به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 3,230
بازدید هفته: 10,322
بازدید ماه: 3,253
بازدید کل: 23,787,621
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۰۱ خرداد ۱٤۰۳
Wednesday , 22 May 2024
الأربعاء ، ۱٤ ذو القعدة ۱٤٤۵
خرداد 1403
جپچسدیش
4321
111098765
18171615141312
25242322212019
313029282726
آخرین اخبار
۶۰۴ - مأموریت رئیس‌جمهور به دستگاه‌ها برای بهبود معیشت بازنشستگان ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
در جلسه ستاد اقتصادی دولت مطرح شد
 
مأموریت رئیس‌جمهور به دستگاه‌ها برای بهبود معیشت بازنشستگان
 
۱۴۰۱/۰۵/۰۳

جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با حضور ایت الله رئیسی

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت‌، ضمن گرامیداشت روز تکریم بازنشستگان، از اراده جدی دولت برای حمایت و تقویت معیشت بازنشستگان کشور خبر داد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت با رعایت عقلانیت در تصمیم‌گیری‌ها خود را مکلف به اجرای عدالت می‌داند، گفت: چنان‌که پیش از این هم بارها اعلام شده، دولت به‌طور کامل در جریان مسائل اقتصادی جامعه و معیشت اقشار مختلف از جمله بازنشستگان قرار دارد و توجه به این مسئله حیاتی و تلاش برای بهبود آن، لحظه‌ای از اولویت‌های اینجانب خارج نشده است.
رئیسی با تاکید بر اینکه بررسی موضوع حقوق بازنشستگان در مسیرهای کارشناسی قرار دارد، بخش‌های مرتبط با این موضوع را مکلف کرد که هرچه سریع‌تر تصمیمات مؤثر و منطبق با قانون و به نفع معیشت بازنشستگان، در مسیر ابلاغ و اجرا قرار گیرد.
در این جلسه علاوه‌بر بررسی موضوع حقوق بازنشستگان، تصمیماتی نیز درباره الزامات مربوط به اسقاط خودروهای فرسوده اتخاذ شد.
بر این اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن ارائه گزارشی از وضع تولید خودرو، موتورسیکلت و کامیون در کشور، پیشنهاد خود در زمینه حل مشکلات موجود در اجرای طرح اسقاط و جایگزینی خودروهای فرسوده را مطرح کرد.
اعضا پس از بحث و بررسی در این‌باره مقرر کردند دولت در راستای اجرای قانون جدید ساماندهی صنعت خودرو، الزامات اجرا، راهکارهای رفع موانع و مشکلات و نیز تعیین تکلیف این طرح را در قالب لایحه‌ای دو فوریتی به مجلس شورای اسلامی ارائه کند تا هرچه سریع‌تر زمینه اجرای قانون مذکور فراهم شود.
در پایان جلسه نیز گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی درخصوص تکالیف مندرج در قانون مصوب بودجه کل کشور در راستای اجرای هرچه سریع‌تر قانون واگذاری سهام براساس اولویت‌های گوناگون تعیین‌شده، مورد بررسی قرار گرفت. 
تاکید به دستگاه‌های مسئول 
برای انجام تکالیف قانونی در حمایت از خانواده و تسهیل ازدواج
رئیسی همچنین در جلسه هیئت دولت با گرامیداشت روز خانواده، توجه به ترویج فرهنگ «تشکیل خانواده» را امری مهم و تسهیل ازدواج جوانان را از اولویت‌های دولت سیزدهم برشمرد و اظهار داشت: توجه ویژه به نهاد خانواده در سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات عملی در این خصوص، بدون تردید حائز برکات و پیامدهای مثبت بسیاری برای جامعه و کشور خواهد بود.
رئیس‌جمهور همه دستگاه‌ها را براساس قانون «جمعیت و حمایت از خانواده» ملزم به حمایت جدی از نهاد خانواده و ارائه طرح‌های عملیاتی در این حوزه دانست و تأکید کرد: همه دستگاه‌ها علاوه‌بر ترویج فرهنگ تشکیل خانواده، تلاش خود را برای رفع مشکلات و موانع آن به‌ویژه در حوزه مسکن و اشتغال به کار گیرند.
رئیس‌جمهور با تبیین مبانی فکری و برنامه‌های عملی نظام سلطه برای تضعیف نهاد خانواده و ترویج مفاهیم غیرانسانی در این حوزه به‌عنوان شاخص‌های جعلی مدنیت، گفت: سیاستگذاران منحط غربی با استفاده از ابزار رسانه و ثروت مفاهیم ضدخانواده را در جهان ترویج می‌کنند اما پیروان ادیان الهی و ابراهیمی باید در برابر این انحطاط اخلاقی ایستادگی و استحکام نهاد خانواده را بیش از گذشته دنبال کنند.
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش پس از استماع گزارش وزیر جهادکشاورزی درباره افزایش تولید محصولات زراعی راهبردی همچون گندم، ذرت و جو و تامین غلات مورد نیاز کشور، اشاره کرد و گفت: سیاست اصولی دولت تامین امنیت غذایی با اتکا به کشاورزان سخت‌کوش کشور است و وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی باید به تعهدات خود در قبال خرید این محصولات راهبردی در موعد مقرر عمل کنند.
آیت‌الله رئیسی همچنین در پیامی به همایش بزرگداشت شیخ اشراق، مقام علمی‌ اندیشمندانی چون شیخ اشراق را به مثابه فرصتی مغتنم در روزگار تحیر انسانِ امروز دانست که در پس این گم‌گشتگی، جویای ساحل امنی از جنس معنویت است و اظهار داشت: بر ماست که قدر سرمایه‌های بزرگ اینچنینی را بیش از پیش پاس بداریم.