به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 17,760
بازدید دیروز: 24,225
بازدید هفته: 56,759
بازدید ماه: 103,988
بازدید کل: 23,592,349
افراد آنلاین: 81
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۲۸ فروردین ۱٤۰۳
Tuesday , 16 April 2024
الثلاثاء ، ۷ شوّال ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۱۳۴۱ - سپاه، مقر بیرونی مزدوران اسرائیل را درهم کوبید مزدوران داخلی در انتظار مجازات ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
سپاه، مقر بیرونی مزدوران اسرائیل را
درهم کوبید مزدوران داخلی در انتظار مجازات 
  ۱۴۰۱/۰۷/۰۶ 

فارس - فیلم | هدف قرار گرفتن مقر تروریست‌ها از نگاه پهپاد سپاه پاسداران -  صاحب‌خبرببینید | لحظه هدف قرار گرفتن مقر تروریست‌ها از نگاه پهپاد سپاه پاسداران -  خبرآنلاین

نیروی زمینی سپاه پاسداران دیروز چهارشنبه با موشک‌های نقطه‌زن و پهپادهای انهدامی چندین مقر تروریست‌های تجزیه‌طلب را در اقلیم شمال عراق هدف قرار داد.

در این راستا، روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از آغاز مرحله جدید عملیات قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نزاسا علیه مواضع و مقرهای گروهک‌های تروریستی ضدایرانی در مناطقی در عمق اقلیم شمال عراق خبر داد و اطلاعیه‌ای صادر کرد.
در این اطلاعیه خطاب به «ملت شریف و قهرمان ایران اسلامی» آمده است: «همان‌گونه که در اطلاعیه روز شنبه (مورخ 2/۷/1401) به آگاهی رسانده شد، پس از هشدارهای لازم به مقامات اقلیم شمال عراق از طریق مبادی مربوطه مبنی بر برچیدن بساط فعالیت‌های گروه‌های تروریستی ضدایرانی وابسته به استکبار جهانی در منطقه خود و بی‌اعتنائی نسبت به این خواسته مشروع و قانونی که با استمرار حضور گروهک‌های تروریستی و تعرض به مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران و موردحمله قرار دادن برخی پایگاه‌ها و پاسگاه‌های مرزی کشورمان و همچنین پشتیبانی از آشوب‌های اخیر همراه بوده است، رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات آتشباری و حملات توپخانه‌ای خود را نسبت به مقرها و مراکز استقرار آنها در بخش‌هایی از اقلیم آغاز کرد.»
روابط عمومی نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: «ازآنجاکه طی این مدت بقایای گروهک‌های ضدانقلاب تروریستی پس از تحمل تلفات در منطقه پراکنده و تهدید علیه امنیت و آرامش مردم عزیز کشورمان همچنان باقی است، از صبح روز چهارشنبه 6/7/1401 مرحله جدید عملیات رزمندگان اسلام علیه مواضع، مقرها و پادگان‌های گروهک‌های مذکور در عمق اقلیم شمال عراق با بهره‌گیری از یگان‌های موشکی و پهپادی نیروی زمینی سپاه و آتش پرحجم و ترکیبی موشک‌های نقطه‌زن و پهپادهای تهاجمی و انهدامی آغاز و ضربات مهلکی به آنان وارد شده است که متعاقباً جزئیات عملیات و تلفات و خسارت‌های وارده به دشمنان ملت ایران اطلاع‌رسانی خواهد شد.»
این بیانیه افزود: «بار دیگر تاکید می‌گردد این عملیات تا دفع مؤثر تهدید و برچیده شدن مقرهای گروهک‌های تروریستی و اقدام مقامات اقلیم به تعهدات و مسئولیت‌های خود، با قاطعیت ادامه خواهد داشت.»
