به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 98
بازدید دیروز: 2,852
بازدید هفته: 11,137
بازدید ماه: 16,927
بازدید کل: 23,505,299
افراد آنلاین: 2
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 29 March 2024
الجمعة ، ۱۹ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
22 - آمریکا میدان نبرد جنگ با مردم آمریکا - ما همه مجرم و قانون‌شکن هستیم! ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
 آمریکا میدان نبرد جنگ با مردم آمریکا -  22
 
ما همه مجرم و قانون‌شکن  هستیم!
 
۱۴۰۱/۰۵/۰۷
نویسنده: دکتر جان‌دبلیو. وایتهد
مترجم: دکتر احمد دوست‌محمدی
ما، اجازه داده‌ایم ترس‌های ما تبدیل به یک عرف عمومی و کنش‌های ما جنایی‌‌سازی شوند، حالا خودمان را در دنیای عجیب و غریب جدیدی می‌یابیم که در آن تقریباً هر کاری که می‌کنیم، جنایی‌‌سازی می‌شود. به برکت بیش از 4500 جرم فدرال و بیش از 000/400 قوانین و مقررات، برآورد شده است که یک آمریکایی معمولی، عملاً روزی سه جنایت مرتکب می‌شود، بدون اینکه از آنها آگاه باشد.
فهرست افرادی که به دست یک نظام افسارگسیخته قانونی، آسیب دیده‌اند رو به افزایش است، از کسی که به‌خاطر عدم ارائه مدارک لازم برای کاشت ارکیده زندانی شد و خرچنگ‌فروش‌هایی که به اتهام واردات خرچنگ در کیسه‌های پلاستیکی به‌جای جعبه‌های مقوایی زندانی شدند گرفته تا معلم علوم سابق که به خاطر کندن زمین برای نصب چادر در اردوگاه توریستی مورد علاقه خود، به ارتکاب یک جرم فدرال متهم شد.
رابین اسپرونیس1 به خاطر اینکه جرأت کرده بود بدون اتصال به شبکه‌های خدمات عمومی مستقل از خدمات عمومی شهری مانند آب و برق زندگی کند، به مصادره خانه شخصی‌اش در فلوریدا تهدید شد. مقامات شهری تأکید داشتند که شیوه زندگی‌ای که این ساکن کیپ ‌کورال2 انتخاب کرده است قوانین و مقررات بین‌المللی حفظ املاک و احکام شهری را نقض می‌کند.
ماری موسلمان3  که او هم ساکن فلورید است، به خاطر «غذا دادن به حیوانات وحشی» بدون قید ضمانت زندانی شد. موسلمان 81ساله، که به اتهام غذا دادن به خرس‌های نزدیک خانه‌اش زندانی و به طور مشروط آزاد شده بود، بعد از اینکه مأموران پلیس متوجه شدند که در حال ریختن نان برای کلاغ‌ها است، دستگیر شد.
براندی برنینگ4 بعد از اینکه گفت‌وگوی او با پلیسی که او را در یک ایست عادی ترافیکی به کناری کشیده بود، ضبط شد، مجبور شد یک شب را در زندان به سر ببرد.
نیکول گینی5 به خاطر اینکه به پسر 7 ساله‌اش اجازه بود به زمین بازی محله، که در نیم مایلی خانه آنها قرار داشت برود، به قصور در نگهداری بچه متهم و دستگیر شد. گینی به اصطلاح به «جرم» اینکه به بچه‌اش اجازه داده بود بدون مراقبت در یک پارک بازی کند، مورد بازجویی قرار گرفت، دستگیر شد، در مقابل شوهرش به او دستبند زده شد و به یک زندان محلی منتقل شد که در آنجا مورد بازجویی بدنی قرار گرفت، انگشت‌نگاری شد، از او عکس گرفته شد و هفت ساعت نگه داشته شد و سپس مجبور شد تقریباً 400 دلار به عنوان ضمانت بپردازد تا به خانه‌اش برگردد. او همچنین به جرم جنایی درجه سه متهم شد که مشمول جریمه تا 5000 دلار و تا 5 سال زندان می‌شود.
در این میان برای دنیس استوارت،6 فقط کافی بود در یک زمان مناسب در یک مکان نامناسب باشد تا دستگیرش کنند، صرف‌نظر از اینکه کار خطایی کرده باشد یا نکرده باشد. مادربزرگ 48ساله نیویورکی، بعد از اینکه پلیس در واکنش به یک مزاحم تلفنی محلی به اشتباه خانه‌اش را مورد یورش قرار داد، نیمه‌عریان از آپارتمانش به بیرون کشیده شد و به او دستبند زده شد. هرچند معلوم شد تلفن 911 از آپارتمان دیگری در طبقه دیگری بوده است، استوارت به حمله به مأمور پلیس و مقاومت در برابر دستگیری متهم شد.
همچنین افرادی به همین ‌اندازه بدشانس هستند که بی‌آنکه خود بدانند قوانینی را نقض می‌کنند که هرگز حتی از وجود آن «خبر ندارند». به عنوان مثال جان یاتس،7 یک ماهی‌فروش بازاری، به خاطر اینکه تعدادی ماهی کوچک را دوباره به آب ‌انداخته بود که در چارچوب معیارهای ‌اندازه کمیسیون ماهی و حیات وحش8  فلوریدا قرار نداشت، به سی روز زندان و سه سال آزادی تحت‌نظر محکوم شد. در کمال تعجب یاتس به نقض یک قید جزئی در قانون ساربین- آکسلی9 متهم شد.
و بالاخره، سیلی از والدین را داریم که به خاطر تنها گذاشتن بچه‌های خود برای هر مدت زمانی، چه در یک بوستان، چه در یک فروشگاه، چه در اتومبیل و چه در حیاط جلوی منزل خود به قصور مجرمانه متهم و دستگیر شدند- نشان دیگری از آنچه که سی. اس. لوئیس10 از آن تحت عنوان استبدادی که از طریق «فضولی‌های اخلاقی قَدَر قدرت» اعمال می‌شود، سخن به میان آورد.
پانوشت‌ها:
1- Robin Speronis
2- Cape Coral
3- Mary Musselman
4- Brandy Berning
5- Nicole Gainey
6- Denise Stewart
7- John Yates
8- Flarida Fish and Wildlife Commission
9- Sarbanes- Oxley Act یک قانون فدرال که در 2002 به منظور جلوگیری از سوءمدیریت، تقلب، کلاهبرداری و رفتار خلاف قانون شرکت‌های دولتی و خصوصی، وضع شد.
۱۰- سی. اس. لوئیس (C.S.Lwis)، داستان‌نویس، رمان‌نویس، مقاله‌نویس، خطیب و شاعر انگلیسی استاد دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج بین سال‌های 1925 تا 1963.