به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 609
بازدید دیروز: 18,753
بازدید هفته: 609
بازدید ماه: 609
بازدید کل: 23,662,440
افراد آنلاین: 7
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 20 April 2024
السبت ، ۱۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۶۷ - سید حسن نصرالله: دغدغه مردم لبنان معیشت است نه خلع سلاح مقاومت ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
در تجمع بزرگ انتخاباتی
 
سید حسن نصرالله:
 
دغدغه مردم لبنان معیشت است نه خلع سلاح مقاومت
 
  ۱۴۰۱/۰۲/۱۹

سیدحسن نصرالله: اولویت مردم معیشت است نه سلاح مقاومت

سید حسن نصرالله دیروز در تجمع بزرگ انتخاباتی اعلام کرد در یکی از نظرسنجی‌ها مشخص شد که آنچه برای مردم اهمیت دارد، موضوع اقتصاد و معیشت و فساد است و تعداد کمی از مردم، سلاح مقاومت را مطرح کرده بودند. 
دبیرکل جنبش محبوب حزب‌الله لبنان که پیش از این انتخابات پیش روی لبنان را بسیار مهم و حیاتی دانسته بود در این تجمع بزرگ، ضمن برشمردن اولویت‌های مردم لبنان و تاکید بر اینکه، خلع سلاح مقاومت جزو مسائل مردم نیست اضافه کرد که «متأسفانه برخی از گروههای سیاسی، این مسئله را از پایین‌ترین اولویت خارج کردند و مد نظر خود قرار‌داده‌اند. 
به گفته سید مقاومت کسانی که خواستار خلع سلاح مقاومت و خلاص شدن از حزب‌الله هستند؛ از زمان تشکیل رژیم موقت غاصب در فلسطین، از مشکلات جنوب، آگاه نیستند. او که برای جمعیت عظیم حاضر در «صور» و «النبطی» سخنرانی می‌کرد افزود: «در چنین روزهایی بود که رژیم صهیونیستی شکل گرفت و پس از چند ماه، قتل عام روستای «حولا» صورت گرفت و شماری از روستاهای جنوب نیز خالی سکنه شد...در آن زمان دهها نفر از زنان و مردان و کودکان به شهادت رسیدند، ولی با این وجود برخی از سیاستمداران، اسرائیل را دشمن نمی‌دانند و اینکه به آب و گاز لبنان چشم طمع دوخته است.» وی خاطر نشان کرد: «یکی از این سیاستمداران در جریان یک جلسه که در سال ۲۰۰۶ برگزار شده بود، گفت که اسرائیل به لبنان حمله نکرده است و تهدیدی برای لبنان نبوده و مشکلی با آن نداشته است. این فرد یا نادان است یا خود را به نادانی زده است.»
ساعاتی پیش از این سخنرانی نیز عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفته بود مداخله‌های مسموم سفارتخانه‌ها [در مورد انتخابات و مسائل داخلی] در این کشور به میزان بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کرده است. بنابر اعلام «نبیل قاووق»، عضو شورای مرکزی حزب‌الله «شعار خلع سلاح مقاومت شعار مقابله است نه راه‌حل. مداخله‌های مسموم سفارتخانه‌ها به میزان بی‌سابقه‌ای رسیده است و مسئولان باید برای حل این مشکل تلاش کنند. بدتر از این مسئله مشروعیت بخشی مسئولان به مداخله‌های آمریکا و عربستان است.» در حالی که همه اخبار لبنان به دور مسئله انتخابات می‌چرخد وی تأکید کرد که «حزب‌الله با روش متفاوتی برای توقف مداخله‌های سفارتخانه‌ها وارد عمل خواهد شد. آنها برای هدف قرار‌دادن مقاومت همه راه‌ها را امتحان کردند و بر دور کردن لبنان از مقاومت حساب باز کردند... ما در ۱۵ مه [روز انتخابات] رؤیاهای اسرائیل و حامیانش را دفن خواهیم کرد و ایستگاه جدیدی برای مقاومت خواهد بود تا در مشارکت گسترده خود در انتخابات بر وفاداری و حمایتش از مقاومت و رهبر آن تأکید کند.»