به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,458
بازدید دیروز: 2,355
بازدید هفته: 24,627
بازدید ماه: 115,490
بازدید کل: 23,777,289
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 17 May 2024
الجمعة ، ۹ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۵۹۹ - آیت‌الله رئیسی : در پرتو فرهنگ علوی امکان غلبه بر تمام مشکلات فعلی کشور وجود دارد ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
آیت‌الله رئیسی در نشست با جمعی از شاعران کشور:
 
در پرتو فرهنگ علوی
 
امکان غلبه بر تمام مشکلات فعلی کشور وجود دارد
 
  ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
رئیس‌جمهور گفت: جدا معتقدیم که در پرتو فرهنگ علوی، امکان غلبه بر تمام مشکلات و معضلات فعلی کشور وجود دارد و گام اول برای این مهم، تبیین دقیق شاخصه‌های فرهنگ علوی به مردم و جامعه است و در این زمینه شما شعرا و فضلا مسئولیت بسیار مهمی بر دوش می‌کشید.
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در شب عید سعید غدیر، در نشست با جمعی از شعرای سراسر کشور، ضمن تبریک این عید گرانقدر، انتقال نسل به نسل فرهنگ غدیر و تبیین معارف علوی را جزء رسالت‌های شعرا و اهل ادب دانست و گفت: شما شاعران و عاشقان اهل بیت، به دلیل اهتمامی که همواره برای تبیین آموزه‌های اسلامی دارید، نقش بزرگی در انتقال فرهنگ غدیر به عصرها و نسل‌های آینده ایفا می‌کنید.
رئیس‌جمهور واقعه غدیر را جزء مسلمات تاریخی در اسلام خواند و ضمن تاکید بر اهمیت بالای این واقعه در باورها و فرهنگ شیعی، خاطرنشان کرد: غدیر به‌عنوان رویدادی که در آن حضرت علی(ع) به عنوان ولی امر مسلمین و جانشین پیامبر معرفی گردید، به معنای واقعی کلمه جزء نعمت‌های بزرگ خداوند است.
دکتر رئیسی بسط آموزه‌ها و ارزش‌های علوی را از مسئولیت‌های مهم اهالی شعر و ادب دانست و افزود: جدا معتقدیم که در پرتوی فرهنگ علوی، امکان غلبه بر تمام مشکلات و معضلات فعلی کشور وجود دارد و گام اول برای این مهم، تبیین دقیق شاخصه‌های فرهنگ علوی به مردم و جامعه است و در این زمینه شما شعرا و فضلا مسئولیت بسیار مهمی بر دوش می‌کشید.
خدا را شاکریم که امروز ولایت فقیه  در رأس نظام ما حاکم است
وی در ادامه سخنان خود، با تاکید بر اهمیت ولایت در اعتقادات اسلامی، خاطرنشان کرد: در باورهای ما ورود به حصن حصین ولایت، ضامن صیانت از انسان در برابر ابتلائات روزگار است. خدا را شاکریم که امروز ولایت فقیه در راس نظام ما حاکم است. ولایت فقیه بزرگ‌ترین نعمت خدا به ماست که جامعه را با آموزه‌های دینی و نگاه عادلانه هدایت می‌کند.
دکتر رئیسی نظام جمهوری اسلامی را ثمره خون هزاران شهید دانست و تاکید کرد: این ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌ها مسئولیت بزرگی بر عهده ما به عنوان خدمتگزار نظام و مردم و شما به عنوان هنرمندان آئینی کشور برای حفظ و تداوم این نظام نهاده است.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به درخواست‌های مطرح شده از سوی شاعران برای ایجاد جایگاهی حقوقی به منظور حمایت از شعر و شاعران گفت: هیچ هنر دیگری همچون شعر ظرفیت تعالی‌بخشی و انتقال مفاهیم و ارزش‌های اصیل اسلامی را ندارد و لذا به سهم خود از ایجاد جایگاهی برای حمایت از شعر و شاعران استقبال و پشتیبانی می‌کنم.
در آغاز این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با بیان اینکه نیاز داریم فضای فرهنگی کشور را به شکل تعاملی با همکاری اهالی فرهنگ اداره کنیم، اظهار داشت: امروز تلاش داریم فضای فرهنگی کشور از نشاط و پویایی مطلوبی برخوردار شود.
