به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,992
بازدید دیروز: 4,191
بازدید هفته: 19,244
بازدید ماه: 19,244
بازدید کل: 23,681,067
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۰۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 26 April 2024
الجمعة ، ۱۷ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
599 - سفیر چین: با وجود تحریم‌های آمریکا به همکاری با ایران ادامه می‌دهیم ۱۴۰۱/۰۴/۲۵

سفیر چین:

با وجود تحریم‌های آمریکا به همکاری با ایران ادامه می‌دهیم 

۱۴۰۱/۰۴/۲۵

چانگ هوا سفیر چین | تصاویر چانگ هوا با ماسک در هلال احمر ایران

«چانگ هوآ» سفیر چین در ایران با بیان اینکه «عوامل اقتصادی ایران و چین به‌شدت مکمل یکدیگر بوده و همکاری‌های دو طرف نتایج مثمر ثمری را به همراه داشته است.» گفت: طی سال‌های بسیار، چین همواره نخستین شریک تجاری ایران بوده و یادداشت تفاهم دو کشور در حوزه همکاری‌های «یک پهنه یک راه» به پیشبرد بی‌وقفه همکاری‌ها در چارچوب ابتکار «یک پهنه یک راه» منجر شده است.
چانگ هوآ در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: ایران کشوری مهم در خاورمیانه و یکی از کشورهای در حال ‌توسعه مهم است. در سال‌های اخیر، مناسبات مشارکت جامع راهبردی بین چین و ایران توسعه‌یافته و سیر اعتماد متقابل طرفین در فرآیندی بی‌وقفه تحکیم گشته و همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف به‌گونه‌ای با ثبات رو به رشد بوده است.
از روند گسترش اعضای بریکس حمایت می‌کنیم
او درباره اجلاس «بریکس» که اخیراً به میزبانی کشورش برگزار شد، گفت: چین به‌عنوان میزبان اجلاس سال جاری بریکس، به‌طور مثبت از روند گسترش اعضای بریکس حمایت می‌کند و در پی گسترش همکاری‌های موجود در چارچوب «بریکس پلاس» است. عرصه همکاری کشورهای عضو بریکس، باز و فراگیر بوده و ما در انتظار ورود کشورهای همراه و همکار بیشتری به خانواده بزرگ بریکس خواهیم بود. اطمینان داریم در سایه تلاش مشترک کشورهای مختلف، مسیر همکاری‌های بریکس روزبه‌روز عریض‌تر خواهد شد و در این فضا کشورها با تجمیع نیروی رو به رشد همکاری‌هایشان، به خلق آینده‌ای زیبا در عرصه توسعه جهانی خواهند پرداخت.
سفیر چین در ایران در ادامه گفت: در سال ۲۰۱۶، آقای شی جین پینگ، رهبر چین از ایران بازدید و در آن دوران دو کشور ارتقای مناسباتشان به سطح مشارکت جامع راهبردی را اعلام کردند. دو کشور همواره به‌طور قاطع به حمایت متقابل از منافع ملی و عزت ملت‌های یکدیگر پرداخته و علاوه‌بر آن از حرکت یکدیگر در مسیری که انتخاب نموده‌اند حمایت می‌کنند. دو طرف در عین ‌حال در حوزه مسائلی که به منافع بنیادین یکدیگر و دغدغه‌های اساسی و بزرگشان مربوط می‌شود به‌طور قاطع و ثابت به حمایت متقابل از یکدیگر می‌پردازند. چین و ایران همچنین با قوت به تحکیم پایه‌های اعتماد راهبردی دو کشور پرداخته و به حراست قاطعانه از انصاف و عدالت در نظام بین‌الملل می‌پردازند.
چانگ هوآ با اشاره به اقدامات آمریکا در منطقه گفت: در طول سالیان دراز، ارتش ایالات‌متحده تحت عنوان آزادی در کشتیرانی و عبور از مناطق هوایی نسبت به اعزام مکرر ناوهای هواپیمابر، بمب‌افکن‌های راهبردی، زیردریایی‌های اتمی و دیگر تجهیزات نظامی پیشرفته خود به منطقه خلیج‌فارس و دریای چین جنوبی اقدام کرده است و با رویکردهای آتش‌افروزانه، به‌گونه‌ای جدی امنیت کشورهای منطقه را به مخاطره افکنده و غیر از آن بر وضعیت تنش‌آمیز منطقه نیز افزوده است.
وی همچنین پیرامون مذاکرات هسته‌ای گفت: مذاکرات دیپلماتیک تنها راه‌حل صحیح حل مسئله هسته‌ای ایران بوده و حفاظت از برجام اقدامی متناسب با منافع مشترک و جمعی جامعه جهانی است. چین همواره به حمایت از روندهای سیاسی حل‌وفصل مسئله هسته‌ای ایران پرداخته و ضمن آنکه به نقش سازنده خویش در مذاکرات ادامه خواهد داد، تمام تلاش خود را برای بازگشت مذاکرات در اسرع وقت به ریل صحیح خود به کار خواهد بست و در عین حراست از رژیم عدم اشاعه تسلیحات اتمی، به حفاظت از صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه خواهد پرداخت. درعین‌حال، ما با قاطعیت از حقوق و منافع مشروع خویش دفاع خواهیم کرد. چین همواره به‌طور قاطع با تحریم‌های یک‌جانبه، غیرقانونی و غیرمنطقی آمریکا و رویکرد دست‌درازی و مداخله در امور دیگران مخالفت کرده است.
توصیه‌ به سران آمریکا

سفیر چین در ایران در توصیه‌ای به سران آمریکا تصریح کرد: ما از طرف آمریکایی می‌خواهیم ضمن کنار گذاشتن شیوه ناصحیح توسل به ابزار تحریم، با به کار بردن توانی مثبت به ایفای نقش خوش در راستای احیای مذاکرات و حفاظت از برجام بپردازد. در همین راستا اشاره به این نکته لازم است که جامعه جهانی و ازجمله چین در چارچوب قوانین بین‌المللی به همکاری‌های عادی خویش با ایران ادامه خواهند داد. این رویکرد، رویکردی منطقی، قانونی، و رفتاری است که آسیبی را متوجه طرف‌های ثالث نکرده و باید مورد حمایت و احترام واقع شود.