به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 333
بازدید دیروز: 18,753
بازدید هفته: 333
بازدید ماه: 333
بازدید کل: 23,662,164
افراد آنلاین: 10
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 20 April 2024
السبت ، ۱۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
2414 - خطیب‌زاده: آزادی فوری، جبران خسارت و اعاده حیثیت اسدی را پیگیری می‌کنیم ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
خطیب‌زاده:
 
آزادی فوری، جبران خسارت و اعاده حیثیت اسدی را پیگیری می‌کنیم
 
   ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
سعید خطیب‌زاده در واکنش به فضاسازی رسانه‌ای پس از صدور حکم دادگاه تجدیدنظر سه فردی که طبق ادعاهای بی‌پایه و اساس گفته شده با اسدالله اسدی دیپلمات جمهوری اسلامی ایران که به‌طور غیرقانونی در بلژیک زندانی است، مرتبط بوده‌اند، اظهار داشت: متأسفانه امروز بار دیگر و به بهانه دادگاه تجدیدنظر سه فرد یادشده شاهد دروغ‌پردازی‌های مهندسی‌شده رسانه‌های غربی در مورد اسدالله اسدی دیپلمات جمهوری اسلامی ایران هستیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: همان‌طور که در گذشته هم گفته شده است تمامی مراحل بازداشت، دادگاه و صدور حکم قضایی برای اسدالله اسدی در نقض فاحش مفاد کنوانسیون وین در مورد حقوق دیپلماتیک صورت گرفته است و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران پیش از این به‌طور رسمی به کشورهای اتریش، آلمان و بلژیک اعلام و مکررا بر رد اتهامات وارده و آزادی فوری وی تأکید شده است. 
خطیب‌زاده این سناریونویسی را اقدامی از پیش تعریف شده دانست که با بازیگری یک گروهک ‌تروریستی (منافقین) و با هدف ایران‌هراسی انجام شده و در ادامه تأکید کرد: همزمان با اقدامات دیپلماتیک، پیگیری حقوقی موضوع همچنان فعالانه ادامه دارد و طرف‌های اروپایی دخیل در موضوع اسدالله اسدی به پاسخگویی فرا خوانده شده‌اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: ما علاوه بر آزادی فوری وی، موضوع جبران خسارت، اعاده حیثیت، و تعهد به عدم تکرار را پیگیری می‌کنیم. 
خطیب‌زاده در پایان تأکید کرد: حقوق بنیادین اسدالله اسدی در تمامی مراحل بازداشت تا فرایند قضایی و حتی پس از صدور حکم از سوی مدعیان حقوق بشر، به‌شدت و به طرز تأسف‌باری نقض شده که طرف‌های ذی‌ربط باید در قبال آن پاسخگو باشند.
روایت همسر اسدی از شرایط وحشتناک  و بی‌رحمانه نگهداری دیپلمات ایرانی در زندان
روز گذشته همچنین همسر این دیپلمات ایرانی در توییتر دست‌نوشته‌ای از او درباره شرایط وحشتناک و بی‌رحمانه نگهداریش در زندان منتشرکرد که در آن نوشته بود: «هیچ زندانی باور نمی‌کرد که من ۲۰ روز در بونکر نگهداری شده‌ام. بدترین افراد، چند شب در بونکر نگهداری می‌شدند و مجدداً به سلول خود بازمی‌گشتند. در تمام ۲۰ روز اجازه هواخوری جمعی به من داده نشد.»