به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 130
بازدید دیروز: 4,943
بازدید هفته: 30,732
بازدید ماه: 51,702
بازدید کل: 23,713,523
افراد آنلاین: 2
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 2 May 2024
الخميس ، ۲۳ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
1 ۰۳/۰۲/۱۲
(0 بازدید)


1 ۰۳/۰۲/۱۲
(0 بازدید)


601 - شکست بایدن در ایجاد بازدارندگی علیه ایران ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
 

 شکست بایدن در ایجاد بازدارندگی علیه ایران

   ۱۴۰۱/۰۴/۲۷

اختصاص یک میلیارد دلار کمک غذایی به خاورمیانه
«جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده سفر چهار روزه خود به خاورمیانه را با تلاش برای اطمینان بخشی از نفوذ واشنگتن در منطقه به پایان رساند، اما هیچ یک از اهداف اصلی او محقق نشد.
به نوشته شماره یکشنبه وبگاه چینی «گلوبال تایمز»، کارشناسان بر این باورند که چرخش بایدن به سمت کشورهای خاورمیانه در شرایطی که آمریکا در بحران نفتی قرار دارد، خودخواهی و ریاکاری آمریکا را بیشتر برابر کشورهای منطقه آشکار کرده و اولین سفر بایدن به خاورمیانه یک اشتباه بزرگ و ناخوشایند دیپلماتیک بود.
یک استاد موسسه روابط بین‌الملل در دانشگاه روابط خارجی چین در پکن که مایل به افشای نام خود نبود گفت، سفر بایدن به خاورمیانه هم «بی‌ثمر» و هم «شرم‌آور» بود، زیرا دو هدف اصلی دولت وی هماهنگ کردن کشو‌رهای منطقه برای ایجاد یک بازدارندگی موثر علیه ایران و فشار بر افزایش عرضه نفت شکست خورد. استاد موسسه روابط بین‌الملل در دانشگاه روابط خارجی چین در پکن گفت که تاکنون هیچ‌یک از این اهداف محقق نشده است.
«زو ویلی» مدیر «موسسه مطالعات خاورمیانه» در دانشگاه مطالعات بین‌المللی شانگهای، خاطرنشان کرد که سفر بایدن به خاورمیانه نشانه‌های نگران‌کننده‌ای به کشورهای منطقه می‌فرستد، زیرا آنها به وضوح می‌بینند که ایالات متحده در تلاش برای حل مشکلات نیست، بلکه به دنبال رهبری در منطقه و دامن زدن به اختلافات بیشتر است.
این کارشناس مستقر در پکن، با اشاره به اینکه چین هیچ کشور دشمنی در خاورمیانه ندارد بلکه فقط همکاری مستحکم و سودمند متقابل دارد، گفت: «آمریکا به سختی متحدانش را برای مهار چین به دست آورد. به‌علاوه، چین به کشورهای خاورمیانه موعظه نمی‌کند که چه کاری انجام دهند و چه ارزش‌هایی را باید اتخاذ کنند و تحریم‌هایی علیه آنها اعمال نخواهد کرد.»
سخنگوی سفارت چین در فلسطین اشغالی نیز روز شنبه گفت: «خاورمیانه سرزمین مردم آن است، نه حیاط‌خلوت کسی.»
بر اساس این گزارش، از زمان اتمام سفر بایدن به فلسطین اشغالی و عربستان سعودی، رسانه‌ها و تحلیلگران متعددی به ناچیز بودن دستاوردهای آن اشاره کرده‌اند.
خبرگزاری «رویترز» در تحلیلی نوشت، بایدن در حالی عربستان سعودی را ترک کرد که هیچ دستاوردی درخصوص تأمین سوخت و ایجاد ائتلاف منطقه‌ای با خود به همراه نداشت. 
«آموس یادلین» رئیس ‌سابق اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در تحلیل خود گفت: «اسرائیل درخواست‌های خود درباره موضوع ایران را برای کوتاه‌مدت ارائه نکرد و آن‌طور که انتظار داشت در مورد عادی‌‌سازی روابط با ریاض شگفت‌زده نشد.»
او گفت: «من می‌گویم تا حدودی بازنده این سفر اسرائیل است؛ چه در موضوع ادغام به منطقه و چه درخصوص پرونده ایران. سعودی‌ها به دنبال تغییر چهره بن سلمان‌، ولیعهد عربستان بودند و به آن نیز رسیدند.»