به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 716
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,884
بازدید ماه: 120,876
بازدید کل: 23,784,185
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹۲۷ - حجت‌الاسلام حاج علی‌‌اکبری خطیب جمعه تهران: اجتماع امت رسول‌الله(ص)‌ یاد حماسه 9 دی را زنده کرد ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
حجت‌الاسلام حاج علی‌‌اکبری خطیب جمعه تهران:
اجتماع امت رسول‌الله(ص)‌ یاد حماسه 9 دی را زنده کرد
  ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
امام جمعه موقت تهران گفت: اجتماع امت رسول‌الله(ص) در میدان انقلاب،‌ یاد حماسه 9 دی را زنده کرد و همچنین در اقصی نقاط کشور در اجتماعات خودجوشی که شکل گرفت،‌ این ملت عزیز نشان داد که می‌تواند پرچمداری تمدن نوین اسلامی را در آستانه ظهور امام عصر(عج) داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌‌اکبری در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: بزرگ‌ترین سفارش پیامبر اعظم(ص) و همه انبیاء(ع) و امیرالمومنین(ع) و ائمه هدی(ع)، رعایت تقوای الهی است و با داشتن تقوا هست که فرد و جامعه مومن، به همه آرمان‌های خود خواهد رسید.
وی افزود: اگر بزرگ‌ترین آرزوی جامعه مومن، شبیه شدن به پیامبر در‌ اندیشه،‌ اخلاق، و زیست فردی و اجتماعی است و البته که این خواست پروردگار از جامعه مومنان نیز هست،‌ راه رسیدن به این هدف بزرگ یعنی الگو گرفتن از پیامبر عظیم‌الشان اسلام، رعایت تقوای الهی، التزام به امر و نهی الهی و تلاش برای حرکت در جاده بندگی الهی است.
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: آنچه در مدینه عرضه شد، حاکمیت الهی و مردمی با تاکید بر وحدت، التزام کامل به قانون، اهتمام به عدالت اجتماعی، رسیدگی به محرومان و دفاع از حقوق مستضعفین به عنوان یک معیار برای جامعه بشریت بود. اگرچه جامعه اسلامی در ادامه مسیر دچار انحراف شد اما طبق بشارت قرآن کریم، ملت عزیز ایران با ریشه تمدنی و ظرفیت‌های ویژه‌ای که داشت، در قرن چهاردهم هجری قمری با رهبری یکی از فرزندان پیامبر(ص)،‌ به میدان آمد و انقلابی برپا کرد تا این تمدن نبوی را احیا کند و امروز 43 سال است که با استقامت مثال زدنی،‌ تلاش جمعی مثال‌ زدنی را برای تحقق این آرمان انجام داده‌ایم. حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌‌اکبری در بخش دیگری از خطبه‌ها، از سخنرانی عالمانه و انقلابی رئیس‌جمهور در سازمان ملل متحد تشکر و قدردانی کرد.
امنیت کشور قابل مسامحه نیست
وی همچنین از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای عملیات از بین بردن مقر گروهک‌های تروریستی در اقلیم شمال عراق نیز تشکر کرد و اظهار داشت: امنیت این کشور قابل مسامحه نیست. این گروهک‌های پلید از قاچاق و تعرض به امنیت کشور،‌ انواع فسادها را در کارنامه خود دارند و مخصوصا در فتنه‌گری‌های اخیر نیز دخالت‌هایی داشتند که باید به آنها پاسخ اساسی داده می‌شد.
امام جمعه موقت تهران گفت: اول و سوم مهر،‌ دو حماسه بزرگ ملی رقم خورد. ملت عزیز ما با بصیرت، غیرت، دشمن شناسی و ترجیح مصالح ملی که حاصل دو ماه عزاداری سید و سالار شهیدان و اربعین بود، صف خود را از فتنه‌گران جدا کرد و در اول و سوم مهرماه، حماسه‌ای پر از شور و شعور آفرید.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌‌اکبری تاکید کرد: اجتماع امت رسول‌الله(ص) در میدان انقلاب،‌ یاد حماسه 9 دی را زنده کرد و همچنین در اقصی نقاط کشور در اجتماعات خودجوشی که شکل گرفت،‌ این ملت عزیز نشان داد که می‌تواند پرچمداری تمدن نوین اسلامی را در آستانه ظهور امام عصر(عج) داشته باشد.
وی گفت: در ماجرای این اجتماعات، مردم بر وحدت خود تاکید کردند و خواستار اشد مجازات برای آشوبگران و فتنه‌انگیزان نیابتی شدند که امیدواریم دستگاه قضایی برخورد قانونی با آنها داشته باشد. مردم از نیروی انتظامی و مجاهدت‌های آنها برای تامین امنیت کشور، عاشقانه تشکر کردند و خواستار رفع ابهام و رسیدگی به مرگ مشکوک آن بانوی جوان شدند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ما باید از دل تهدیدی که پیدا شد، فرصت بسازیم، اظهار داشت: این هنر امام عزیز و شهید سلیمانی است و باید سازندگان و تولیدکنندگان امنیت در کشور را بیش از گذشته قدر بدانیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌‌اکبری جهاد تبیین را راه‌حل ویژه در این خصوص برشمرد و ادامه داد: باید بیش از گذشته به جهاد تبیین توجه کنیم تا به ساخت ایران قوی برسیم. باید بیش از گذشته به آموزش و پرورش اهمیت بدهیم و زیست قانونی را به عنوان گفتمان قالب، بیش از گذشته دنبال کنیم. بغض و کینه دشمن نسبت به قرآن، پرچم، حجاب، رهبرمان و ایرانمان را در این حوادث دیدم که ان‌شاءالله بیش از گذشته قدر آنها را خواهیم دانست.
وی با تأکید بر اینکه در حوادث اخیر نسبت به حجاب حرمت شکنی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: وقتی نص دین و توصیه شهیدانمان و هجوم بی‌امان دشمن را به حجاب و عفاف می‌بینیم، می‌فهمیم عفاف و حجاب چه گوهری است؛ این اصل اصیل و فطری پر رمز و راز برای تکریم زنان ما است.
امام جمعه موقت تهران یادآور شد: در این ماجرا نسبت به حجاب زنان مومن و عفیف ما تعرض شد. من از دستگاه قضایی و قانون‌گذار می‌خواهم نسبت به هر نوع تعرض به حجاب بانوی مسلمان و مومن سختگیرانه قانونگذاری کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌‌اکبری خاطرنشان کرد: ما برای این ارزش بزرگ جان خود را گذاشتیم و جوانان ما خون دادند. امیدواریم با درایت همه از دل این تهدیدها فرصت ساخته شود.