به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 10,163
بازدید دیروز: 22,691
بازدید هفته: 94,505
بازدید ماه: 141,734
بازدید کل: 23,630,095
افراد آنلاین: 79
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۳۰ فروردین ۱٤۰۳
Thursday , 18 April 2024
الخميس ، ۹ شوّال ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۹۲ - حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی دعوت حق را لبیک گفت ۱۴۰۱/۰۳/۱۵

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی دعوت حق را لبیک گفت 

۱۴۰۱/۰۳/۱۵

فرارو | جزییات مراسم وداع و تشییع پیکر سید محمود دعایی

 
حجت‌الاسلام و المسلمین دعایی نماینده ولی‌فقیه و سرپرست مؤسسه اطلاعات از سال ۱۳۵۹ تاکنون و عضو مجمع روحانیون مبارز از سال 1366 به بعد و نماینده شش دوره مجلس شورای اسلامی از ابتدا تا سال 1383 بوده‌ است.
مرحوم دعایی اوایل سال 1358 به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق انتخاب شده و به بغداد رفت ایشان در اعتراض به دخالت‌های آشکار مأمورین عراقی در امور داخلی ایران و پس از رایزنی با وزارت امور خارجه کشورمان در اسفند همان سال ( 1358 ) به ایران بازگشت و در اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۹ از سوی حضرت امام (ره) به نمایندگی ولی‌فقیه و سرپرستی موسسه اطلاعات منصوب شد.
مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی سال‌های مدیدی در نجف اشرف و در خدمت حضرت امام بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در معیت امام راحل به وطن بازگشت .
مراسم وداع با مرحوم حجت‌الاسلام دعایی، امشب پس از نماز مغرب و عشاء در حسینیه شماره ۱ ‌جماران برگزار می‌شود.
مراسم تشییع پیکر آن مرحوم روز سه‌شنبه ساعت 9 صبح در مؤسسه اطلاعات برگزار می‌شود و پیکر وی برای خاکسپاری به حرم امام خمینی(ره) انتقال داده خواهد شد.
کیهان: درگذشت نماینده ولی فقیه و سرپرست موسسه اطلاعات را به خانواده ایشان و جامعه مطبوعاتی کشور تسلیت می‌گوییم و از خدای مهربان برای آن مرحوم، غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت داریم.

 
با حضور فعالان فرهنگی و سیاسی
 
مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام و‌المسلمین دعایی برگزار شد  
 
۱۴۰۱/۰۳/۱۷

تشییع و تدفین مرحوم حجت الاسلام والمسلمین دعایی | مراسم - حوزه نیوز

به گزارش مهر، در این مراسم پیام رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام و‌المسلمین دعایی قرائت شد و سیدحسن خمینی، بر پیکر آن مرحوم اقامه نماز کرد.
پیکر حجت‌الاسلام و‌المسلمین دعایی پس از تشییع جهت خاکسپاری به حرم مطهر امام خمینی‌(ره) منتقل شد.
مراسم وداع با پیکر آن مبارز قدیمی و یار دیرین امام راحل نیز دوشنبه شب در حسینیه جماران برگزار شد.
حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در مراسم وداع با پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی در گفت‌وگو با جماران گفت: ما با ایشان روابط دوستانه دیرینه‌ای داشتیم و قبل از اینکه به کیهان بیایم، با ایشان ارتباطاتی داشتیم، بعدا به دلیل نوع کارمان ارتباطاتمان بیشتر شد.
وی در مورد ویژگی‌های مرحوم دعایی بیان داشت: آقای دعایی آدمی ساده‌زیست و دلسوز بود، یکی از ویژگی‌های بزرگ و مهم ایشان این بود که روی حضرت امام و حضرت آقا تاکید فراوانی داشت، یعنی به این دو بزرگوار عشق می‌ورزید. بقیه امور و کارهایش هم که مشخص است. واقعا متاسف هستیم، امیدواریم که خداوند تبارک و تعالی ایشان را با اولیاء‌الله محشور کند.
مدیر مسئول کیهان اظهار داشت: ما البته اختلاف سلیقه‌ها و اختلاف نظراتی با هم داشتیم، ولی با حفظ آن اختلاف نظراتمان، همیشه احترام یکدیگر را نگه می‌داشتیم. نه ما چیزی علیه ایشان می‌نوشتیم نه ایشان چیزی علیه ما می‌نوشت! با اینکه در حوزه‌های دیگر این برخوردها وجود داشت، ولی خب بین ما این گونه نبود. خانواده‌هایمان نیز با یکدیگر دوست بودند. ان‌شاءالله با حضرت امام محشور شوند.
شریعتمداری در پاسخ به این پرسش که مرحوم دعایی چه کرد که همه گروه‌ها در مراسم وداع با او حاضر شده‌اند، گفت: آقای دعایی چهره‌ای مردمی بود که با اقشار مختلف جوشش داشت.