به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,294
بازدید دیروز: 2,123
بازدید هفته: 10,481
بازدید ماه: 16,271
بازدید کل: 23,504,642
افراد آنلاین: 59
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۰۹ فروردین ۱٤۰۳
Thursday , 28 March 2024
الخميس ، ۱۸ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۸۸ - دیدار«اژه‌ای» با مراجع تقلید و مردم و تخصیص۱۱۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات مراکز قضایی قم ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
در هفتمین سفر استانی رئیس‌دستگاه قضا انجام شد
 
 دیدار«اژه‌ای» با مراجع تقلید و مردم و تخصیص
 
۱۱۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات مراکز قضایی قم
 
  ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
رئیس قوه قضائیه با جمعی از مراجع عظام تقلید دیدار کرد + تصاویررئیس قوه قضائیه با جمعی از مراجع عظام تقلید دیدار کرد + تصاویر
 
به گزارش خبرگزاری میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، دیروز در نشست خبری سفر هیئت عالی قضایی به استان قم، ضمن قدردانی از مهمان‌نوازی مردم متدین، انقلابی و شهید پرور این استان، اظهارداشت: در حدود ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مسائل و مشکلات مراکز قضایی استان قم از جمله دادگستری استان، زندان‌ها، پزشکی قانونی، سازمان قضایی نیروهای مسلح استان و اداره ثبت اسناد، تخصیص داده شد تا با همکاری استانداری ظرف مدت دو سال مسائل و مشکلات این بخش‌های مورد اشاره با لحاظ اولویت‌ها رفع شود.
محسنی اژه‌ای با اشاره به ملاقات‌های مردمی مسئولان ارشد دستگاه قضایی در جریان سفر استانی به قم، افزود: مسئولان عالی دستگاه قضا در جریان سفر به استان قم با حدود ۳۳۰ تن از مردم به صورت چهره به چهره دیدار کردند و نسبت به جمع‌آوری نامه‌های مردم اقدام شد؛ تاکید کرده‌ایم با تشکیل کارگروهی در راستای ترتیب اثر دادن به مسائل و مشکلات مطرح شده از جانب مردم در این دیدارها و همچنین موضوعات طرح شده از جانب آنها در نامه‌های ارسالی، اقدامات لازم صورت گیرد.
وی بیان داشت: برخی مسائل و موضوعات مطرح شده از جانب مردم در دیدارهایی که با مسئولان قضایی داشتند ناظر بر پرونده‌های کثیرالشاکی بود که ضرورت دارد درخصوص آنها تصمیمات عاجل اتخاذ شود.
رئیس‌دستگاه قضا با اشاره به حضور نمایندگان قوه قضائیه در نقاط مختلف استان قم مانند کهک، جعفرآباد، سلفچگان و خلجستان در راستای رسیدگی به مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم این‌ استان گفت: در جریان جلسه‌ای که بعدازظهر جمعه برگزار شد، گزارش نمایندگان اعزامی ما درخصوص وضعیت مراکز قضایی استان قم، مورد بررسی قرار گرفت و در راستای رفع مسائل و مشکلات مراکز مورد اشاره، تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.
اژه‌ای همچنین به دیدارهای خود با اقشار مختلف مردمی، روحانیون و تولیدکنندگان و صنعتگران قمی اشاره کرد و تاکید داشت: در حد توان در راستای رفع مسائل و مشکلات مطرح شده از جانب اقشار مختلف مردم قم تلاش خواهیم کرد.
گفتنی است، رئیس ‌قوه قضائیه در جریان سفر به شهر مقدس قم با آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی و نوری همدانی از مراجع بزرگ تقلید دیدار کرد و در جریان این دیدارها به ارائه گزارشی پیرامون عملکرد دستگاه قضا و دستاوردها و مصوبات سفر هیئت عالی قضایی به استان قم پرداخت.
آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با رئیس‌دستگاه قضا از برخی اقدامات رئیس ‌قوه قضائیه قدردانی کرد و توصیه‌هایی را درخصوص برخی موضوعات و مشکلات مهم قضایی ایراد کرد.
آیت‌الله سبحانی هم در جریان دیدار با رئیس ‌قوه قضائیه ضمن قدردانی از اقدامات مجدانه رئیس‌دستگاه قضا به بیان مطالب و توصیه‌هایی پیرامون موضوعات مهم و کلان کشور و قوه قضائیه پرداخت.
آیت‌الله نوری همدانی نیز در دیدار با محسنی اژه‌ای ضمن قدردانی از اقدامات رئیس ‌قوه قضائیه در امر احقاق حق و اجرای عدالت به فرازهایی از نامه حضرت امیر(ع) خطاب به مالک اشتر پیرامون نحوه تعیین قضات اشاره کرد و گفت: حضرت امیر(ع) تاکید دارند که قضات باید از میان افضل اشخاص انتخاب شوند و از آنها پشتیبانی و حمایت صورت گیرد.
این مرجع تقلید با اشاره به تاکیدات حضرت امیر(ع) مبنی بر حمایت از مردم و مظلومان افزود: طبق فرمایشات امیرالمومنین علی(ع)، مردم ستون دین و سپر در برابر دشمن هستند لذا حمایت و پشتیبانی از آنها ضروری است و بحمدالله قوه قضائیه و شخص رئیس‌دستگاه قضا در مدت اخیر در مقام احقاق و استیفای حقوق مردم گام‌های خوبی را برداشته‌اند.
ایشان خطاب به رئیس ‌قوه قضائیه گفت: احقاق حق و اجرای عدالت، از امور بسیار خطیر و مهم می‌باشد که امروز این مسئولیت بر عهده شما به عنوان رئیس ‌قوه قضائیه است و بحمدالله تا این‌جا توانسته‌اید این مهم را تحقق بخشید و ما برای توفیقات شما در ادامه این مسیر دعا می‌کنیم.
آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه امروز قاطعیت، اراده و راهبردهای رئیس قوه قضائیه بسیار تاثیرگذار و خوب ارزیابی می‌شود و کارهای شایسته‌ای در دستگاه قضایی در راستای خدمت به مردم صورت گرفته است، با اشاره به موضوع دریافت دیرکرد وام بیان داشت: ربا و ذلت در برابر دشمن دو گناهی است که طبق آیات قرآن تاثیرگذاری آنها در جامعه از سایر گناهان بیشتر است.