به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,786
بازدید دیروز: 2,474
بازدید هفته: 1,786
بازدید ماه: 117,292
بازدید کل: 23,779,090
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 18 May 2024
السبت ، ۱۰ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
40 - آمریکا میدان نبرد جنگ با مردم آمریکا - کشوری در جنگ با خودش ۱۴۰۱/۰۶/۲۲

 آمریکا میدان نبرد جنگ با مردم آمریکا - 40

کشوری در جنگ با خودش

   ۱۴۰۱/۰۶/۲۲

جنگ‌های استقلال آمریکا
پیامدهای جنگ با ایران برای ترامپ، آمریکا، خاورمیانه و دنیا چیست؟ +عکس و  فیلم - مشرق نیوز
 
نویسنده: دکتر جان‌دبلیو. وایتهد
مترجم: دکتر احمد دوست‌محمدی
 
«قرار است سربازان و افراد پلیس با هم فرق داشته باشند.... افراد پلیس نگاه به درون دارند. آنها موظف هستند از همشهری‌های خود درمقابل بزهکاران محافظت کنند و با حداقل زور و خشونت نظم را برقرار کنند. فرق بین آودی مورفی 1 و ‌اندی‌گریفیث2 این است. اما این روزها افراد پلیس بیشتر شبیه سربازها به نظر می‌رسند و عمل می‌کنند تا یک نیروی پلیس با پیامدهای زیانبار؛ و آنهایی که این پیامدها را متحمل می‌شوند، معمولاً شهروندان بی‌گناه هستند.» 
- روزنامه‌نگار گلن رینولدز 3
«آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها، چنان‌که متوجه نشده‌اید، ما در حال حاضر درگیر یک وضعیت جنگی مستمر هستیم. سؤال این است، علیه چه کسی؟ از آنجا که قالب کردن و جا‌انداختن یک دشمن وجودی، از همیشه سخت‌تر می‌شود و خطر رنگ باختن دارد، دولت در حال توسعه یک دل‌مشغولی بیمارگونه است- برای مردم خودش». 
- روزنامه‌نگار پاتریک هینگسن 4
خشونت به کارت ملاقات حکومت ما تبدیل شده است.
در حقیقت بزرگ‌ترین مقصر خشونت در جامعه آمریکا و در اطراف جهان، هیچ‌کس دیگری جز حکومت ایالات متحده نیست. آمریکا حتی به سراسر جهان خشونت صادر می‌کند، در حالی که یکی از پرمنفعت‌ترین صادرات این کشور، صدور سلاح است. حکومت ایالات متحده از جنگ‌های بی‌پایانی که تحت عنوان مبارزه با تروریسم توسط امپراتوری ارتش آمریکا به راه افتاد، گرفته تا سالانه بیش از 80000 یورشی که گروه‌های سوآت علیه آمریکایی‌های بی‌خبر از همه جا به اجرا می‌گذارند، تمایل آزاردهنده‌ای برای استفاده از خشونت به عنوان ابزاری برای رسیدن به هدف دارد.
 این یک حقیقت است چه در موضوعات سیاست خارجی چه داخلی؛ آن‌گاه که مأموران به شدت مسلح هزاران مقررات مبهم و اسرارآمیز دیوانسالارانه را به زور به اجرا می‌گذارند. مقرراتی که حقوق آمریکایی‌هایی را که صرفاً سرگرم کار خود هستند، لگدمال می‌کند. مانند دامدارانی که خانه‌های آنها توسط گروه‌های سوآت، به همراه اداره غذا و دارو5 مورد یورش قرار گرفت. یا آنهایی که در تلاش به منظور اعمال حقوق قانونی خود، همچون معترضان [جنبش] اشغال[وال‌استریت] 6 مورد انواع شیوه‌های خشونت‌آمیز قرار گرفتند.اتفاقی نیست که سلاح‌های تهاجمی مورد استفاده توسط آدام لانزای7 آدمکش در تیراندازی مدرسه سندی هوک، 8 نیوتاون، 9 کنتیکت، 10 در 2012 سلاح‌های رده نظامی بودند. این سلاح‌ها که عموماً در بازی‌های ویدئویی، فیلم‌های اکشن و توسط گروه‌های مهاجم سوآت به کار برده می‌شوند، همراه با اشتهایی سیری‌ناپذیر برای خشونت دست به دست می‌شوند که بر همه چیز در فرهنگ ما سایه افکنده است. اما آنچه مهم‌تر است، این است که این سلاح‌ها صرفاً بار و‌ بندیل‌های فیلم‌های سینمایی تخیلی نیستند. این سلاح‌ها در دست کارگزاران حکومت، چه اعضای ارتش، چه مأمورین اجرای قانون و چه برخی ادارات دیگر حکومتی، به بخشی از زندگی روزمره آمریکا تبدیل شده‌اند.