به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 19
بازدید دیروز: 4,463
بازدید هفته: 11,080
بازدید ماه: 11,080
بازدید کل: 23,672,908
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۰۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 25 April 2024
الخميس ، ۱۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۴۸ - آیت‌الله جنتی در اجلاس خبرگان: دولت ضمن دوری از اشرافیت اقدامات خوبی را انجام داد ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
آیت‌الله جنتی در اجلاس خبرگان:
دولت ضمن دوری از اشرافیت اقدامات خوبی را انجام داد 
۱۴۰۱/۰۶/۱۵
رئیس‌مجلس خبرگان رهبری با اشاره به گذشت یک سال از عمر دولت گفت: دولت اقدامات خوبی را در حوزه‌های مختلف انجام داد و با دوری از اشرافیت و حضور در بین مردم، رفتار مناسبی را از رئیس‌جمهور و اعضای دولت مشاهده کردیم.

دهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم روز گذشته به ریاست آیت‌الله احمد جنتی و با حضور اعضای این مجلس از جمله آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در محل مجلس قدیم آغاز به کار کرد و امروز نیز ادامه دارد.
به گزارش رسا، آیت‌الله جنتی در افتتاحیه این اجلاس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره اعضای فقید مجلس خبرگان رهبری و فرارسیدن اربعین حسینی گفت: پیاده‌روی اربعین حادثه‌ای عظیم در تاریخ و مظهر عشق به اهل بیت(ع) است.
وی افزود: این گردهمایی عظیم نشان از زنده و فراگیرتر شدن پیام امام حسین(ع) در طول تاریخ خصوصاً عصر معاصر است و این پیام به مرز، جغرافیا، زبان و قومی محدود نمی‌شود.
رئیس‌مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دشمنان در یمن، سوریه و فلسطین شکست سختی خورده و به دنبال انتقام خود با به حاشیه کشاندن پیاده‌روی اربعین بودند که با تدبیر مرجعیت خنثی شد و لازم است دولت و مسئولان در تسهیل سفر زوار تلاش و تمام امکانات خود را برای رونق هر چه باشکوه‌تر اربعین به‌کار بگیرند.
وی ادامه داد: بر همه گروه‌های شیعی و مردمی از هر قوم و ملتی هوشیاری کامل در برابر توطئه‌های آمریکایی و رژیم صهیونیستی لازم است که اجازه ندهند برخی اختلافات به این حرکت عظیم ضربه‌ای وارد کند، از ملت و دولت عراق و مهمان نوازی و کرامت خود به زوار تشکر و قدردانی می‌کنم.
آیت‌الله جنتی با اشاره به عملکرد یک‌ساله دولت سیزدهم، بیان داشت: در مدت یک‌ساله دولت سیزدهم توانست در بخشی از مراحل توفیقاتی را کسب و آرمان‌های امام خمینی(ره) را برجسته کند همچنین در حوزه بهداشت و کرونا موفقیت خوبی کسب کردند.
رئیس‌مجلس خبرگان رهبری افزود: در حوزه سیاسی ارتباط با کشورهای همسایه را شاهد بودیم و در ارتباط با مردم، رفتار مناسب و به دور از اشرافیت را از دولت مشاهده کردیم که امیدواریم این روحیه تا پایان دولت ادامه داشته باشد.
وی مسئله اقتصاد و معیشت را اولویت اول کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: در این مدت دولت ضمن توجه به مشکلات جاری چند اصلاحات اساسی را در نظام بانکی و ایجاد تحول در ساختار بودجه و نظام مالیاتی داشته که باید بیش از پیش در آن شتاب کرد.
آیت‌الله جنتی تصریح کرد: راه برون رفت از مشکلات کشور توجه به توصیه‌های رهبری است که فرمودند نیازهای کشور را معطوف به برجام و روابط با کشورهای غرب نکنید. توجه به این توصیه، باعث دسترسی به نتایج بسیار خوبی شد. هرجا به توصیه‌های رهبر انقلاب توجه شد، موجب پیشرفت کشور شد و هرجا که این اتفاق نیفتاد، ضربه خوردیم.