اعتراف گروهک تروریستی «کومله» به تلفات در پی حملات ایران
در پی دور جدید حملات نیروی زمینی سپاه علیه مواضع گروهک‌های تجزیه‌طلب در شمال عراق، طبق گزارش رویترز، یک عضو ارشد گروهک تروریستی «کومله» به تلفات و خسارات اذعان کرد.
به نوشته رویترز، وی بدون ذکر جزئیات گفت چند دفتر این گروهک چهارشنبه صبح هدف حمله قرار گرفت و تلفات و خسارات مادی برجای مانده است.
علاوه بر این، یک منبع آگاه نظامی در گفت‌وگو با فارس گفت: «این حملات از بعد شدت و دامنه بسیار کم‌سابقه و کوبنده بوده و آسیب‌های جدی به مقر تروریست‌ها وارد کرده، به‌طوری‌که مقر اصلی گروهک‌های تروریستی و دفاتر آن‌ها تخریب شد». وی افزود: در این حملات یگان‌های موشکی، پهپادی و توپخانه‌ای سپاه شرکت داشتند.»
پیش از این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد شرارت این گروه‌ها و ایجاد ناامنی در شهرهای مختلف کشور هشدار داده بود.
نیروی زمینی سپاه دوم مهرماه حملاتی علیه مواضع گروهک‌های تروریستی کُرد در شمال عراق انجام داد. روابط عمومی نیروی زمینی سپاه، شنبه اعلام کرد: «در پی تعرضات روزهای گذشته عوامل گروهک‌های تروریستی و ضدانقلاب وابسته به استکبار جهانی و لانه کرده در اقلیم شمال عراق مبنی بر عبور از مرزهای جمهوری اسلامی ایران و مورد حمله قرار دادن برخی پایگاه‌های مرزی کشورمان با پاسخ قاطع رزمندگان اسلام همراه شده است.»
معاون عملیات سپاه: مقرهای منهدم‌شده در اقلیم کردستان بیشترین نقش را در اغتشاشات اخیر داشتند
در همین راستا، «سردار عباس نیلفروشان» معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص اقدامات و عملیات‌های نیروی زمینی سپاه علیه مواضع و مقرهای گروهک‌های تروریستی ضدانقلاب و ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق ازجمله مرکز جاسوسی و لانه توطئه‌چینی رژیم صهیونیستی در اربیل بیان داشت: تحت هیچ شرایطی پیرامون کشور، اجازه شکل‌گیری تهدید نمی‌دهیم و به همه اعلام کرده‌ایم ما دست دوستی و برادری به طرف همه همسایگان و عزیزانی که همزیستی مسالمت‌آمیز داریم دراز می‌کنیم و بارها به ‌دفعات گفتیم نه ما، هیچ کشوری پذیرای شکل‌گیری تهدید علیه خودش در جوار مرزهایش نخواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: گلوله‌باران مواضع ضدانقلاب و مقرهای دشمن در آن‌سوی مرزهای شمال غرب کشور و اقلیم شمال عراق در راستای همین رویکرد راهبردی ما محسوب می‌شود. ما به دوستان خودمان در منطقه اقلیم اعلام کرده‌ایم که سنگر گرفتن و ایجاد پایگاه توسط دشمنان انقلاب اسلامی در منطقه اقلیم قابل ‌پذیرش نیست.
وی افزود: مدتی است که ضدانقلاب از منطقه شمال غرب برای ایجاد اغتشاش و ناامنی و توسعه جوّ ناآرامی، به کشور تعرض و رخنه کرده‌اند و در برخی از اغتشاشات منطقه شمال غرب نیز این عناصر ضدانقلاب دستگیر شده‌اند، لذا مجبور به دفاع شدیم و واکنش نشان دادیم و منطقه پیرامونی نوار مرزی را گلوله‌باران کردیم.
