به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,612
بازدید دیروز: 6,207
بازدید هفته: 22,466
بازدید ماه: 43,436
بازدید کل: 23,705,257
افراد آنلاین: 10
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۱۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 30 April 2024
الثلاثاء ، ۲۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۶۳۱ - نخست‌وزیر مالزی در گفت وگوی تلفنی با آیت‌الله رئیسی: جمهوری اسلامی ایران پشتوانه مهمی برای امت اسلامی است ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
نخست‌وزیر مالزی در گفت وگوی تلفنی با آیت‌الله رئیسی:
 جمهوری اسلامی ایران پشتوانه مهمی برای امت اسلامی است  
۱۴۰۱/۰۶/۰۸

گفتگوی تلفنی رئیسی با نخست وزیر مالزی/ تأکید بر شراکت تجاری میان دو کشور

نخست‌وزیر مالزی روابط ایران و کشورش را مایه افتخار برای دولت و مالزی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم و اثرگذار همواره حامی و پشتوانه مهمی برای امت اسلامی بوده است.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان دیروز سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «اسماعیل صبری یعقوب» نخست‌وزیر مالزی ضمن تبریک روز ملی مالزی به وی و مردم این کشور، اظهار داشت: مالزی دارای جایگاه قابل توجهی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و ظرفیت‌های متنوعی برای توسعه همکاری میان دو کشور دوست، وجود دارد.
رئیس‌جمهور ضمن ابراز امیدواری برای گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در جهت منافع دو ملت در سایه همکاری و همدلی دوطرف، تصریح کرد: موضوعات مختلفی در جهت توسعه همکاری در زمینه‌های اقتصادی، علمی، تحقیقاتی، فناوری‌های نوین و نهایی کردن معاهدات تجاری در دستور کار است که امیدوارم در سایه تعامل و تلاش‌های مقامات دو کشور شاهد تحقق آنها باشیم.
رئیسی با اشاره به روابط بسیار خوب ایجاد شده میان شرکت‌های تجاری دو کشور، تصریح کرد: حجم روابط تجاری میان ایران و مالزی متناسب با ظرفیت‌های موجود نیست و جای گسترش زیادی دارد.
«اسماعیل صبری یعقوب» نخست‌وزیر مالزی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن قدردانی از حسن توجه آیت‌الله رئیسی برای گسترش روابط بین دو کشور و تبریک روز ملی کشورش، روابط فی‌مابین را مایه افتخار برای دولت و ملت مالزی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم و اثرگذار همواره حامی و پشتوانه مهمی برای امت اسلامی بوده است.
صبری یعقوب ضمن ابراز خرسندی از توسعه روابط میان دو کشور افزود: جمهوری اسلامی ایران شریک تجاری بسیار مهمی برای مالزی در آسیاست و از اینکه روابط تجاری دو کشور در سال گذشته رشد چشمگیری داشته است، بسیار خوشحالیم.
نخست‌وزیر مالزی، همچنین ضمن محکومیت سیاست تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: اراده سیاسی موجود کنونی، مسیر توسعه هر چه بیشتر روابط ایران و مالزی را در حوزه‌های مختلف تضمین خواهد کرد.
پایگاه مرجعیت پشتوانه اصیل امنیت و ثبات در عراق است
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی همچنین شامگاه دوشنبه در دیدار «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق با بیان اینکه برقراری امنیت و ثبات در عراق تنها از طریق گفت‌وگو بین همه جریان‌های سیاسی این کشور، بر مبنای قانون اساسی و به منظور تفاهم بر سر تشکیل دولت جدید برای رفع مشکلات ملت عراق میسر است، تاکید کرد: پایگاه مرجعیت در این رابطه نقش بسیار مهمی دارد.
رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش با قدردانی از رایزنی‌های دولت عراق درباره امور منطقه‌ای افزود: ابتکارات و اقدامات عراق برای بهبود فضای همکاری میان کشورهای منطقه بدون دخالت بیگانگان، در تقویت همگرایی منطقه‌ای موثر خواهد بود.
رئیسی پنج دور گفت‌وگو بین ایران و عربستان با وساطت عراق را مفید توصیف و تاکید کرد که با تکمیل اجرای توافقات قبلی، مسیر برای ارتقای تعاملات هموار می‌شود.
رئیس ‌شورای ‌عالی امنیت ملی همچنین گفت: باز‌سازی و تقویت روابط عربستان با ایران به نفع امنیت منطقه است.
«فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق نیز در این دیدار از حمایت‌های مستمر و قاطع جمهوری اسلامی ایران از برقراری ثبات و امنیت در عراق و نیز تکمیل روند سیاسی تشکیل دولت جدید در این کشور قدردانی و بر تداوم نقش‌آفرینی دولت عراق در راستای بهبود روابط ایران و عربستان تاکید کرد و در این رابطه گزارشی مفصل ارائه داد.
گفت‌وگوی تلفنی روحانی با آیت‌الله رئیسی به مناسبت هفته دولت
رئیس‌جمهور سابق در تماسی تلفنی با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، هفته دولت را به وی تبریک گفت.
حجت‌الاسلام روحانی در این گفت‌وگوی تلفنی با آرزوی موفقیت دولت، بار دیگر آمادگی خود و اعضای دولت‌های یازدهم و دوازدهم برای هرگونه مساعدت و همفکری و همکاری با دولت سیزدهم در جهت رفع مشکلات کشور و مردم را مورد تاکید قرار داد.
رؤسای دولت‌های دوازدهم و سیزدهم همچنین درباره مهم‌ترین موضوعات کشور گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.