وجود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موجب حفظ کشور در بحران‌ها شده است
رئیس‌مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی، اظهار داشت: در طول سال‌های پس از انقلاب کشور با حوادث بزرگی رو‌به‌رو شده است، ترور دانشمندان، فتنه 88 و تحریم‌ها هر کدام برای از بین بردن هویت یک ملت کافی بود اما به برکت ولی فقیه تمام توطئه‌های دشمنان خنثی شد. وجود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موجب حفظ کشور در بحران‌ها شده است.
وی خاطرنشان کرد: امروز در سایه توصیه‌های ولی فقیه شاهد رشد در شاخه‌های نظامی و هسته‌ای هستیم و اگر در سایر شاخه‌ها از جمله اقتصاد به فرامین رهبری عمل شده بود امروز با مشکلات کمتری روبه رو بودیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعدی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در نطق بیش از دستور دهمین اجلاس رسمی دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری گفت: در مسئله حکمرانی این علوم حکمرانی هستند که هندسه حکمرانی را تعیین می‌کنند و تحول در علوم حکمرانی باید در گام دوم انقلاب اسلامی مورد توجه حوزه‌های علمیه و سایر مراکز علمی قرار گیرد. این نکته‌ای است که حضرت امام راحل(ره)هم بر آن تأکید داشتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجلس خبرگان رهبری، وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به مجلس خبرگان مبنی بر تشکیل هیئت‌های‌اندیشه ورز، افزود: یکی از وظایف این هیئت‌اندیشه ورز که به همت هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تشکیل شده، این است که با یک نگاه کلان به مسیر انقلاب از آغاز تاکنون، مشخص کند که چقدر به اهداف انقلاب نزدیک شده ایم و آن‌گاه مطالبات خودش را براساس این ارزیابی مطرح کند.
سفرهای استانی دولت مقدمه حل مشکلات کشور خواهد بود
مولوی علی‌احمد سلامی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در نطق پیش از دستور این اجلاس مردم استان سیستان و بلوچستان را مردمی دلبسته به نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: حضور پر شور مردم این استان در انتخابات‌های گذشته نشان دهنده این دلبستگی است.
وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان در جهت فاصله‌انداختن میان مردم سیستان و بلوچستان و نظام جمهوری اسلامی بیان داشت: بصیرت و آگاهی مردم این استان تاکنون این تلاش‌ها را ناکام گذاشته است و میزان مشارکت مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات به نحوی است که معمولا این استان به لحاظ درصد مشارکت جزو رتبه‌های برتر در بین سایر استان‌های کشور است.
به گزارش فارس، مولوی سلامی تکمیل پروژه‌های بهداشتی و درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی و تجهیز آنها و جذب نیروی انسانی و توجه به آموزش و بومی گزینی را حائز اهمیت دانست و گفت: تغییر چهره حاشیه‌نشینی در چابهار، شیرآباد و کریم آباد زاهدان که عامل آسیب‌های اجتماعی متعدد هستند، ضروری است. توجه ویژه به رفع مشکلات ایرانیان فاقد مدارک هویتی نیز برای ارائه خدمات و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و استفاده از پتانسیل‌های آنها به عنوان هموطن دارای اهمیت است.
نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در خاتمه ضمن تشکر از زحمات سازمان‌های امنیتی، نیروهای مسلح و به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج در جهت ایجاد امنیت در کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان از تلاش‌های رئیس‌جمهور محترم و دولت سیزدهم در خدمت رسانی به مردم و زنده کردن امید در جامعه تقدیر کرد و افزود: انجام سفرهای استانی باعث شده است مسئولان اجرایی از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شوند و مردم مشکلات را با آنها در میان بگذارند و ان‌شاءالله این امر مقدمه حل مشکلات کشور خواهد بود.
گفتنی است، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با موضوع اوضاع منطقه و گزارش روند مذاکرات لغو تحریم‌ها به عنوان مدعو برنامه، در این اجلاس سخنرانی کرد.