به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 677
بازدید دیروز: 1,526
بازدید هفته: 4,811
بازدید ماه: 4,811
بازدید کل: 23,666,639
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۰٤ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 23 April 2024
الثلاثاء ، ۱٤ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۸۴ - سید حسن نصرالله: ایران همچنان قبله جهان اسلام و قلب ‌محور مقاومت است ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
سید حسن نصرالله:
 
 ایران همچنان قبله جهان اسلام و قلب ‌محور مقاومت است 
 
    ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
 

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، دیروز (سه‌شنبه)، در سالروز شهادت امام حسین‌(ع) و یاران آن حضرت – گفتنی است که در برخی از کشورهای شیعی دیروز را عاشورا اعلام کرده بودند، از جمله در عراق و لبنان – سخنرانی و در ابتدای سخنرانی خود ضمن تسلیت به همه مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، از حضور گسترده مردم لبنان در مراسم عاشورایی امسال تشکر و قدردانی کرد. او گفت: «ایران به رهبری امام خامنه‌ای در طلیعه اسلام قوی، باقی خواهد ماند. ما همچنین در عاشورای سید الشهداء از محور مقاومت، قاسم سلیمانی و برادرش فرمانده ابو مهدی المهندس یاد می‌کنیم.» او افزود که ایران همچنان قبله جهان اسلام و قلب محور مقاومت باقی خواهد ماند سید حسن نصرالله گفت: «بار دیگر پیمان خود را با سید الشهداء ابی عبدالله تجدید می‌کنیم و به او می‌گوییم ما همراه تو هستیم و ندای تو را لبیک می‌گوییم، [دین] اسلام جد شما را که برای حفظش به شهادت رسیدی، حفظ می‌کنیم. ابی عبدالله، ما مردان و زنان و سالخوردگان و جوانان عهدمان با شما تجدید می‌کنیم و پایبندی خود به این راه را بار دیگر اعلام می‌کنیم. همان‌طور که در چهل سال گذشته و در تمامی میدان‌ها و در مواجهه با تمامی چالش‌ها می‌گفتیم، بار دیگر می‌گوییم لبیک یا حسین.»
در خط مقدم مبارزات آرمان فلسطین هستیم
دبیرکل حزب‌الله با اشاره به این‌که ما با شهروندان نیجریه که هنگام برگزاری مراسم عاشورا به سمت آنها تیراندازی می‌شود، ابراز همدردی می‌کنیم، گفت: «ما در عاشورای حسین‌(ع) به شهیدان و مقاومت‌کنندگان خود در فلسطین که همواره با پایداری اسطوره‌ای در حال مبارزه هستند، افتخار می‌کنیم. بار دیگر -همچون چهل سال گذشته- پایبندی خود به این آرمان مقدس را اعلام می‌کنیم و تأکید می‌کنیم که در کنار این ملت مبارز هستیم. یک بار دیگر بر پایبندی‌مان به آرمان فلسطین تأکید می‌کنیم. ما همواره در خط مقدم هستیم. فلسطین مسئله محوری است و ما از آمریکایی‌ها یا مستبدان انتظار رحمت و عدالت نداریم؛ اما به آن‌هایی که ادعای عربیت می‌کنند می‌گوییم که شما چه موضعی در قبال خون‌های ریخته‌شده در کرانه باختری، قدس و غزه دارید؟»
آل خلیفه بدترین عادی‌ساز
وی همچنین اشاره کرد: «یکی از بدترین عادی‌سازان، رژیم بحرین است؛ رژیمی که در روزهای قبل نشان داد پرچم‌های سیاه برافراشته شده در منامه یا دیگر مناطق این کشور را تحمل نمی‌کند. مظلومیت مردم بحرین در برابر یک حکومت فاسد خائن را یادآور می‌شویم که آنها را از حقوق اولیه‌ و طبیعی‌شان محروم ساخته و در مقابل دشمنان این مردم را به آغوش می‌گیرد و عادی‌‌سازی روابط را بر این ملت تحمیل می‌کند.»
مظلومیت مردم یمن جلوه واقعی کربلاست
