به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 131
بازدید دیروز: 2,852
بازدید هفته: 11,170
بازدید ماه: 16,960
بازدید کل: 23,505,332
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 29 March 2024
الجمعة ، ۱۹ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۱۳۴۸ - سرلشکر سلامی:ما در دفاع از کشور از همه دفاع می‌کنیم حتی از کسانی که ما را دوست ندارند ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
سرلشکر سلامی:
ما در دفاع از کشور از همه دفاع می‌کنیم
حتی از کسانی که ما را دوست ندارند 
۱۴۰۱/۰۷/۱۰

فرارو - فرمانده سپاه: از همه دفاع می‌کنیم حتی از آنها که ما را دوست ندارند  - صاحب‌خبر

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما وقتی از کشور دفاع می‌کنیم، برای همه دفاع می‌کنیم، حتی برای آنها که به‌دلیل اغوای دشمن، ما را دوست ندارند ولی ما آنها را دوست داریم.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز (یکشنبه ۱۰ مهر) در چهارمین دوره مراسم یادها و نام‌ها که توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار شد، با طرح این سؤال که آیا شمایلی که امروز آمریکا در منطقه دارد با ۳۰ سال پیش قابل مقایسه است؟ گفت: آمریکا امروز پیر، فرسوده و عاجز شده و ما این قضیه را می‌بینیم.
وی افزود: من با چشم سر می‌بینم و می‌گویم که آمریکا شکست خورده است و اکنون به‌دنبال جبران این شکست‌ها، همه شیاطین و اشرار عالم، یک جنگ سیاسی و رسانه‌ای را آغاز کردند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: شما نشانه‌های این تهاجم دشمن را برای جبران آن شکست‌های سخت، می‌بینید؛ آنها می‌خواهند اجازه ندهند تا به نام اسلام یک جغرافیای مستقل با حاکمیت، قدرت و با منطقی نافذ وجود داشته باشد.
سلامی ادامه داد: آمریکایی‌ها نفوذ منطقه‌ای ما را سد بزرگی برای سیطره سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی خودشان در عالم اسلام که مهم‌ترین قطعه جغرافیای جهان است، می‌دانند. آمریکایی‌ها به ما می‌گویند که نفوذ ایران در منطقه را قطع کنید زیرا ما می‌خواهیم در منطقه حضور داشته باشیم و بعد شما را احاطه کنیم و بعد درون سرزمینتان جاری شویم تا دوباره شما فقط دیکته بنویسید، ما هم به آنها می‌گوییم ما هر درسی را بلدیم جز نوشتن دیکته.
فرمانده کل سپاه افزود: آمریکایی‌ها می‌خواهند با اغوا و فریب جوانان ما را به درون خیابان‌ها بکشند. این آخرین سیاست دشمن است، ترکیبی از هر آنچه قبلا به کار گرفته است، اما ما کار آزموده‌ایم و کافیست که دشمن را بشناسید. نداشتن آگاهی و شناخت، عامل شکست است ولی آگاهی همیشه پیروزی می‌آفریند. پیروزی در آگاهی و ایمان است.
وی خطاب به جوانانی که فریب دشمن را خورده‌اند گفت: به این عده قلیل از جوانان عزیز کشورمان که متاسفانه مورد شکار و صید دشمن قرار گرفتند و عملیات روانی دشمن بر روی آنها موثر بوده است، عرض می‌کنیم، وقتی به خیابان می‌آیید پشت‌سرتان را نگاه کنید تا ببینید امتداد حرکتی که در مسیر آن هستید، به کجا می‌رسد. شما فرزندان این مملکت هستید و ما وقتی از کشور دفاع می‌کنیم، برای همه دفاع می‌کنیم، حتی برای آنها که به دلیل فریب و اغوای دشمن، ما را دوست ندارند ولی ما آنها را دوست داریم.
وی ادامه داد: ما شما را دوستان خودمان می‌دانیم و اجازه نمی‌دهیم دشمن به شما تعرض کند. موقعیت خود را نسبت به دوست و دشمن مشخص کنید. آنهایی که از شکسته‌شدن قلب‌های به هم پیوسته و ناامنی خوشحال می‌شوند و مستقیم تصاویر آتش‌سوزی را نشان می‌دهند دوستان شما نیستند. اینها همان کسانی هستند که ثروت ما را به غارت بردند. ملت ایران بسیار آگاه است.
سرلشکر سلامی گفت: به دشمنانمان، آمریکا، انگلیس و سعودی‌ها و این‌هایی که از طریق رسانه‌های مخرب و ویرانگر علیه کشور ما تلاش می‌کنند، هشدار می‌دهیم که ما شما را می‌شکنیم. شما راهی به این سرزمین ندارید.
فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: دشمنان از آن سوی آن رود خروشان اربعین را می‌بینید، اجتماع غدیر را می‌بینید. اجتماع نونهالان و نوجوانان را هم در ورزشگاه آزادی برای خواندن سرود می‌بینید. دشمن می‌خواهد دین‌‌گریزی را در قلب جوانان ما نهادینه کند، اما ما صف‌های فشرده جوانان مدافع حرم را می‌بینیم.
سرلشکر باقری: دانشجو نباید دچار سیاست‌زدگی و حزب‌گرایی شود
همچنین سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز دیروز در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور، با تأکید بر لزوم توجه به تهدیدات امنیتی و توطئه‌هایی که انقلاب اسلامی با آن مواجه است، گفت: قشر دانشجو مسئولیت و رسالت خطیر و سنگینی را در عرصه مقابله با تهدیدات پیش‌رو برعهده دارد و از دانشجویان انتظار می‌رود که در ارتباط با مسائل مختلف روحیه پرسش‌گری و مطالبه‌گری داشته باشند، نسبت به مسائل آگاه و توجیه باشند و مهم‌تر اینکه دیگران را نیز در مواجهه با مسائل توجیه کنند.
وی خاطرنشان کرد: تشکل‌های دانشجویی امروز به‌عنوان اصیل‌ترین و مهم‌ترین تشکل‌ها محسوب می‌شوند و این مجموعه‌ها رسالت مهمی را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، به‌خصوص در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی عهده‌دار هستند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی ما نباید دچار سیاست‌زدگی، حزب‌گرایی و جریان‌زدگی شوند، افزود: تشکل‌های دانشجویی به جهت انگیزه و اهداف، بسیار فراتر از جریان‌های سیاسی هستند چرا که آنان به‌دنبال به دست گرفتن مناصب، پست‌ها و قدرت هستند، اما تشکل دانشجویی به‌دنبال پیشبرد اهداف اصل نظام و انقلاب و در نهایت سربلندی کشور است.
وی داشتن فهم عمیق و درک ژرف سیاسی را از ملزومات دانشجویان عنوان کرد و افزود: باید توجه داشت که سیاست‌زدگی و حزب‌گرایی، آفتی است که می‌تواند ما را از رسالت اصلی‌ خود دور کند.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: دانشجو باید نماد ترویج این باور باشد که در کشور هیچ بن‌بستی وجود ندارد و در واقع با عملکرد صحیح خود، فعل توانستن را در کشور نهادینه کند و کارهای سخت را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی به منصه ظهور برساند؛ مانند کاری که دانشجویان نسل اول انقلاب در دوران دفاع مقدس انجام دادند.