به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 67
بازدید دیروز: 5,979
بازدید هفته: 13,714
بازدید ماه: 34,684
بازدید کل: 23,696,506
افراد آنلاین: 15
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۰۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹۳ - پس از تحمل دوره ای بیماری؛ «محمدرضا شهیدی‌پور» پژوهشگر و فعال قرآنی درگذشت ۱۴۰۱/۰۵/۲۳

 

پس از تحمل دوره ای بیماری؛

«محمدرضا شهیدی‌پور» پژوهشگر و فعال قرآنی درگذشت

  ۱۴۰۱/۰۵/۲۳

 

درباره مرحوم حجت الاسلام و‌المسلمین محمدرضا شهیدی پور، پیشکسوت و مؤلف  کتاب‌های قرآنی | شهرآرانیوز

حجت‌الاسلام محمدرضا شهیدی‌پور، پیشکسوت قرآنی پس از طی دوران طولانی بیماری ساعاتی قبل در بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) قم دار فانی را وداع گفت.

 حجت‌الاسلام محمدرضا شهیدی‌پور پژوهشگر و مؤلف کتاب‌های آموزشی قرآن در زمینه قرائت دار فانی را وداع گفت.

حجت الاسلام محمدرضا شهیدی پور حافظ قرآن کریم، پژوهشگر و مؤلف کتاب‌های آموزشی قرآن در زمینه قرائت و تجوید بود. این استاد مبرز قرائت و تجوید از سال‌های پیش از انقلاب اسلامی با تهیه تجهیزات ضبط تلاوت خصوصاً از رادیو مصر اقدام به جمع‌آوری تلاوت‌های ستارگان جهان اسلام کرد و در این راستا حدود ۲۰ هزار تلاوت ناب از قاریان مصری و دیگر کشورها را ضبط کرد.

این پیشکسوت قرآنی پس از طی دوران طولانی بیماری ساعاتی پیش در بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) قم به ملکوت اعلی پیوست.

 

حجت الاسلام شهیدی‌پور در حرم حضرت معصومه(س) خاکسپاری شد

  ۱۴۰۱/۰۵/۲۵

 

حجت الاسلام شهیدی‌پور در حرم حضرت معصومه(س) خاکسپاری شد

 

قم- مراسم تشییع حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا شهیدی‌پور پیشکسوت قرآنی در قم برگزار و پیکر وی در حرم حضرت معصومه(س) خاکسپاری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا شهیدی‌پور پیشکسوت قرآنی در قم از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

بعد از اقامه نماز توسط آیت الله شبیری زنجانی، پیکر وی در حرم حضرت معصومه (س) خاکسپاری شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا شهیدی‌پور در سال ۱۳۳۷ در یک خانواده روحانی در شهر قم دیده به دنیا گشود و تحصیلات ابتدایی را در دبستان ملی مسعود گذراند و در بیشتر سال‌ها شاگرد نمونه کلاس بود.

در سال ۱۳۵۱ وارد حوزه‌ی علمیه قم شد و در مدرسه علمیه مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی مشغول به تحصیل ادبیات و زبان عربی و دروس مقدماتی حوزه گردید. از همان دوران تحصیلات حوزوی اشتیاق فراوانی نسبت به قرائت و حفظ قرآن کریم در خویش یافت و در کنار تحصیل به فراگیری فنون قرائت و حفظ قرآن پرداخت و در مدت چهار سال حافظ کل قرآن کریم شد.

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) که احیاگر ارزش‌های قرآنی در کشور ایران و جهان اسلام بود فعالیت‌های قرآنی شکل تازه‌ای به خود گرفت و فراگیر شد و با استقرار دولت جمهوری اسلامی در ایران، فعالیت‌های قرآنی در نهادهای انقلابی و مؤسسات علمی و حوزه و دانشگاه آغاز و رشد و توسعه یافت وی نیز در نهادهای انقلابی از جمله سپاه پاسداران، بسیج، جهاد سازندگی اوقاف و امور خیریه سازمان تبلیغات اسلامی به تدریس فنون قرائت پرداخت.

داوری در مسابقات بین المللی سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین مسابقات داخلی دانشگاه آزاد (قرآن و عترت) سازمان تبلیغات، نیروهای مسلح، ارتش، نیروهای انتظامی، سپاه پاسداران و جهاد دانشگاهی، پیام نور، بنیاد شهید، بنیاد جانبازان از جمله فعالیت‌های ایشان بوده است.

از جمله کتاب‌هایی که وی به نگارش در آورده است، می‌توان به «سبک‌شناسی تلاوت»، «تجوید آسان»، «روان‌خوانی و تجوید قرآن»، «اصول قرائات سبعه»، «توضیحات وقف و ابتدا» و «روان‌خوانی و تجوید قرآن» اشاره کرد.