامی ۸ شعبه بازپرسی و ۱۳ شعبه دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر و همچنین دفتر اظهارنظر و ثبت کل این دادسرا بازدید به عمل آورد و ضمن کسب اطلاع از آمار پرونده‌های موجودی، ورودی و مختومه این ۲۱ شعبه و فرآیند دریافت و ارجاع پرونده‌ها در آنها، به صورت موردی به مطالعه چند پرونده پرداخت و پس از مداقه و دقت‌نظر در کیفیت و تاریخ مندرج بر روی پرونده‌ها، مشخصاً خطاب به قضات تحقیق و دادیاران این واحد قضایی بر اعمال نهایت دقت و سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها و فوریت در ارجاع آنها به مراجع قضایی بعدی جهت پیشگیری از اطاله دادرسی‌ها تاکید کرد.
در خلال بازدید رئیس قوه قضائیه از دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر، نماینده کارگران کارخانه تعطیل‌شده کیان‌تایر نیز که در این مرجع قضایی حضور داشت نزد رئیس عدلیه از مشکلات و موانع پیش‌آمده بر سر راه این کارخانه و حدود هزار کارگر آن سخن گفت که حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ضمن تاکید بر اهمیت تولید و اشتغالزایی در کشور اعلام کرد که بنا بر دستور هفته گذشته صادره به رئیس کل دادگستری استان تهران، با فوریت پیگیری درخصوص رفع مشکلات کارخانه کیان‌تایر و بازگشت به کار کارگران زحمتکش این واحد تولیدی صورت خواهد گرفت.
پس از بازدید از ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر که مزین به نام شهید حاج قاسم سلیمانی است، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از شعب دادگستری شهرستان اسلامشهر اعم از شعب کیفری، حقوقی، خانواده و اجرای احکام آن نیز بازدید به عمل آورد.
در جریان این بازدید نیز رئیس قوه قضاییه از مسئولان و متصدیان مربوطه در خصوص فرایند رسیدگی، موجودی و نوع پرونده‌ها، سوالاتی را مطرح کرد و توصیه‌هایی را خطاب به آن‌ها پیرامون ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به مراجعه‌کنندگان اظهار داشت.
در حاشیه حضور رئیس قوه قضاییه در دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر تعدادی از مراجعه‌کنندگان و وکلای حاضر در این مرجع قضایی مسائل و مشکلات خود را با قاضی‌القضات در میان گذاشتند.
همچنین همزمان با حضور رئیس دستگاه قضا در دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر، نیرو‌های مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه نیز در این مرجع قضایی مستقر شدند تا درخواست‌ها و نامه‌های مردمی را برای ترتیب اثر دادن جمع‌آوری کنند.
گفتنی است، رئیس قوه قضائیه پس از بازدید از دادگستری و دادسرای شهرستان اسلامشهر، برای اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد رضوی واقع در جنوب تهران (محله راه‌آهن) حاضر شد و پس از انجام فریضه نماز، به گفت‌وگوی چهره به چهره با جمعی از مردم روزه‌دار و نمازگزار پرداخت.