وی افزود: در حقیقت ما اجرای مأموریت کرده و از منافع انقلاب اسلامی دفاع می‌کنیم و ضدانقلاب را هرجایی که سنگر ایجاد کند و منشأ عملیات علیه امنیت جمهوری اسلامی و ملت ایران شود و بخواهد حرکت‌های تروریستی را هدایت و رهبری کند مورد اصابت قرار خواهیم داد و مقرهایی هم که اخیراً مورد هدف واقع شدند، بیشترین نقش را در اغتشاشات چند روز گذشته داشتند.
وی یادآور شد: در عملیات موشکی اربیل تمام اسناد و مدارک ارتباطی و اطلاعاتی ما نشان می‌دهد، مرکز راهبردی صهیونیستی‌ها که در آن مبادرت به جاسوسی و هدایت ضدانقلاب و جمع‌آوری اطلاعات از نوار مرزی غربی کشور می‌کرد را مورد اصابت قرار دادیم، بارها اعلام کرده‌ایم که هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد مرکز توطئه‌ای در اطراف کشورش وجود داشته باشد و ما هر زمان که احساس کنیم با چنین تهدیدی مواجه هستیم، متناسب با تشخیص و صلاحدید فرماندهان اقدام می‌کنیم.
سردار نیلفروشان یادآور شد: ظرف روزهای گذشته یکی از پاسخ‌های ما را در منطقه شمال غرب دریافت کردند، ما به‌ هیچ‌ عنوان مجامله نمی‌کنیم و کوتاه هم نمی‌آییم و گروهک‌هایی که درصدد سازمان‌دهی و تلاش برای بروز این اغتشاشات بودند، با آن‌ها برخورد انقلابی می‌شود مانند مدلی که شما در شمال غرب دیدید، هم گروهک‌هایی که به‌صورت تیمی وارد منطقه شدند، زیر ضربه قرار گرفتند و منهدم شدند و به این هم قانع نشدیم و مقرهای آن‌ها را در آن‌سوی مرز را هم مورد هدف قرار دادیم و ان‌شاء‌الله در آینده درباره نقش گروهک‌های معاند و سرویس‌ها تا حدی که امنیت ملی اجازه بدهد، اطلاع‌رسانی خواهد شد تا عموم ملت بزرگ ایران و مردم دنیا با اسناد و مدارک متقن در جریان توطئه‌ها و برنامه‌های دشمنان علیه میهن اسلامی قرار گیرند.
شلیک ۷۳ موشک بالستیک به محل استقرار تروریست‌ها
«سردار پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه در مرکز هدایت عملیات ضدتروریست‌های ضدایرانی مستقر در اقلیم شمال عراق نیز با اشاره به عملیات دیروز رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) گفت: در این عملیات که در عمق اقلیم شمال عراق مورد اصابت قرار گرفت تاکنون ۷۳ فروند موشک بالستیک زمین به زمین و ده‌ها فروند پهپاد انهدامی به‌طور دقیق به مواضع و اهداف موردنظر در محل استقرار و فعالیت تروریست‌ها اصابت و منجر به انهدام کامل آنها شده است.
وی افزود: در مرحله جدید عملیات این اهداف که در ۴۲ نقطه پراکنده و در مواردی از همدیگر ۴۰۰ کیلومتر فاصله داشته‌اند به‌طور قطعی متعلق به گروهک‌های تروریستی ضدایرانی بوده است.
اعتراض نبود، اغتشاش بود مردم نبودند، اوباش اجاره‌ای بودند
یکی دو روز منتهی به هفته گذشته، برخی از شهروندان در نقاطی از شهرهای کشور با برگزاری تجمعاتی، ضمن اعلام همدردی با ضایعه درگذشت مهسا امینی، خواستار اعلام نتایج تحقیقات پزشکی و اعلام شفاف جزئیات ماجرا از جانب مسئولان درباره این پرونده شده بودند؛ اعتراضات محدودی که باعث شد اوباش اجاره‌ای به خیال تکرار فتنه‌های گذشته، فرصت عرض‌اندام پیدا کرده و جامعه را وارد بحران و التهابات سیاسی کنند.
