به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,301
بازدید دیروز: 4,191
بازدید هفته: 18,553
بازدید ماه: 18,553
بازدید کل: 23,680,376
افراد آنلاین: 45
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۰۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 26 April 2024
الجمعة ، ۱۷ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۳۴۳ - سپاه: عملیات‌ علیه تروریست‌ها تا خلع سلاح آنها ادامه دارد: مرگ تبعه آمریکایی در حمله ایران به تروریست‌ها ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
سپاه: عملیات‌ علیه تروریست‌ها تا خلع سلاح آنها ادامه دارد:
 مرگ تبعه آمریکایی در حمله ایران به تروریست‌های کومله 
  ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عملیات علیه تروریست‌های تجزیه‌طلب تا خلع سلاح آنها ادامه دارد.

قرارگاه حمزه سیدالشهدای نیروی زمینی سپاه چهارشنبه با موشک‌های نقطه‌زن و پهپادهای انهدامی، چند مقر تروریست‌های تجزیه‌طلب را در اقلیم شمال عراق هدف قرار داد.
روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای با اشاره به آغاز مرحله جدید عملیات علیه مواضع و مقرهای گروهک‌های تروریستی ضدایرانی در مناطقی در عمق اقلیم شمال عراق تاکید کرد: عملیات تا دفع موثر تهدید و برچیده شدن مقرهای گروهک‌های تروریستی با قاطعیت ادامه خواهد داشت.
یک منبع آگاه نظامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: «این حملات از بعد شدت و دامنه بسیار کم سابقه و کوبنده بوده و آسیب‌های جدی به مقر تروریست‌ها وارد کرده، به طوری که مقر اصلی گروهک‌های تروریستی و دفاتر آنها تخریب شد». وی افزود: در این حملات یگان‌های موشکی، پهپادی و توپخانه‌ای سپاه شرکت داشتند.
پیش از این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد شرارت این گروه‌ها و ایجاد ناامنی در شهرهای مختلف کشور هشدار داده بود.
عصبانیت آمریکا و گاو شیرده‌­اش
دور جدید حملات نیروی زمینی سپاه علیه مواضع گروهک‌های تجزیه‌طلب در شمال عراق خشم آمریکا را برانگیخته است.
پایگاه عرب‌نیوز گزارش داده آمریکا این حمله را محکوم کرده است. در این بیانیه آمده است: «ما تهدید ایران برای انجام عملیات جدید علیه کردستان عراق را محکوم می‌کنیم.»
وزارت خارجه رژیم آل‌سعود نیز که همواره نگران تروریست‌ها است در بیانیه‌ای، حملات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع تروریست‌های کومله در اقلیم کردستان عراق را محکوم کرد. به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، در بیانیه دولت سعودی ادعا شده است که حملات علیه گروهک تجزیه‌‌طلب کومله، تهدیدی برای امنیت و ثبات عراق است و همه کشورها باید مقابل ایران بایستند.
همچنین همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، رژیم بحرین نیز که به طور تام و کمال دنباله‌رو سیاست خارجی سعودی‌هاست، با صدور بیانیه‌ای نتوانست خشم خود را از این حملات در پشت حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی عراق، پنهان کند.
یک آمریکایی در مقر تجزیه‌­طلبان!
وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه تأیید کرد که یکی از شهروندانش در حمله روز گذشته نیروی زمینی سپاه به گروهک‌های تجزیه‌طلب در شمال عراق کشته شده است. خبرگزاری فرانسه به نقل از «ویدنت پاتل»، یکی از سخنگوهای وزارت خارجه آمریکا نوشته است: «می‌توانیم تأیید کنیم که یک شهروند آمریکا در نتیجه حمله راکتی در منطقه کردستان عراق کشته شده است.»
واکنش وزارت خارجه به بیانیه­ کشورهای حامی تروریسم
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به انتقاد برخی کشورها از حمله به مواضع تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق واکنش نشان داد. ناصر کنعانی،سخنگوی وزارت امور خارجه بیانیه‌ها و مواضع صادره برخی کشورها از جمله کشورهای آلمان و آمریکا در مورد حمله نیروهای مسلح کشورمان به مقر گروهک‌های تروریستی که از اقلیم کردستان عراق، عملیات تروریستی در خاک جمهوری اسلامی ایران انجام داده و به اغتشاشات داخلی در ایران دامن می‌زنند را مردود دانست و به شدت محکوم کرد.
بیش از 50مقر در اختیار تروریست­‌های تجزیه‌طلب
جبار المعموری از رهبران کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به الاطار التنسیقی (چارچوب هماهنگی) از وجود مقرهای وابسته به عناصر مسلح کُرد در شمال عراق خبر داد. المعموری به پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: منطقه کردستان در حال حاضر، بیش از 50 مقر متعلق به احزاب کُرد مخالف ایران و ترکیه را در خود جای داده است که بیشتر آنها، دارای شاخه‌های مسلح هستند.