همچنین در این شب شعر ۱۲ نفر از شعرا، اشعار خود در وصف امیرالمومنین(ع)، واقعه غدیر، موضوعات اجتماعی و... را قرائت کردند.
دیدار عیدانه جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام با آیت‌الله رئیسی
رئیس‌جمهور به مناسبت عید سعید غدیر با جمعی از اعضای دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان دستگاه قضایی و فرماندهان نیروهای مسلح دیدار کرد.
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی ظهر دوشنبه همزمان با عید سعید غدیر با جمعی از اعضای دولت و مدیران دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان دستگاه قضایی و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی کشور دیدار کرد.
در این دیدار که جمع زیادی از کارگزاران نظام جمهوری اسلامی حضور داشتند، مهمانان نیز به پیروی از فرهنگ زیبای دید و بازدید با سادات در روز عید غدیر، فرارسیدن این عید را به آیت‌الله رئیسی تبریک گفتند.
جهت‌گیری دولت عدالت‌محوری در عمل است
آیت‌الله رئیسی در جلسه هیئت دولت نیز با تبریک عید سعید غدیر، اجرای عدالت را مهم‌ترین توصیه مولای متقیان علی‌بن ابی‌طالب(ع) به کارگزاران حکومت دانست و تاکید کرد: اجرای عدالت از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل(ره) و از تاکیدات همیشگی مقام معظم رهبری بوده نیز بوده است. جهت‌گیری کلان دولت سیزدهم از ابتدای استقرار بر این بوده تا نظام اداری کشور، بیش از گذشته به سوی عدالت سوق یابد.
رئیس‌جمهور اجرای عدالت در جامعه را امری دشوار دانست و با تاکید بر آموزه‌های گرانقدر حضرت علی(ع) در این حوزه، خاطرنشان کرد: مهم این است که در عمل عدالت‌گرا باشیم و این مهم جز در سایه تلاش و مجاهدت تحقق نمی‌یابد.
تقدیر از اقدامات بانک مرکزی در کاهش پایه پولی و کنترل نقدینگی
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به گزارش رئیس‌کل بانک مرکزی درباره اقدامات صورت گرفته برای کاهش پایه پولی و کنترل نقدینگی در خرداد ماه، از این اقدامات قدردانی کرد و با تاکید بر لزوم تبیین این دستاورد برای مردم گفت: مهار رشد نقدینگی از عوامل کنترل تورم است، اما در کنار آن باید توجه داشت که سیاست‌های مبنایی دولت در حوزه حمایت از تولید نیز با قوت استمرار یابد.
دستور ویژه به وزارت ورزش برای حمایت از حضور مقتدرانه تیم ملی فوتبال در جام جهانی
وی با اشاره به در پیش بودن رقابت‌های جام جهانی فوتبال در قطر، توجه ویژه به مشکلات و مطالبات اعضای تیم ملی را امری ضروری دانست و وزارت ورزش را مأمور کرد همه تلاش خود را برای آمادگی و حضور موفق تیم ملی کشورمان در این رویداد مهم به‌کار گیرد.
رئیس‌جمهور با تاکید بر تامین حداکثری نیازهای تیم ملی فوتبال کشور، به وزارت ورزش و جوانان دستور داد تمهیدات مربوط به آمادگی تیم ملی فوتبال را چنان پیگیری نماید که بازیکنان بدون هیچ دغدغه‌ای در این میدان بین‌المللی حضور یابند.
سیاست دولت حمایت از ارتقای سطح علمی همه مدارس و دانش‌آموزان به‌ویژه در مدارس دولتی است
آیت‌الله رئیسی حضور موفقیت‌آمیز دانش‌آموزان ایرانی در المپیادهای جهانی را امیدآفرین خواند و ضمن تبریک این توفیقات، اظهار داشت: سیاست دولت حمایت از ارتقای سطح علمی همه مدارس و دانش‌آموزان ایرانی، به‌ویژه در مدارس دولتی است.
وی به سالروز تاسیس شورای نگهبان نیز اشاره کرد و این شورا را نهادی مبارک دانست که برای حفظ و حراست از «اسلامیت و جمهوریت» نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد شده است.
