به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,374
بازدید دیروز: 4,191
بازدید هفته: 18,626
بازدید ماه: 18,626
بازدید کل: 23,680,449
افراد آنلاین: 27
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۰۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 26 April 2024
الجمعة ، ۱۷ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹۱ - آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا دعوت حق را لبیک گفت. ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
 آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا  دعوت حق را لبیک گفت
 
۱۴۰۱/۰۲/۲۶
آیت الله سید عبدالله فاطمی‌نیا درگذشت

 آیت الله استاد سید عبدالله فاطمی نیا بامداد دوشنبه پس از تحمل دوره‌ای طولانی بیماری، در ۷۶ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
وی از خطبای شهیر و اساتید اخلاق شهر تهران محسوب می‌شدند، پیش از همه تحت تعالیم پدر بزرگوارش آیت الله سید اسماعیل اصفیائی از علما و عارفان عصر خویش بود.

آیت الله مصطفوی تبریزی علامه محمد حسین طباطبایی، آیت الله الهی؛ برادر علامه طباطبایی، آیت الله محمد تقی آملی، آیت الله سید رضا بهاءالدینی و آیت الله بهجت از اساتید حجت الاسلام و المسلمین فاطمی نیا بودند و می‌توان گفت که ایشان با یک واسطه، از شاگردان مکتب عرفانی آیت الله قاضی به شمار می‌رفت، چرا که تقریباً تمامی اساتیدشان از شاگردان سرّ حضرت آیت الله قاضی بودند.
جزئیات مراسم تشییع و وداع با پیکر آن مرحوم متعاقباً اعلام خواهد شد.

رهبر انقلاب بر پیکر حجت‌‌‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا نماز میت اقامه کردند

  ۱۴۰۱/۰۲/۲۷

اقامه نماز میت بر پیکر حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا توسط رهبر انقلاب - خبرگزاری  مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای شامگاه دوشنبه با حضور در کنار پیکر مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیّدعبدالله فاطمی‌نیا ضمن قرائت فاتحه، بر آن عالمِ واعظ نماز میت اقامه کردند. در این مراسم جمعی از نزدیکان و بستگان مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا نیز حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیّدعبدالله فاطمی‌نیا، از وعّاظ خوش‌بیان، محقّقان و مورخان اسلامی و اساتید برجسته اخلاق تهران بود که پس از طی یک دوره بیماری دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ به لقاءالله پیوست.
رهبر انقلاب نیز طی پیامی با تسلیت ارتحال حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا، اطلاعات گسترده و بیان جذاب و لحن شیرین این عالمِ واعظِ درس‌آموز را منبعی پرفیض برای جمع زیادی از جوانان و راهجویان دانستند و از خداوند متعال رحمت و غفران و پاداش وافر برای ایشان مسئلت کردند.



 

 

وداع باشکوه مردم با «عالمِ واعظِ درس‌آموز»
 
پیکر استاد فاطمی‌نیا در حرم حضرت معصومه(س) آرام گرفت
 
  ۱۴۰۱/۰۲/۲۷

تصاویری از تشییع پیکر مرحوم استاد فاطمی نیا - خبرگزاری حوزهمراسم تشییع و تدفین پیکر استاد فاطمی نیا در قم | خبرگزاری صدا و سیما

مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالله فاطمی‌نیا استاد اخلاق و مفسر نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، صبح سه‌شنبه با حضور خیل عظیم عاشقان و ارادتمندان ایشان و جمعی از مسئولان برگزار شد.
به گزارش فارس، این مراسم از ساعت ۹ صبح در مسجد دانشگاه تهران با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و سپس با ورود پیکر به صحن مسجد مراسم حال و هوای دیگری به خود گرفت. پس از آن موذنی، پیرغلام اهل‌بیت(ع) که قریب ۳۵ سال در مجالس استاد فاطمی‌نیا روضه‌خوانی داشت، به مرثیه‌خوانی پرداخت و ابیاتی نیز به زبان آذری خواند.
آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران بر پیکر استاد فاطمی‌نیا نماز اقامه کرد و مردم هم‌نوای با او در فرازهای مختلف این نماز از جمله «اللّهُمَّ إِنَّ هذَا عَبْدُکَ وَابْنُ عَبْدِکَ وَابْنُ أَمَتِکَ نَزَلَ بِکَ وَأَنْتَ خَیْرُ مَنْزُولٍ بِهِ. اللّهُمَّ إِنَّا لَانَعْلَمُ مِنْهُ إِلّا خَیْراً، وَأَنْتَ أَعْلَمُ بِهِ مِنَّا» ‌اشک ریختند و ناله زدند.
در ادامه، پیکر این استاد اخلاق روی دست مردم قدرشناس تهران از دانشگاه تهران تا میدان فلسطین تشییع شد و در مسیر مردم با سینه‌زنی و ذکر «یا حسین» او را بدرقه کردند. استاد فاطمی‌نیا به روضه حضرت علی‌اصغر(ع) علاقه بسیار داشت. حجت‌الاسلام سیدحسین فاطمی‌نیا فرزند ایشان دوشنبه شب در مراسم وداع با پیکر ایشان در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) نقل کرد که در آخرین مرتبه‌ای که ایشان را به بیمارستان منتقل می‌کردیم، در آمبولانس ایشان به من فرمودند روضه حضرت علی‌اصغر(ع) بخوانید.
فرزند استاد فاطمی‌نیا ادامه داد: بارها از پدر می‌خواستیم روضه شش ماهه کربلا را بخوانند و هربار سر باز می‌زدند، یک‌بار که علت را از ایشان جویا شدم، گفتند: من اگر روی روضه حضرت علی‌اصغر(ع) متمرکز شوم، می‌میرم. در مراسم تشییع به جهت این ارادت، رضا هلالی و ابراهیم رحیمی روضه حضرت علی‌اصغر(ع) خواندند و مرثیه‌خوانی کردند.
پیکر این عالم ربانی پس از تشییع در تهران، به قم منتقل شد و عصر روز گذشته با حضور علما، شخصیت‌های حوزوی و استانی، مردم ولایتمدار قم و دوستان و ارادتمندان این عالم وارسته از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم حضرت معصومه(س) تشییع شد.
آیت‌الله سبحانی از مراجع تقلید بر پیکر مطهر حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا نماز اقامه کرد. پیکر مرحوم استاد فاطمی‌نیا در حرم بانوی کرامت آرام گرفت.
فرزند مرحوم فاطمی‌نیا: پدرمان اطاعت از ولی‌فقیه را تمرین امام‌پذیری می‌دانست
به گزارش رسا، حجت‌الاسلام سیدحسن فاطمی‌نیا فرزند مرحوم آیت‌الله فاطمی‌نیا در حاشیه مراسم وداع با پیکر آن عالم ربانی، با‌ اشاره به توصیه‌های اخلاقی پدرشان در خانواده گفت: پدر بزرگوار ما توصیه‌های زیادی نسبت به پاسداشت حریم خانه و خانواده داشتند و معتقد بودند با اهل منزل به‌ویژه همسر باید خوش‌رفتار بود و نسبت به آنها کظم غیظ داشت. ایشان فروبردن خشم و خوش‌رفتاری با افراد خانواده را کلید موفقیت هر مؤمنی می‌دانست.
وی درباره اهمیت مسئله ولایت فقیه در اندیشه مرحوم فاطمی‌نیا خاطرنشان کرد: پدر بزرگوار ما می‌فرمود تحت هر شرایطی باید مطیع ولیّ فقیه بود؛ در واقع این نوع اطاعت را تمرین امام‌پذیری می‌دانستند. در ماجرای خوارج نهروان که نگاه می‌کنید، عمده آنها اصحاب امیرالمؤمنین علیه‌السلام و از علما و زاهدان بودند، اما جلوی حضرت امیر(ع) قد علم کردند. ما باید قدر رهبری را بدانیم که خداوند در این مقطع فعلی ایشان را تمرین ولایت‌پذیری قرار داد تا در وقت ظهور با دست‌انداز ایمانی و اعتقادی مواجه نشویم. اگر اکنون اطاعت و تبعیت را تمرین نکنیم، در عرصه عمل کم می‌آوریم.
حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا افزود: لذا ایشان توصیه می‌کردند در تمام شرایط به‌ویژه در عصر حاضر نباید مقابل ولیّ‌فقیه قد عَلم کنیم و نظر خودمان را تحمیل کنیم؛ پس باید مطیع محض بود. از این جهت ایشان مکرر درباره تقید نسبت به رهبر معظم انقلاب تأکید می‌کردند؛ به‌عنوان نمونه در سخنانی فرمودند «قدردان رهبر باشید؛ اگر افکار پاشیده‌ای، پوسیده‌ای به شما عرضه کردند، قبول نکنید؛ این مرد بزرگ عزّ اسلام است و هرکس با این مرد بزرگ، با مقام معظم رهبری مخالفت کند، خدا از او نمی‌گذرد، اگر یقین نداشتم نمی‌گفتم.»