به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 456
بازدید دیروز: 2,355
بازدید هفته: 22,625
بازدید ماه: 113,488
بازدید کل: 23,775,289
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 17 May 2024
الجمعة ، ۹ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹۴ - دستور«اژه‌ای» به سازمان بازرسی برای نظارت بر اجرای قانون«حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» ۱۴۰۱/۰۵/۰۳

دستور«اژه‌ای» به سازمان بازرسی برای نظارت

بر اجرای قانون«حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»

  ۱۴۰۱/۰۵/۰۳

دستور دوباره اژه ای به سازمان بازرسی درباره اجرای قانون جوانی جمعیت

رئیس ‌قوه‌قضائیه گفت: سازمان بازرسی نسبت به نظارت بر اجرای قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و به‌طور کلی تمام قوانین مربوط به تعالی نهاد خانواده، تسهیل امر ازدواج و مسکن، اهتمام داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری میزان،حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست دیروز شورای عالی قوه قضائیه، با گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، بیان داشت: هر میزان تلاش در جهت تحکیم بنیان خانواده و ایجاد مودّت و همدلی در نهاد خانواده به تعالی و ترقی هرچه بیشتر جامعه یاری می‌رساند.
محسنی اژه‌ای بر همین اساس مجدداً خطاب به رئیس‌سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد که نسبت به نظارت بر اجرای قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و به طور کلی تمام قوانین مربوط به تعالی نهاد خانواده، تسهیل امر ازدواج و مسکن، اهتمام داشته باشد و نحوه اجرایی شدن این قوانین را مورد نظارت جدی قرار دهد. 
وی همچنین در همین راستا به مرکز توسعه حل اختلاف و دادگاه‌های خانواده نیز دستور داد که نسبت به مقوله تحکیم خانواده عنایت ویژه‌تری داشته باشند و در دعاوی خانوادگی و مسائل مربوط به نفقه، مهریه و غیره به نحوی رسیدگی و صدور حکم کنند که خروجی این فرآیند منجر به استحکام خانواده‌ها و اجتناب و جلوگیری از گسست آنها شود.
اگر مختصر عدل و انصافی در صادرکنندگان حکم علیه حمید نوری باشد او تبرئه خواهد شد
رئیس‌دستگاه قضا در ادامه به موضوع نحوه دستگیری و محاکمه ناعادلانه «حمید نوری» تبعه ایرانی در کشور سوئد و مغایرت این دستگیری و محاکمه با موازین و اصول حقوقی و نقض عدالت قضایی در این فقره اشاره کرد و ضمن محکوم کردن نحوه دستگیری، محاکمه و اتهاماتی که از قول عده‌ای تروریست، آدمکش، فاجر و فاسق به یک شهروند ایرانی در روند این محاکمه ناعادلانه نسبت داده شد، گفت: اگر مختصر عدل و انصافی در صادرکنندگان حکم علیه این تبعه ایرانی وجود داشته باشد، در مرحله بعدی، حکم به تبرئه او خواهند داد تا مقداری از آبروی از دست‌رفته‌شان را احیاء کنند.
اژه‌ای با اشاره به ایرادات و اشکالات مبرهن و آشکار نحوه محاکمه حمید نوری در سوئد از جمله قاضی نامیدن یک کارمند سابق و نقض اصول حقوق بشر از سوی مدعیان و داعیه‌داران دروغین حقوق انسان‌ها در این مقوله، بیان داشت: تروریست‌ها و آدمکش‌هایی که در طی دهه‌های مختلف به ویژه در دوران جنگ تحمیلی همراه با صدامیان علیه مردم ایران مرتکب جنایت شدند، امروز در دامن کشورهای غربی پناه گرفته‌اند و سردمداران کشورهای مزبور این تروریست‌ها را مورد حمایت قرار می‌دهند و از آنها به عنوان شاهد در یک دادگاه ناعادلانه و نمایشی بهره می‌گیرند.
گلایه از محقق نشدن
 وعده بهبود وضعیت معیشت کارکنان دستگاه قضا
رئیس‌قوه قضائیه در این نشست برای چندمین‌بار به وضعیت معیشتی کارکنان دستگاه قضایی اشاره و تاکید کرد: علی‌رغم گذشت چهار ماه از سال هنوز قانون وضع شده و توافقات مالی داده شده که حداقل خواسته دستگاه قضایی در زمینه ارتقاء وضعیت حقوقی و دریافتی کارکنان ما می‌باشد اجرایی و محقق نشده است؛ البته رایزنی‌ها در این راستا با نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی استمرار دارد و انتظار می‌رود دولت محترم با عنایت بیشتری هر چه سریع‌تر به این موضوع توجه داشته باشد.
در ادامه، اژه‌ای با اشاره به مقوله مالکیت معنوی و ثبت اختراعات، بر بررسی اصلاح قانون و تدوین سازوکاری طبقه‌بندی شده در این مقوله در صورت نیاز تاکید کرد و در این راستا دستوراتی را خطاب به رئیس‌سازمان ثبت اسناد و املاک مطرح کرد.
رئیس‌سازمان بازرسی کل کشور نیز در این جلسه با اشاره به تاکیدات رئیس‌قوه قضائیه پیرامون اهتمام و نظارت ویژه سازمان بازرسی بر روند اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به ارائه گزارشی از اقدامات قرارگاه دائمی نظارت بر اجرای این قانون در سازمان بازرسی پرداخت و گفت: در این قرارگاه، تکالیف همه دستگاه‌های ذی‌ربط احصاء و به آنها ابلاغ گردید و از آنها خواسته شد که در ابتدا به صورت خوداظهاری اعلام کنند درخصوص اجرای این قانون چه اقداماتی را انجام داده‌اند؛ تقریبا بیشتر دستگاه‌ها به این درخواست پاسخ داده‌اند و سازمان بازرسی هم‌اکنون در حال راستی‌آزمایی این خوداظهاری‌هاست.
خداییان افزود: نام آن دستگاه‌هایی که اقدامات لازم را درخصوص اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انجام نداده‌اند، بعد از راستی‌آزمایی اعلام خواهد شد.