به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,448
بازدید دیروز: 18,753
بازدید هفته: 1,448
بازدید ماه: 1,448
بازدید کل: 23,663,279
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 20 April 2024
السبت ، ۱۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۱۱ - ارسال پیام رهبر انقلاب به پاپ فرانسیس از سوی آیت‌الله‌اعرافی ۱۴۰۱/۰۳/۱۰

ارسال پیام رهبر انقلاب به پاپ فرانسیس از سوی آیت‌الله‌اعرافی

۱۴۰۱/۰۳/۱۰

دیدار آیت‌الله اعرافی با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان

مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار رهبر مسیحیان کاتولیک گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به شما سلام رساندند و پیشینه شما و ارتباطتان با آمریکای لاتین را ستوده و برخی از مواضعی که در تلطیف روابط بین اسلام و مسیحیت و دفاع از مظلومان اتخاذ نموده‌اید را تحسین و تأکید نمودند ما انتظار داریم که شما همچنان در دفاع از مظلومان عالم و به‌ویژه فلسطین و یمن تلاش کنید و مواضع روشن و شفافی داشته باشید.

آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه سفر به ایتالیا با پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک دیدار کرد.
به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله اعرافی در این دیدار اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به شما سلام رساندند و پیشینه شما و ارتباطتان با آمریکای لاتین را ستوده و برخی از مواضعی که در تلطیف روابط بین اسلام و مسیحیت و دفاع از مظلومان اتخاذ نموده اید را تحسین و تأکید نمودند ما انتظار داریم که شما همچنان در دفاع از مظلومان عالم و به‌ویژه فلسطین و یمن تلاش کنید و مواضع روشن و شفافی داشته باشید.
وی با اشاره به آشنایی پاپ با حوزه‌های دینی جهان تشیع افزود: بن‌مایه‌های معرفتی و فلسفی محکمی در بیانات ائمه(ع) ما و تراث علمای شیعه وجود دارد؛ در مکتب امامان شیعه مباحث توحیدی و معرفتی با دقت و ظرافت بالا مطرح شده و در حوزه‌های علمیه هم همواره مشعل تفکر عقلی و مکاتب فلسفی و حکمت روشن بوده است.
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: باید موضوعاتی همچون جنگ‌افروزی و اشغال را که نماد آن فلسطین است، مورد توجه بیشتر قرار دهیم و انتظار می‌رود و رهبر معظم انقلاب هم انتظار دارند که در دفاع از مردم فلسطین اقدام شود و حل آن بر اساس آرای مردم و انتخابات میان همه مردم اصیل و فلسطینیان اعم از پیروان همه ادیان شکل بگیرد.
آیت‌الله اعرافی امام خمینی(ره) را دارای جایگاه والای علمی، معرفتی و فلسفی و ‌اندیشه‌های ایشان را پاسخگوی جهان معاصر دانست.
به گزارش رسا، مدیر حوزه‌های علمیه معارف اسلامی و تعالیم اهل‌بیت علیهم‌السلام را گنجینه‌های عمیق معارف فقهی، حقوقی، عقلی، فلسفی، عرفانی و کلامی دانست که به عنوان میراث تاریخی حوزه‌های علمیه می‌تواند پاسخگوی نیازهای بشر امروز شده و فراتر از مخاطبان شیعی و اسلامی، در پهنه‌ای جهانی، مخاطبان ادیانی و انسانی داشته باشد و مبنای تفاهم‌ها، تعاملات و هم‌افزایی‌های ادیانی و بین‌المللی قرار گیرد.
پاپ: وجود یک نظام دینی و انقلابی بودن از دلایل من برای احترام به ایران است
در این دیدار پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، ضمن خوش‌آمدگویی گفت: از دیدار شما خوشحال هستم و احساس می‌کنم با شخصیت فرهیخته‌ای مواجه هستم. من برای کشور ایران به چند دلیل احترام خاصی قائل هستم؛ یکی اینکه در ایران یک تمدن سابقه‌دار و تاریخی می‌بینم؛ من در ایران یک فرهیختگی، تمدن، وجه علمی و عظمت را از قدیم مشاهده کردم و برای این امر اهمیت قائل می‌باشم.
وی افزود: یکی دیگر از دلایل من برای احترام به ایران وجود یک نظام دینی در این کشور است و من برای نظام دینی ارزش قائل هستم. ممکن است در برخی امور اشکالاتی وارد و نیاز به اصلاح داشته باشد، اما اصل اینکه یک نظام سیاسی براساس نگاه دینی استوار شود برای ما قابل احترام است؛ این امر در جای دیگر جهان وجود ندارد و امتیاز مهمی برای ایران محسوب می‌شود. دلیل دیگر علاقه من، انقلابی بودن شما است.
پاپ: فعالیت مسیحیت تبشیری را قبول نداریم
پاپ فرانسیس با اشاره به فعالیتهای مسیحیت تبشیری خاطرنشان کرد: این امر از سوی ما نبوده و ما دارای یک منظومه قاعده‌مند هستیم. سلسله مراتب داریم و بنا بر آن حرکت می‌کنیم. ما حق نداریم تحمیل دینی داشته باشیم. می‌دانم که افرادی به این حرکت‌ها دست می‌زنند، اما به آنها کاری نداریم و این موضوعات ریشه در کار قدرت‌های جهانی دارد؛ من اعلام نموده ام که این کارها هرگز نباید صورت بگیرند.
ما مطالبی که رهبر انقلاب اسلامی می‌گویند را قبول داریم
وی تعدی‌های قدرت‌های استکباری به مردم نقاط مختلف جهان را محکوم دانست و گفت: این حرکت‌ها، اقدامات درستی نیست و ما باید دنیا را به سمت صلح، آرامش، عدم تجاوز و عدم ظلم دعوت ‌نماییم.
پاپ فرانسیس خاطرنشان کرد: سلام مرا به رهبر انقلاب اسلامی ایران و مراجع و بزرگان دینی ایران برسانید؛ ما هم مطالبی که رهبر انقلاب اسلامی می‌گویند را قبول داریم.