به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,746
بازدید دیروز: 2,474
بازدید هفته: 1,746
بازدید ماه: 117,252
بازدید کل: 23,779,050
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 18 May 2024
السبت ، ۱۰ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
46 - آمریکا میدان نبرد جنگ با مردم آمریکا - مردم آمریکا زندانیان مأموران پلیس ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
 
 
آمریکا میدان نبرد جنگ با مردم آمریکا - 46
مردم آمریکا زندانیان مأموران پلیس
  ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
جنگ‌های استقلال آمریکا
مشت‌های پلیس آمریکایی به صورت یک زندر آمریکا پلیس چگونه با مردم و متخلفان برخورد می کند؟ | حقایق آمریکا |  usfacts.ir

 

 
 
 
نویسنده: دکتر جان‌دبلیو. وایتهد
مترجم: دکتر احمد دوست‌محمدی
 
از خط آبی نازک1 عبور نکنید
حوادث ذیل و بسیاری از حوادث شبیه به آنها، یادآور این مطلب موحش هستند که در دولت پلیسی آمریکا، «ما مردم» در اختیار مأمورانی هستیم که تقریباً از اختیار و آزادی مطلق برخوردارند. آزادی مطلق برای تعیین اینکه چه کسی تهدید به حساب می‌آید، چه چیزی مقاومت تلقی می‌شود و تا چه حد می‌توانند با شهروندان با خشونت رفتار کنند، شهروندانی که برای «خدمت کردن به آنها و تأمین امنیت آنها» گمارده شده‌اند. به عنوان مثال کیمانی‌ گری2 16ساله پس از اینکه مأموران پلیس «ضدجرم» متوجه شدند که در حال مرتب کردن «کمربند شلوار خود به شیوه‌ای که مظنون به نظر می‌رسید» است، یازده بار هدف آتش قرار گرفت و هفت بار گلوله به او اصابت کرد، از جمله سه بار از پشت. بنابر گزارش‌های دریافتی این نوجوان غیرمسلح و غیرتهدیدآمیز بود.
پلیس چامتولی ‌هاگ‌3 را بیرون رستوران رابی تییوزدی4 به خاطر عدم اطاعت بی‌درنگ از دستور «حرکت کن» دستگیر کرد. در حالی که او منتظر بچه‌هایش بود که همراه پدرشان برای استفاده از دستشویی به داخل رستوران رفته بودند. مأموران اداره پلیس نیویورک به ‌هاگ چنگ ‌انداختند، پرتش کردند، او را به دیوار چسباندند، به او دستبند زدند، کیفش را جست‌وجو کردند، دستگیرش کردند، وقتی برای کمک فریاد می‌کشید، به او گفتند «خفه‌شو» و به مدت نُه ساعت او را بازداشت کردند.‌ هاگ به کارشکنی در امور اجرایی، مقاومت در برابر دستگیر شدن و رفتار شرارت‌آمیز متهم شد.
فرد مارلو5 ساکن اورگان، به خاطر تصویربرداری از یورش یک گروه سوآت از آپارتمان خود در آن سوی خیابان و انتشار آن در اینترنت، زندانی و به فضولی و مقاومت در برابر دستگیر شدن متهم شد. این تصاویر نشان می‌دهند که مأموران نیروی انتظامی، مارلو را که از سروصدای «انفجار چندین بمب و شکسته شدن شیشه‌ها» از خواب بیدار شده و صرفاً برای سر و گوش آب دادن بیرون پریده بود، تهدید می‌کنند که چنانچه از دستورها اطاعت نکند و به داخل آپارتمان برنگردد، دستگیر می‌شود.
اریک گارنر6 43 ساله، مبتلا به آسم و غیرمسلح، پس از آن که مأمور اداره پلیس نیویورک ظاهرا به خاطر مقاومت در برابر دستگیر شدن بر سر فروش فله‌ای بدون مالیات سیگار، از پشت سر گلوی او را فشرد و راه تنفسش را بند آورد، جان خود را از دست داد. تصاویر ویدیویی از صحنه نشان می‌دهند که مقاومت ‌اندکی از سوی گارنر صورت گرفت. در حقیقت این آدم داشت جیغ می‌کشید، التماس می‌کرد و اصرار داشت که نمی‌تواند نفس بکشد. اما توصیه بیل دی بلاسیو7 شهردار نیویورک، برای اجتناب‌ از چنین سرنوشتی چه بود؟ در مقابل دستگیر شدن مقاومت نکنید. (به خاطر داشته باشید که اداره پلیس نیویورک سالیانه بیش از 13/000 نفر را به اتهام مقاومت در مقابل دستگیر شدن، دستگیر می‌کند. هرچند تنها بخش ‌اندکی از آنهایی که متهم می‌شوند، مورد پیگیری قرار می‌گیرد.)
همچنین تفنگدار دریایی براندون راب8 که در خانه خود، به وسیله فوجی از عوامل وزارت امنیت داخلی، اف‌بی‌آی، سازمان پلیس مخفی9 و پلیس محلی، مورد بازجویی قرار گرفت. وی سپس به روی زمین ‌انداخته شد، به او دستبند زده و به زور به پاسگاه پلیس منتقل شد. راب سپس بدون اینکه توضیحی داده یا هیچ‌گونه اتهامی به وی نسبت داده شود یا حقوق وی به او یادآوری شود، برخلاف میلش‌، در بخش بیماری‌های روانی یک بیمارستان بازداشت شد- همه اینها علی‌الظاهر به خاطر آهنگ‌های رومانتیک و دیدگاه‌های سیاسی جنجالی‌ای بود که او در صفحه فیسبوکش، گذاشته بود. عجیب اینکه پلیس اصرار داشت که راب در واقع زندانی نیست. رابی به طور قطع زندانی بود. وقتی به دست‌های شما از پشت دستبند می‌زنند، وقتی مأموران مسلح پلیس شما را روی زمین می‌اندازند و در عقب خودرو پلیس شما را از این سوی شهر، به آن سو منتقل می‌کنند و سپس به زور و برخلاف میل شما، بازداشت‌تان می‌کنند، آزاد نیستی پای خود را کنار بکشید.
پانوشت‌ها:
1- خط آبی نازک (Thin Blue Line)، اشاره به خطی است که پلیس جامعه را از سقوط به ورطة هرج و مرج خشونت‌آمیز حفظ می‌کند و روی اونیفورم بسیاری از ادارات پلیس مشاهده می‌شود.
-2 Kimani Grey
-3 Chaumtoli Hug
-4 Ruby Tuesday
-5 Fred Marlow
-6 Eric Garner
-7 Bill De Blasio
-8 Brandon Raub
-9 Secret Service