به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 875
بازدید دیروز: 5,718
بازدید هفته: 875
بازدید ماه: 21,845
بازدید کل: 23,683,667
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 27 April 2024
السبت ، ۱۸ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
18 - آمریکا میدان نبرد جنگ با مردم آمریکا - جنگ دولت علیه ملـت! ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
- آمریکا میدان نبرد جنگ با مردم آمریکا - 18
 
جنگ دولت علیه ملـت!  
 
  ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
جنگ‌های استقلال آمریکا
 
نویسنده: دکتر جان‌دبلیو. وایتهد
مترجم: دکتر احمد دوست‌محمدی
 
آنچه امروز ما شاهد آن هستیم دست کمی از یک جنگ علیه شهروندان آمریکایی، توسط یک حکومت افسارگسیخته که از قدرت خویش به هیجان آمده و سیاست‌هایش بیشتر ناشی از بدگمانی است تا نیاز، ندارد.
 
بخش دوم: جنگ علیه مردم آمریکا
«هرگز در جهان متمدن، این‌همه، به خاطر هیچی، زندانی نبوده‌اند.»
«عدالت خشن در آمریکا»
اکونومیست
برخی واقعیات
یک: جریمه‌های املاک قطعاً می‌تواند برای ادارات و ایالاتِ در تنگنای مالی، تسهیل‌کننده باشد. در سال مالی‌ای که در سپتامبر 2012 پایان یافت، دولت فدرال 4/2 میلیارد دلار از املاک مردم را مصادره کرد. با وجود این واقعیت که 80 درصد این موارد مصادره املاک، منجر به «هیچ اتهامی» علیه مالکان املاک نمی‌شود، اعتراض به این «تصرفات» در دادگاه بیشتر از ارزش خود ملک مصادره شده برای مالک خرج برمی‌دارد. در نتیجه اغلب مالکان یا از مبارزه دست می‌کشند یا این مصادره را به حساب فساد حکومت گذاشته، اجازه می‌دهند پلیس و دیگر مقامات حکومتی نفع ببرند.
دو: برآورد شده است که 2/7 میلیون کودک در ایالات متحده حداقل یکی از والدین آنها در زندان هستند، اعم از زندان‌های محلی یا ندامتگاه‌های ایالتی یا فدرال. علت این امر به طیف وسیعی از عوامل بستگی دارد، از بیش‌جنایی‌‌سازی و یورش‌های غیرمنتظره به خانه‌های مردم گرفته تا ایست‌های رفت‌وآمد در جاده‌ها.
سه: صنعت امنیت مدارس که همه چیز را، از بیومتریک تا دیده‌بانی ویدئویی را شامل می‌شود، تا سال 2017 به ارزش 4/9 میلیارد دلار برآورد می‌شود.
چهار: علی‌رغم این واقعیت که زنان تنها 8 درصد جمعیت زندانیان را تشکیل می‌دهند، احتمال اینکه با بدن برهنه مورد تفتیش قرار بگیرند، بیشتر است، هرچند احتمال اینکه قاچاق حمل کنند، بیشتر نیست.
پنج: از 2001، آمریکایی‌ها در هر ساعت، 10/5 میلیون دلار بابت اشغالگری‌های بی‌شمار نظامی خارجی، از جمله افغانستان و عراق، هزینه کرده‌اند. همچنین در هر ساعت 2/2 میلیون دلار صرف نگهداری انبارهای هسته‌ای ایالات متحده می‌شود، و در هر ساعت 35000 دلار صرف تولید و نگهداری مجموعه‌های موشک‌های تاما‌هاوک1 ما می‌شوند. و همچنین پول‌هایی که حکومت به دیگر کشورها به منظور حمایت از زرادخانه‌های آنها می‌فرستد، 1/61 میلیون دلار در هر ساعت برای مالیات‌دهندگان آمریکا هزینه دارد.
فصل هشتم: عناصر اصلی سر جای خود هستند
«آن‌ها ابتدا به سوسیالیست‌ها حمله کردند، و من اعتراضی نکردم- به خاطر اینکه من یک سوسیالیست‌ نبودم. سپس به اتحادیه‌های تجاری حمله کردند و من اعتراض نکردم- به خاطر اینکه من طرفدار اتحادیه‌های تجاری نبودم. سپس به یهودیان حمله کردند و من اعتراضی نکردم- به خاطر این که من یک یهودی نبودم. آنها سپس به من حمله کردند- و هیچ‌کس نمانده بود تا از من دفاع کند.» 
