به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,589
بازدید دیروز: 2,852
بازدید هفته: 12,628
بازدید ماه: 18,418
بازدید کل: 23,506,790
افراد آنلاین: 9
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 29 March 2024
الجمعة ، ۱۹ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۸۲ - دستور رئیس قوه قضائیه برای کوتاه کردن فرآیند‌های دادرسی ۱۴۰۱/۰۱/۲۹

دستور رئیس قوه قضائیه برای کوتاه کردن فرآیند‌های دادرسی 

  ۱۴۰۱/۰۱/۲۹

دستور رئیس قوه قضاییه برای کوتاه کردن فرآیندهای دادرسی
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست دیروز شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به بازدید پنجشنبه هفته گذشته خود از تمامی شعب دادگستری و دادسرای شهرستان اسلامشهر و با مفید و مؤثر دانستن این قبیل بازدید‌ها در امر آسیب‌شناسی روند‌ها و فرآیند‌ها و شناسایی مشکلات و کمبود‌های مراکز قضایی، دستورات مشخصی را برای مرتفع کردن برخی مشکلات و معضلات احصاء شده در واحد‌های قضایی صادر کرد.
ضرورت تقویت دادسرا‌ها از جهات مختلف اعم از تجهیز نیروی انسانی و امکانات؛ این نخستین دستور رئیس قوه قضائیه در جریان نشست دیروز بود؛ رئیس عدلیه در همین زمینه با بیان اینکه دادسرا‌ها در صف اول مبارزه با جرائم هستند به نقش این واحد‌های قضایی در رسیدگی و مقابله با جرائم و انجام تحقیقات مرتبط با پرونده‌های کیفری اشاره کرد و نقش دادسرا‌ها را در اتقان آرای محاکم و رضایتمندی مردم بسیار حائز اهمیت دانست. اژه ای همچنین بر ضرورت تقویت شعب اجرای احکام نیز تاکید کرد.
وی در ادامه به مسئولان عالی قضایی دستور داد که بر نظارت‌های خود بر زیرمجموعه‌ها چه به صورت میدانی و چه به‌صورت سیستمی بیفزایند تا در خلال این نظارت‌ها، روند‌ها و فرایند‌ها مورد آسیب‌شناسی قرار گیرند و مشکلات و موانع برای هرچه مطلوب‌تر شدن ارائه خدمات قضایی به مردم، برطرف شوند.
رئیس قوه قضائیه در جریان نشست دیروز به معاونت راهبردی دستگاه قضا دستور داد که در راستای تسهیل و تسریع دسترسی مردم به عدالت نسبت به اتخاذ تدابیر برای کاهش فرآیند رسیدگی به پرونده‌های قضایی، اقدامات بیشتری را در دستور کار قرار دهد.
اژه‌ای در همین زمینه مشخصاً به بازدید اخیر خود از دادگستری و دادسرای شهرستان اسلامشهر اشاره کرد و نسبت به معطل ماندن فرایندی پرونده‌ها در یک مرجع قضایی و عدم ارجاع به موقع آنها به مراجع بعدی تذکر داد و این موضوع را از عوامل اطاله دادرسی دانست.
در نشست دیروز، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به تکلیف قانونی برای تمامی دستگاه‌ها در زمینه راه‌اندازی پنجره واحد خدمات هوشمند، اظهارداشت: قوه قضائیه به منظور تحقق اهداف «قوه قضائیه هوشمند» و ارائه خدمات الکترونیکی به افراد جامعه و کاهش مراجعات مردمی، تا کنون پنجره واحد خدمات قضایی را در درگاه ملی قوه قضاییه با ۲۰ خدمت قضایی راه‌اندازی کرده و این خدمات با استفاده از شناسه ثنا قابل دسترسی هستند.
کاظمی‌فرد افزود: مردم با استفاده از درگاه ملی قوه قضائیه می‌توانند بدون مراجعه حضوری، از خدماتی نظیر «پیگیری پرونده»، «ابلاغ الکترونیکی»، «شرکت در جلسات رسیدگی مجازی» و سایر ارتباطات با دستگاه قضایی بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به راه‌اندازی خدمات الکترونیکی «دادخواست از راه دور بدوی» و «دادخواست تجدیدنظر دیوان عدالت اداری» در سال گذشته، عنوان کرد: مردم برای ارائه این دو دادخواست، به جز هزینه‌های قانونی هیچ هزینه دیگری را پرداخت نمی‌کنند.