، این پیامد جانبی نظامی کردن شتابان ادارات حکومتی طی چند دهه گذشته است. وقتی شما یک مملکت را به یک دولت پلیسی تبدیل می‌کنید، این پیامد را دارد: سلاح‌های جنگی به عنوان ابزارهای یک نظام استبدادی پذیرفته می‌شوند، چه در دستان کارگزاران حکومتی باشند، چه در دستان بیماران حاد روانی. ما کشوری هستیم که با خودش در جنگ است.
پلیس نظامی‌شده
همه چیز از 1997 شروع شد، زمانی که کنگره برنامه 1033 را به جریان ‌انداخت، که به وزارت دفاع اجازه می‌داد اموال مازاد نظامی را به ادارات پلیس ایالتی و محلی واگذار کند. از آن زمان برنامه «بازیافت» فدرال بیش 4/3 میلیارد دلار تجهیزات نظامی را به ادارات پلیس در تمام پنجاه ایالت و قلمروهای سرزمینی ایالات متحده واگذار کرده است. در 2013 ادارات پلیس محلی به ارزش بیش از نیم میلیارد دلار تفنگ‌های تهاجمی، نارنجک‌انداز، سرنیزه، چاقوی رزمی، تجهیزات دید شب، روبات‌های منفجرکننده بمب، هواپیما، بالگرد و «تجهیزات فریب»، نظیر وسایل استتار، دریافت کرده‌اند. برنامه 1033 به شهرهای کوچکی چون رایزینگ استار 11 در تگزاس با یک جمعیت 835 نفره و تنها یک مأمور پلیس تمام وقت، اجازه می‌دهد اموال و ابزارهای نظامی به ارزش 3/2 میلیون دلار از دولت فدرال دریافت کند. سلاح‌های پرقدرت، وسائل نقلیه تهاجمی، تجهیزات تاکتیکی و خودروهای زرهی ضدمین و ضدکمین 12، که در مناطق جنگی درگیر با شورشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جمله تجهیزات نظامی ارسالی به ادارات پلیس محلی هستند. ادارات پلیس همچنین ابزار و ادوات متنوع دیگری، از جمله «هواپیما، قایق، هوموی،13 زره تن‌پوش، دوربین‌های تفنگ، دستگاه‌های تصویربرداری مادون قرمز و عینک‌های دیدشب»، صرف‌نظر از اقلام عمومی‌تری چون «قفسه‌های کتاب، قیچی پرچین‌زنی، تلسکوپ، سینه‌بند، گاری گلف، قهوه‌ساز و تلویزیون» دریافت می‌کنند. حکومت آمریکا علاوه ‌بر تجهیز پلیس به سلاح‌ها و تجهیزات نظامی یک نوع برنامه تشویقی به نام برنامه دستورالعمل کمک مالی بایرن 14 را هم بنا نهاده است که براساس «شمار دستگیری‌های کلی، شمار احکام ابلاغی یا دفعات ضبط مواد مخدر»، کمک‌های مالی فدرال اعطا می‌کند. بخش عمده‌ای از پول مالیات‌دهندگان، این برنامه را در طول سال‌ها، در اوج فعالیت خود نگه داشته است.
پانوشت‌ها:
 1-Audie Murphy، یکی از پرافتخارترین سربازان آمریکایی در جنگ جهانی دوم که به خاطر شجاعت‌هایش در سن 19 سالگی و کشتن شمار زیادی از نیروی دشمن، موفق به دریافت نشان‌های مختلف و متعدد شجاعت شد.
2- Andy Griffith، بازیگر، کمدین، خواننده، نویسنده تلویزیونی، معلم و موسیقیدان قرن بیستم آمریکا که در دهه 1960 نقش یک کلانتر باهوش، باخرد و شریف را در شبکه تلویزیونی CBS ایفا می‌کرد.
3- Glenn Reynolds
4- Patrick Henningsen
5- Food and Drag Administration
6- Occupy Movement
7- Adam Lanza
8- Sandy Hook
9- Newtown
10- Connecticut
11- Rising Star
12- Mine- Resistant Ambush Protected
13- Humvee، وسیله نقلیه سبک نظامی، با توان تحرک‌پذیری بالا و چندمنظوره که به طور گسترده جایگزین جیپ‌های قدیم ارتش ایالات متحده شده است.
14- Byrne Formula Grant Program شرکت‌ هواپیمایی، دفاعی واقع در آرلینگتن ویرجینیا است.