به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 337
بازدید دیروز: 2,852
بازدید هفته: 11,376
بازدید ماه: 17,166
بازدید کل: 23,505,538
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 29 March 2024
الجمعة ، ۱۹ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۸۰ - هشدار نصرالله به رژیم صهیونیستی حزب‌الله مثل 40 سال گذشته برای هر سناریویی آماده است ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
 
هشدار نصرالله به رژیم صهیونیستی حزب‌الله
 
مثل 40 سال گذشته برای هر سناریویی آماده است 
 
  ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
 
رسانه های عبری: نصرالله حرفی که می زند را عملی می کند - افکار نیوز | خبر  فارسی
سید مقاومت لبنان در سخنان خود در سومین شب ماه محرم‌الحرام با اشاره به احتمال جنگ با رژیم آپارتاید اسرائیل گفت که مقاومت 40 سال است که آماده‌ است. او افزود که ما برای هر سناریویی آماده هستیم.
«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان یکشنبه شب در سخنانی در مراسم عزاداری سومین شب از دهه اول محرم در ضاحیه جنوبی بیروت گفت که ما نه طرف مذاکرات با رژیم صهیونیستی در رابطه با ترسیم دریایی هستیم و نه هیچ کسی را مکلف کردیم که به نیابت از ما مذاکره کند.
دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر اینکه فقط دولت لبنان طرف مذاکره‌کننده با رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برخورد و رفتار مقاومت با رژیم صهیونیستی در آینده، به نتایج مذاکرات غیر مستقیم بیروت و تل‌آویو دارد. به گزارش تسنیم، سید نصرالله افزود: «با توجه ورود کشتی اسرائیلی استخراج گاز به منطقه کاریش، رهبری حزب‌الله گزینه‌های پیش‌روی لبنان را مورد بحث قرار داد، لذا 50 درصد ممکن است این موضوع از راه مذاکره حل شود و 50 درصد ممکن است اوضاع به سمت جنگ پیش برود.»
وی تصریح کرد که ما در طول چهل سال گذشته آماده بودیم و همچنان آماده هستیم تا جان خود را در راه ملت عزیزمان فدا کنیم. او گفت: «گفت: ما حاضریم خودمان و عزیزانمان را برای حفاظت از کشور و مردممان تقدیم کنیم و خداوند ما را به این امر موظف کرده است.» او تأکید کرد که مقاومت برای هر سناریویی آماده است. وی با بیان اینکه امروز در وضعیت بهتری قرار داریم، افرود: ما در بین مردم هستیم و رنج‌ها را می‌دانیم، مردم را دوست داریم و معتقدیم خدمت، محافظت و دفاع از آنها یکی از بزرگ‌ترین هدیه‌های خداوند است. دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد: «فرصتی تاریخی و طلایی برای نجات کشور و حرکت مردم از این وضعیت اسف بار کنونی به سمت آینده‌ای بهتر وجود دارد و این امر نیاز به ریسک پذیری دارد، در نتیجه ما باید به سمت این ریسک برویم.» به گزارش ایرنا، سید حسن نصرالله افزود: «با توجه به نتایج، نحوه عمل را در آینده مشخص خواهیم کرد و هیچ پاداش و تشکری از مردم نمی‌خواهیم. ‌ما به نفت و گاز و بقای کشور علاقه‌مندیم.» دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش پایانی سخنان خود گفت: «در طول این ۴۰ سال خداوند به ما قدرت صبر داده است و از اصول و اهداف خود عقب‌نشینی نکرده‌ایم.»
جدال لفظی وزیر لبنانی و مذاکره‌کننده آمریکایی
خبر دیگر آن‌که روزنامه لبنانی الاخبار روز دوشنبه در گزارشی درباره سفر کنونی «آموس هوکشتاین» میانجی آمریکایی در پرونده ترسیم مرزهای آبی بین لبنان و فلسطین اشغالی به بیروت نوشت که «ولید فیاض» وزیر انرژی لبنان و هوکشتاین در حضور «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت برگزار کردند. فیاض موضوع را مطرح کرد و توجه هوکشتاین را به این نکته جلب کرد که مدت زیادی از این طرح (واردات گاز و برق از مصر و اردن) می‌گذرد و تاکنون هیچ راه‌حلی وجود ندارد و واضح است که این امر به گفته‌های آمریکا مربوط می‌شود؛ چه در مورد بانک جهانی و چه در مورد تصمیم وزارت خزانه‌داری. به نوشته این روزنامه، فیاض افزود: «لبنان دیگر نمی‌تواند این فشار را تحمل کند. پیشنهادهایی برای حمایت از لبنان وجود دارد، از جمله کمک ایران، که به افزایش ساعات تغذیه برق کمک می‌کند.» وی ادامه داد: «من به عنوان وزیر انرژی لبنان با کمک ایران موافقم و تحت هیچ بهانه‌ای نمی‌توانم آن را رد کنم.» به نوشته الاخبار، این‌جا بود که هوکشتاین سریع وسط صحبت فیاض پرید و گفت: «تصمیم برای پذیرش این کمک توسط دولت لبنان صادر می‌شود نه وزارت نیروی این کشور.» فیاض این‌طوری جواب داد که این درست است، اما مکانیسم‌های پذیرش کمک گاهی اوقات اجازه تصمیم‌گیری موارد خاص را می‌دهد.