دکتر رئیسی افزود: این شورا در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی، همواره در صیانت از ارزش‌های محوری انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، نقش‌آفرین و منشاء اثر بوده است.
رئیس‌جمهور در ادامه به موضوع «ساماندهی سواحل و ایمن‌‌سازی دریا برای صیانت از جان گردشگران و مسافران» پرداخت و با بیان اینکه جان باختن حتی یک نفر هم در دریا غم‌انگیز است و نگرانی‌های خانواده‌ها در این زمینه باید برطرف شود، سازمان مدیریت بحران را مأمور برنامه‌ریزی برای تامین امنیت سواحل کرد.
دکتر رئیسی در ادامه بر لزوم استفاده از ظرفیت بانوان فرهیخته و توانمند در مناصب مدیریتی تاکید کرد و گفت: دولت مردمی، در عرصه مدیریت همواره به دنبال شایسته‌سالاری است و بر همین اساس در این دولت بانوان گرامی به هیچ عنوان نباید احساس کنند که در حاشیه قرار دارند و به توانمندی‌ها و کارآمدی آنها توجه نمی‌شود.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: در بهره‌گیری از نیروی انسانی، صلاحیت و کارآمدی افراد ملاک است و امروز بسیاری از بانوان کشورمان صلاحیت علمی و کارآمدی بالایی دارند که اگر به آنها میدان داده شود، می‌توانند در عرصه‌های مختلف منشاء اثر باشند.
تأکید آیت‌الله رئیسی بر لزوم تأمین معیشت پایدار مرزنشینان و ساماندهی تجارت مرزی
در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا که با حضور سران سه قوه و دیگر اعضا به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی تشکیل شد، راهکارهای ساماندهی تجارت مرزی و مقابله با قاچاق و سایر روش‌های جابه‌جایی غیرقانونی کالاها در مناطق مرزی مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه پیشنهاد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با سه محور «شفافیت و قانونمند کردن تجارت مرزی»، «ایجاد زیرساخت‌های لازم در جهت رونق تجارت قانونی در مرزها» و «اشتغالزایی با هدف تامین زندگی مناسب برای ساکنان مناطق مرزی»، مطرح و تصویب شد.
این پیشنهاد با هدف افزایش حاکمیت دولت و ساماندهی پدیده کولبری و مقابله با آثار زیان بار اجتماعی، انسانی و اقتصادی روش‌های غیرقانونی جابه‌جایی کالا در مرزها، به تصویب شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی دولت رسید.
رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم سالم‌‌سازی تجارت مرزی و حمایت از فعالیت‌های قانونی و مقابله با آسیب‌ها و پیامدهای اجتماعی و اقتصادی روش‌های نادرست جابه‌جایی کالا، گفت: تامین معیشت و اشتغالزایی برای مرزنشینان که همواره حافظان غیوری برای جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند اولویت همه دستگاهها از جمله دولت است، لذا هرگونه تصمیمی در این زمینه باید ضمن حمایت از معیشت پایدار و سالم مرزنشینان، منجر به ساماندهی و انضباط تجارت مرزی شود.
در این جلسه همچنین موضوع رسیدگی به وضعیت مجتمع تولید نیشکر هفت تپه در دستور کار قرار گرفت. اعضا با توجه به آثار مثبت و سازنده تصمیمات و اقدامات موقت سال گذشته دولت برای ساماندهی و بهبود وضعیت عملکرد این مجتمع مقرر کردند برای ادامه فعالیت مولد، تامین منافع کارگران و مشخص شدن وضع مالکیت نیشکر هفت تپه، تدابیر لازم از جمله دائمی کردن مقررات اتخاذ شود.
نشست سران ۳ قوه به میزبانی رئیس‌جمهور برگزار شد
خبر دیگر اینکه، عصر شنبه نشست رؤسای قوای مجریه، مقننه و قضائیه به میزبانی آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
در این نشست موضوعات داخلی و مناسبات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مسائل جاری کشور، ضرورت همکاری قوا و تحولات منطقه‌ای از جمله مسائل مطروحه در این نشست بود.
همچنین در این جلسه ضرورت همکاری‌های اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه با اولویت همسایگان مورد تاکید قرار گرفت.