مارتین نیمولر2
آنچه امروز ما شاهد آن هستیم دست کمی از یک جنگ علیه شهروندان آمریکایی، توسط یک حکومت افسارگسیخته که از قدرت خویش به هیجان آمده و سیاست‌هایش بیشتر ناشی از بدگمانی است تا نیاز، ندارد. آنچه بر وخامت اوضاع می‌افزاید این است که «ما مردم» به قدری به سادگی گیج و پریشان می‌شویم و به قدری بی‌خبر و بی‌اطلاع هستیم که به علائم هشداردهنده اطراف خود توجه نداریم و از این که از همه انواع مختلف مقامات حکومتی- کاخ سفید، کنگره، دادگاه‌ها، ارتش، مجریان قانون، دستگاه‌های عریض و طویل اداری- بخواهیم به حقوق ما احترام بگذارند و به حکومت قانون وفادار بمانند، کوتاهی می‌کنیم.
برای آنها که می‌توانند ببینند اتفاقاتی در حال رخ دادن است، همه چیز دارد معنی پیدا می‌کند: تمرین‌های نظامی که در شهرهای بزرگ آمریکا انجام می‌شوند، بازرسی‌ها و معاینات وزارت امنیت ملی3 در ایستگاه‌های قطارها و اتوبوس‌ها، یورش‌های گروه‌های سوآت به صاحب‌خانه‌های بی‌خبر، هلی‌کوپترهای بلک ‌هاوک4 که در آسمان آمریکا گشت می‌زنند. خریدهای کلان مهمات توسط ادارات مختلف فدرال، نظیر وزارت امنیت داخلی،5 وزارت آموزش، وزارت درآمدهای داخلی،6 اداره تأمین اجتماعی،7 بیش جنایی‌‌سازی، افزایش و گسترش زندان‌های خصوصی و دیده‌بانی بی‌پایان.
وقتی ماده قانون دفاع ملی که به ارتش اجازه می‌دهد «بازداشت‌شده‌ها»- یعنی شهروندان آمریکا- را که احتمال دارد، به خاطر انتقاد از حکومت، تندرو یا تروریست انگاشته شوند (حکومت مایل است این واژه‌ها را به جای یکدیگر به کار گیرد)، زندانی کند، همراه با استفاده فزاینده حکومت از قوانین مسئولیت‌های غیراجباری برای بیمار روانی اعلام کردن و زندانی کردن افراد در بخش‌های بیماران روانی برای دوره‌های زمانی نامحدود، نگریسته می‌شود، صرفاً از نقش بر آب شدن بنیاد قانون اساسی ما رمزگشایی می‌کند.
عناصر اصلی برای یک چنین حادثه محتملی، از پیش سرجای خود هستند: شبکه‌های دیده‌بانی، مراکز تبادل اطلاعات8 و پیمانکاران حکومت، پیشاپیش اینکه چه چیزی توسط چه کسی دارد گفته می‌شود را رصد می‌کنند؛ پایگاه‌های داده‌های حکومت کسانی را که قدرت حکومت را بالقوه مورد تهدید قرار می‌دهند، ردگیری می‌کنند؛ پلیس نظامی شده، که همراه با ادارات فدرال عمل می‌کنند، وقتی زمان‌ گیر ‌انداختن و جمع‌وجور کردن آدم‌های دردسرساز و ناراحت می‌شود، با حکومت فدرال هماهنگ می‌کنند. دادگاه‌ها شیوه‌های حکومت را صرف‌نظر از اینکه تا چه حد غیرقانونی باشد، تأیید می‌کنند و بازداشتگاه‌ها، اعم از زندان‌های خصوصی یا اردوگاه‌های اقامت اجباری آژانس مدیریت بحران فدرال، آدم‌های دردسرساز و ناراحت را زندانی می‌کنند.
پانوشت‌ها:
1- Tomahawk
2- Martin Niemöller
3- Department of National Security
4- Black Hawk
5- Department of Homeland Security
6- Internal Revenue Service
7- Social Security Administration
8- مراکز تبادل اطلاعات (Fusion Centers) بین سال‌های 2003 تا 2007 توسط وزارت امنیت داخلی و وزارت دادگستری آمریکا به منظور افزایش مبادله اطلاعات در سطح فدرال بین ادارات امنیت ملی، نظیر سازمان سیا، اف‌بی‌آی، وزارت دادگستری، ارتش و دولت‌های محلی و ایالات، ایجاد شد.