اگرچه مقامات و مسئولان ذی‌ربط در گزارش‌های رسمی هرگونه ضرب و شتم و یا برخورد فیزیکی با آن مرحومه را تکذیب کردند و مسئولان قوای سه‌گانه هم بر پیگیری دقیق ابعاد ماجرا تاکید کردند اما صحنه‌گردانان خارجی با همکاری شبکه نیابتی خود- از طیف تندروی مدعیان اصلاحات تا برخی سلبریتی‌های غربزده که زود نقاب از چهره انداختند و نشان دادند که اعتراض به گشت ارشاد صرفاً یک بهانه است- اوباش اجاره‌ای را به خط کردند و پروژه کشته‌سازی و «آشوب و اغتشاش» در کشور را کلید زدند.
بررسی نوع صحنه‌گردانی، اقدامات و تحرکات دشمنان خارجی و پادوهای داخلی غرب در روزهای گذشته حاکی از وجود مشابهت‌های آشکار و متعدد آن با فتنه‌های گذشته به‌ویژه در وقایع 88 و آبان 98 است؛ از تلاش برای کشته‌سازی تا تخریب اموال عمومی، توهین به مقدسات و ضرب و شتم حافظان نظم و امنیت و...
طی یک هفته گذشته، تصاویری دلخراش از حمله اغتشاشگران به مردم، اموال عمومی و پلیس در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. همچنین بخشی از اخبار خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری به دستگیری و بازداشت تیم‌های خرابکاری و کشف انواع سلاح‌های سرد و گرم از آشوبگران در برخی نقاط ایران اختصاص داشت.
به‌طور مثال همین چند روز پیش، فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری یک تیم خرابکاری در سطح این استان و کشف انواع سلاح از آشوبگران خبر داد. همچنین روابط عمومی فرمانداری ملایر که از کشف انواع سلاح گرم و مواد انفجاری از اراذل ‌و اوباش و ارتباط تشکیلاتی بعضی از آن‌ها با سازمان تروریستی منافقین و ضدانقلاب خارجی خبر داد. دستگیری اعضای یک تیم تروریستی در مرز خداآفرین و کشف انواع نارنجک و ریموت‌های انفجاری، کشف اسلحه «وینچستر» از اغتشاشگران در شاهرود و... بخشی از این خبرهاست.
با این‌ حال شبکه نیابتی غرب در رسانه‌های زنجیره‌ای خود همچنان در تلاش‌اند در راستای نقش حمایتی خود از فتنه‌گران، این گزاره را باورسازی کنند که اغتشاشگران، مردم معترض بودند!
این در حالی است که اتفاقات روزهای اخیر نشان داد که ناآرامی‌ها و التهابات اجتماعی در برخی نقاط ایران، اعتراض نبود بلکه فتنه و اغتشاشی بود که از سوی سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه، شبکه‌ها و رسانه‌های معاند و البته با کمک و همراهی شبکه نیابتی غرب هدایت و ساماندهی شد و از سوی دیگر، کسانی که کف خیابان به اقدامات هنجارشکنانه و غیرقانونی مبادرت کردند مردم نبودند بلکه اوباش اجاره‌ای بودند چه آنکه برخی گزارش‌ها و اظهارات مقامات اطلاعاتی، امنیتی و قضایی کشورمان مؤید همین واقعیات است.
همصدایی مجدد افراطیون مدعی اصلاحات با اسرائیل علیه ملت ایران
از سوی دیگر، یکی از نکات قابل‌تأمل هم‌صدایی طیف رادیکال مدعیان اصلاحات با رژیم صهیونیستی علیه ملت ایران است؛ هر دو گروه خواستار براندازی نظام اسلامی، برهم خوردن نظم و امنیت اجتماعی ایران و تشدید تحریم‌ها علیه ایران بودند. آنها مانند فتنه سال 88، به دنبال تجزیه و صورت‌بندی جنگ داخلی در ایران بودند.
