به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 135
بازدید دیروز: 4,191
بازدید هفته: 15,387
بازدید ماه: 15,387
بازدید کل: 23,677,213
افراد آنلاین: 25
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۰۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 26 April 2024
الجمعة ، ۱۷ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۴۳ - آیت‌الله جنتی: مسئولان به طور شبانه‌روزی در تلاش برای رفع مشکلات هستند ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
آیت‌الله جنتی:
 
 مسئولان به طور شبانه‌روزی در تلاش برای رفع مشکلات هستند
 
  ۱۴۰۱/۰۴/۳۱

آیت‌الله جنتی: گرانی و تورم همچنان مردم را رنج می دهد / نتایج تلاش‌های  مسئولان باید در سفره مردم مشاهده شود/ مردم با ایمان، مقاوم، نجیب و صبوری  داریم | سایت انتخاب

نهمین جلسه مشترک هیئت‌رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله جنتی، در ابتدای این نشست، در سخنانی با تبریک اعیاد عید غدير و میلاد مسعود امام‌هادی و امام کاظم علیهماالسلام، از مردم برای حضور در صحنه و همراهی با نظام قدردانی کرد و گفت: مردم ما مردم باایمان، نجیب و صبوری هستند و باید قدر این نعمت را بدانیم. مردم ما علی رغم اینکه رنج گرانی و تورم را تحمل می‌کنند، ولی چون می‌بینند بحمدالله مسئولان به طور شبانه‌روزی در تلاش برای رفع مشکلات هستند، مشکلات را تحمل می‌کنند. با این حال چشم مردم به آینده است و انتظار دارند با اصلاحات اقتصادی صورت گرفته، شاهد آثار مثبت این اصلاحات در سفره‌های خود باشند.
رئیس‌مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر تقویت روابط اقتصادی با همسایگان، افزود: بسیاری از کارها به دست خود مردم حل می‌شود، مهم این است که روی پای خود بایستیم و باور کنیم ما می‌توانیم «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ».
وی با تأکید بر تلاش برای رفع و خنثی‌‌سازی تحریم‌های ظالمانه دشمنان، گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده‌اند، نباید مسئله هسته‌ای بر سیاست خارجی سایه بیندازد و سیاست خارجی نبايد معطل مسئله هسته‌ای باشد.
آیت‌الله جنتی بیان داشت: امام کاظم علیه‌السلام مشکلات و شرایط سختی را تحمل کردند و اگر این تحمل مشکلات نبود و میراث اهل بیت علیهم‌السلام را به ما منتقل نمی‌کردند، ما امروز یک کشور شیعه علوی نداشتیم. ما نمی‌توانیم مظلومیت ائمه علیهم‌السلام را درک کنیم. ما بايد صبر و تحمل امامان معصوم علیهم‌السلام را سرلوحه خود قرار دهیم «إِنَّمَا يُوَفَّى الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَيْرِ حِسَابٍ».
رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد و امور دارایی، میهمانان ویژه نهمین نشست مشترک هیئت‌رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری بودند.
در ادامه جلسه، خبرگان رهبری دیدگاهها و سؤالات خود را در حضور رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد مطرح کردند.
پس از طرح نظرات و اظهارنظر اعضاء خبرگان پیرامون مسائل مهم کشور حول مباحث اقتصادی، معیشتی و فرهنگی، آیت‌الله رئیسی و دکتر خاندوزی به طور مبسوط اظهارات و سؤالات مطروحه را پاسخ گفته و تبیین نمودند.
آیت‌الله خاتمی: حجاب مسئله‌ای قرآنی و از ضروریات دین است
آیت‌الله سید احمد خاتمی، سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان در حاشیه نهمین نشست مشترک هیئت‌رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری به‌ خبرنگاران گفت: در نشست مشترک هیئت‌رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان، سه مسئله مشکلات اقتصادی، روند مذاکرات برجام و موضوع عفاف و حجاب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی اظهار داشت: این جلسه بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۵ آیین نامه داخلی خبرگان بود که در فاصله دو اجلاسیه عادی خبرگان، باید برگزار شود.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان افزود: از آنجا که اعضای خبرگان نمایندگان مردم هستند و باید دغدغه مردم را به مسئولان منتقل کنند، در این جلسه بیش از ۲۰ نفر از اعضای خبرگان با حضور رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد مطالبات خبرگان را که عمدتا پیرامون مسائل اقتصادی، معیشتی و گرانی‌ها بود مطرح کردند.
آیت‌الله خاتمی افزود: مسئله دیگر، برجام بود که درخواست شد هر مقدار از روند مذاکرات برجام که قابل بیان است، برای مردم و مسئولان گفته شود که مذاکرات در چه مرحله‌ای است.
وی همچنین اظهار داشت: مسئله سوم، مسئله عفاف و حجاب بود که خبرگان با تأکید بر اجرای قانون بیان داشتند در این مسئله هیچ‌کس سخن از زور ندارد، بلکه سخن از اجرای قانون است. چون حجاب امر قانونی است مثل همه قوانین که باید اجرا شود. مسئله حجاب مسئله صددرصد قرآنی بوده و از نظر فقهای ما از ضروریات دین است.