سید حسن نصرالله تأکید کرد: «بر ایستادگی خود در کنار مردم مجاهد و تحت‌محاصره یمن که چند سال است برای دفاع از عزت و میهنشان در حال تقابل با اشغالگران، متجاوزان و ذلت و استکبار هستند، تأکید می‌کنیم. یمنی‌ها خستگی نمی‌شناسند و به‌رغم محاصره و درد و زخم‌هایشان جبهه‌ها و میدان‌های [نبرد] را با حضورشان پر می‌کنند. مظلومیت مردم یمن جلوه واقعی پایداری، سربلندی، پیروزی خون بر شمشیر و نمود حقیقی کربلا و سید الشهداء ابی عبدالله است.»
دست‌هایی که باید قطع شوند
دبیرکل حزب‌الله همچنین اظهار داشت: «تصمیم‌گیری‌ها در لبنان به دست خود ماست نه دیگران. ما مردم [لبنان] در چهل سال گذشته با محاصره، جنگ و ترورها دست و پنجه نرم کردیم. به دنبال آینده‌ای امیدوارکننده برای مردم خواهیم بود. ما برای لبنانی آزاد، عزیز، توانمند در حفظ حاکمیت و عزت و استخراج منابع طبیعی تلاش خواهیم کرد. در تلاش برای لبنان توانمندی خواهیم بود که جلوی هر دستی را که به سمت منابع طبیعی‌اش دراز می‌شود، می‌گیرد و هر آن دستی را که به سمت خاک، روستاها و شهرهایش دراز می‌شود، قطع می‌کند.» سید حسن نصرالله تأکید کرد: «هر دستی که به سمت منابع لبنان دراز شود، قطع می‌شود همانند دستانی که به سمت خاکش دراز شد و قطع شد. انتظار می‌رود مقامات لبنانی درد مردم را درک کنند. در ارتباط با مسئله نفت و مرزهای دریایی، ما چشم انتظار پاسخ‌هایی هستیم که به خواسته‌های کشور لبنان داده خواهد شد؛ اما من به شما در عاشورا می‌گویم که باید آماده هر گونه احتمالی باشیم. ما خواهان تشکیل دولتی واقعی و با اختیارات کامل هستیم که مسئولیت‌پذیر باشد.» دبیرکل حزب‌‌الله خطاب به دشمن هشدار داد: «لبنان و مردم این کشور دیگر سرقت منابع خود را بر نمی‌تابند و ما آماده تمام احتمال‌ها هستیم. ما در جنگ غزه پیام‌های موردنظر را دریافت کردیم و شاهد پایداری غزه بودیم؛ اما حساب ما در لبنان با شما چیز دیگری است. مقاومت امروز قوی‌تر از هر زمان دیگری است. هر گونه تعرض به هر فردی در لبنان بدون مجازات و پاسخ نخواهد ماند.»
شکست ارتش شکست‌ناپذیر!
سید حسن نصرالله در بخش دیگری بیان کرد: «رسالت ما امروز این است که یادآور شویم ما دوستداران، عاشقان و یاران آن امامی هستیم که در چنین روزی ایستاد و گفت: «أَلا إِنَّ الدَّعِی بْنَ الدَّعِی قَدْ رَکَزَ بَیْنَ اثْنَتَیْنِ بَیْنَ السِّلَّةِ وَ الذِّلَّةِ وَ هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ» (آگاه باشید که فرومایه، فرزند فرومایه، مرا در بین دو راهی شمشیر و ذلّت قرار داده است و هیهات که ما زیر بار ذلّت برویم). دشمن باید بداند که چه کسی در جبهه مقابل ایستاده است و لبنان مقاومتی دارد که ثابت کرده آن ارتشی را که گفته می‌شد شکست‌ناپذیر است، شکست می‌دهد. ما نمی‌پذیریم که منابع‌مان سرقت شود و حاکمیتمان نقض شود و اراده دیگران بر ما تحمیل بشود.»
سخنرانی شب عاشورا
دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان دوشنبه شب نیز در سخنانی به مناسبت شب شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین‌(ع) در ضاحیه جنوبی بیروت تأکید کرد که ما عهد و پیمان می‌بندیم که پیرو راه و خط امام حسین‌(ع) باشیم و همه این سرزمین کربلاست. وی گفت: «ما با امام حسین‌(ع) در محاصره، گرسنگی، قتل، جنگ روانی، تهدید به ترور و تمامی سختی‌ها تجدید پیمان می‌کنیم.» نصرالله تأکید کرد که شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد حزب‌الله در طول ۴۰ سال گذشته به راه امام حسین(ع) و راه جانفشانی و وفاداری پایبند بوده است.
راهپیمایی عاشورایی
رسانه‌های لبنانی، صبح دیروز (سه‌شنبه)، از برگزاری راهپیمایی عاشورایی جنبش حزب‌الله لبنان در ضاحیه جنوبی بیروت خبر دادند. پایگاه خبری «العهد» گزارش داد که راهپیمایی عاشورا در ضاحیه جنوبی بیروت، هرمل، القصر، الکواخ و سهلات الماء در لبنان با حضور هزاران نفر از شهروندان لبنانی برگزار شد.