بارها در کیهان به این گزاره راهبردی در هیئت حاکمه رژیم منحوس و جعلی صهیونیستی اشاره کرده‌ایم که آنان چگونه روی طیف رادیکالی از مدعیان اصلاحات حساب باز کرده‌اند. در مقاطع فتنه 88، «شیمون پرز» رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی گفته بود «اصلاح‌طلبان به نمایندگی از اسرائیل با رژیم اسلامی ایران می‌جنگند» یا «نتانیاهو» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی که با صراحت اعلام کرده بود «اصلاح‌طلبان بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند.»
بر همین اساس بود که وزارت خارجه اسرائیل چند روز پیش هم فرصت را مناسب دید و در پیامی اعلام کرد «ما اعتراضات مردم شجاع ایران را که علیه رژیم برخاسته‌اند از نزدیک دنبال می‌کنیم» و «اسرائیل در کنار مردم ایران ایستاده و از جامعه جهانی می‌خواهد سرکوب رژیم علیه ایرانیان بی‌گناه را محکوم کند»
مزدوران داخلی باید مجازات شوند
گرچه درگذشت مهسا امینی بهانه‌ای شد تا اغتشاشگران، بانیان و صحنه‌گردانان فتنه‌های 78 و 88 از معاندین و ضدانقلاب خارج‌نشین تا پادوهای داخلی غرب به میدان بیایند و سناریوی دیگری از آشوب‌های خیابانی را در ایران کلید بزنند، اما همین ماجرا باعث شد تا بار دیگر استحکام نظام اسلامی و بصیرت و غیرت مردم آگاه ایران به رخ کشیده شود و برای دشمنان این مرز و بوم بار دیگر ثابت شود که نظام اسلامی ایران بیدی نیست که این بادها بلرزد.
خروش انقلابی مردم ایران علیه اغتشاشگران در روز جمعه و همچنین حماسه عظیم مردم در اجتماع بزرگ امت رسول‌الله(ص) (سوم مهر) در تهران و بسیاری از شهرهای ایران گواه روشنی بر این واقعیت است.
بدون شک مطالبه اصلی ملت آگاه و بابصیرت ایران این است که مزدوران و پادوهای داخلی غرب و کسانی که هدایت و یا حمایت از اوباش اجاره‌ای را بر عهده داشتند، باید مجازات شوند چه آنکه عدم برخورد قاطع و قانونی با بانیان و حامیان فتنه باعث جری شدن آنان و ادامه یافتن آشوب و اغتشاش در برهه‌های دیگر خواهد بود.
با اینکه به‌واسطه بصیرت ملت انقلابی ایران، فتنه در نطفه خفه شده و آرامش و امنیت به جامعه بازگشته است اما همچنان برخی سلبریتی‌های وطن‌فروش و فعالان سیاسی طیف تندروی اصلاحات در پازل دشمن بازی کرده و ضدانقلاب و معاندین هم از آنها حمایت می‌کنند.
همین چند روز پیش در پی دستگیری چند نفر از خبرنگاران رسانه‌های زنجیره‌ای، شبکه‌های معاند و وابسته به آل‌سعود مانند اینترنشنال برای آنها مرثیه‌سرایی می‌کنند.
از این‌ رو، آنچه از متصدیان حوزه‌های امنیتی و قضایی کشور انتظار می‌رود این است که مستند به قوانین جزایی کشور- که جرائمی مانند «تشویش اذهان عمومی»، «اقدام علیه امنیت ملی» و «بر هم زدن امنیت کشور» در آن جرم‌انگاری شده است- برخورد قاطع و قانونی با مباشرین (اغتشاشگران خیابانی) و معاونین (حامیان، تشویق‌کنندگان و تطمیع‌کنندگان اغتشاشگران) را در دستور کار خود قرار داده و آیینه تمام‌نمای مطالبات قانونی ملت ایران باشند.