به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,754
بازدید دیروز: 3,419
بازدید هفته: 2,754
بازدید ماه: 120,543
بازدید کل: 24,429,424
افراد آنلاین: 8
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۳۱ شهریور ۱٤۰۳
Saturday , 21 September 2024
السبت ، ۱۸ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
۱۰۲ - رئیس قوه ‌قضائیه در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع: ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
رئیس قوه ‌قضائیه در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع:
 
 پیشرفت‌های کشور در صنایع دفاعی نه با 4 دهه
 
پیش حتی با 4 سال پیش هم قابل مقایسه نیست 
 
  ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
رئیس قوه قضائیه از نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با عنوان «صنعت دفاعی، دانش‌بنیان، اقتدارآفرین» بازدید کرد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای به مناسبت روز صنعت دفاعی، به مدت دو ساعت از نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با عنوان «صنعت دفاعی، دانش‌بنیان، اقتدارآفرین» بازدید به عمل آورد و از نزدیک با توانمندی‌های حوزه دفاعی کشور آشنا شد.
دستاوردهای موجود در این نمایشگاه، در سه بخش «سامانه‌های پدافند هوایی و جنگ الکترونیک»، «دستاوردهای دو سال اخیر وزارت دفاع در حوزه‌های رزم موشکی، رزم هوایی، رزم دریایی و رزم زمینی» و همچنین «سرریز فناوری‌های دفاعی جهت رفع گلوگاه‌های صنعتی کشور» به نمایش درآمده بود.
محسنی اژه‌ای در جریان بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه روز صنعت دفاعی، طی سخنانی با اشاره به دستاوردها و توانمندی‌های ارزشمند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و وزارت دفاع‌، این دستاوردها و توانمندی‌ها را غرورآفرین دانست و گفت: پیشرفت‌های نظام و کشور در حوزه صنایع دفاعی به‌واسطه تلاش‌ها و مجاهدت‌های فعالان این حوزه در بخش‌های مختلف از جمله وزارت دفاع، نه تنها با چهار دهه پیش که حتی با چهار سال پیش هم قابل مقایسه نیست و این امر بیانگر توسعه روزافزون صنایع دفاعی کشور است.
وی افزود: محصولات و دستاوردهای صنایع دفاعی کشور حقیقتاً شگرف و قابل اعتنا است و پیشرفت‌های صورت گرفته در این حوزه علاوه‌بر به ارمغان آوردن قدرت بازدارندگی برای کشور و نظام، منجر به تزریق حس اعتماد به نفس در جامعه و بالاخص میان جوانان و ایجاد و گسترش روحیه خودباوری و غلبه بر مشکلات و موانع شده است.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به ناتوانی دشمن در پیاده‌‌سازی اغراض شیطانی و تجاوزکارانه خود در قبال ایران اسلامی به واسطه اقتدار نظامی و بازدارنده کشور، بیان داشت: در یک مقطعی دشمن تصور می‌کرد که در کمترین زمان می‌تواند بر کشور ما مسلط شود؛ اما امروز همگان نه تنها بر اقتدار نظامی و بازدارندگی کشور ما معترف هستند بلکه پیشرفت‌های نظامی و دفاعی ما از محاسبه دشمنان اصلی نظام جمهوری اسلامی نیز خارج شده است.
محسنی اژه‌ای با اشاره به اهمیت اصل بومی بودن تجهیزات نظامی و دفاعی کشور، گفت: امروز ما در عرصه تجهیزات نظامی و دفاعی دارای مهندسی و دانش بومی هستیم، به گونه‌ای که دشمن حتی در صورت ضربه زدن، نمی‌تواند این دانش و مهندسی را در کشور ما از بین ببرد و این نکته بسیار حائز اهمیتی می‌باشد.
وی، پیشرفت‌های شگرف حوزه نظامی و دفاعی کشور را منبعث از اتکای جوانان و متخصصین این حوزه به قدرت لایزال الهی و ارزش‌های اسلامی دانست و اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که روحیه خودباوری و «ما می‌توانیم» نهادینه‌شده در نیروهای مسلح به بدنه جامعه و قشر جوان نیز سرایت کرده و آنها نیز چنین استدلال می‌کنند وقتی نیروهای مسلح ما می‌توانند به این اقتدار نظامی از حیث تجهیزات بومی نائل آیند، چرا ما نتوانیم.
رئیس قوه قضائیه بخش عمده‌ای از عزت و اقتدار کنونی نظام جمهوری اسلامی را مرهون خدمات و زحمات فرماندهان و متخصصین و جوانان فعال در بخش‌های مختلف نیروهای مسلح دانست و بیان داشت: قدرت بازدارندگی کشور و نظام که امکان تعدی و تجاوز را از دشمن سلب کرده به واسطه مجاهدت‌ها و خدمات فعالان در بخش‌های مختلف نیروهای مسلح از جمله وزارت دفاع و صنایع دفاعی است.
اژه‌ای گفت: ایمان به خدا، روحیه خودباوری، پیروی و اطاعت از فرماندهی معظم کل قوا و دستیابی به فناوری‌های پیشرفته تجهیزاتی‌، عناصر و عواملی است که سبب ارتقای روزافزون نیروهای مسلح ما می‌شود.
همچنین، سردار طلایی‌نیک سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان بازدید رئیس دستگاه قضا از نمایشگاه «صنعت دفاعی، دانش‌بنیان و اقتدارآفرین» به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و راهبردهای این وزارتخانه پرداخت و گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
با ۷۷۵ شرکت دانش‌بنیان و سه هزار و ۴۰۰ شرکت دیگر شبکه همکاری صنعتی و فناوری دارد.