به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,379
بازدید دیروز: 5,979
بازدید هفته: 17,026
بازدید ماه: 37,996
بازدید کل: 23,699,817
افراد آنلاین: 17
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۳۲ - پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت «سید رضا مؤید» ۱۴۰۱/۰۷/۱۶

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت «سید رضا مؤید»

   ۱۴۰۱/۰۷/۱۶

اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شدند

سیدرضا مؤید دعوت حق را لبیک گفت

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت شاعر آئینی با اخلاص آقای سیدرضا مؤید را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت شاعر آئینی بااخلاص جناب آقای سیدرضا مؤید رحمهًْ‌الله‌علیه را به فرزندان و خاندان گرامی ایشان و به جامعه ادبی خراسان تسلیت عرض می‌کنم. شعر روان و دلنشین این هنرمند مؤمن که غالباً در خدمت معارف و ارزش‌های دینی است یادگار ارزنده‌ او در اینجا و ذخیره گرانبهای او برای نشأه‌ اخروی است ان‌شاءالله. خداوند او را با شهیدان محشور فرماید که همواره محافل یاد آنان را با سروده‌های خود رونق ‌می‌بخشید.
سیّد علی خامنه‌ای
۱۶ مهرماه ۱۴۰۱
پیکر مرحوم مؤید شاعر پیشکسوت اهل‌بیت(ع) در مشهد تشییع شد
پیکر مرحوم سیدرضا مؤید شاعر اهل‌بیت(ع) روز شنبه با حضور ذاکران برجسته کشور و اقشار مختلف مردم در مشهد تشییع و خاکسپاری شد.
به گزارش ایرنا، در آیین تشییع پیکر این شاعر آئینی نامدار که از حسینیه کرمانی‌ها تا حرم مطهر رضوی برگزار شد دوستداران، اهالی شعر و هنر و جمعی از مسئولان استانی نیز حضور داشتند.
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، در صحن کوثر حرم رضوی بر پیکر این شاعر مشهدی نماز اقامه کرد و پیکر مرحوم مؤید در صحن آزادی حرم‌ مطهر رضوی به خاک سپرده شد.
سیدرضا مؤید خراسانی متولد سال ۱۳۲۱ در مشهد بود. این شاعر دارای قریحه‌ای سیال و روان در سرودن شعر به‌ویژه اشعار مذهبی بود به نحوی که آیات و روایات به همراه سیره زندگی اهل‌بیت‌(ع) و داستان‌های تاریخی در شعرهای وی بسیار به چشم می‌خورد.
علاوه‌بر آن، مضامین انقلابی و دفاع مقدس نیز در دریای اشعار او موج می‌زند که این امر مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت. از آثار سیدرضا مؤید می‌توان به گل‌های اشک، جلوه‌های رسالت، نغمه‌های ولایت، سفینه‌های نور، چکامه عشق و گلبرگ‌ها، دم پاره‌های سینه‌زنی اشاره کرد.
این مداح و شاعر پیشکسوت اهل‌بیت(ع) پس از ۲ هفته بستری شدن در یکی از بیمارستان‌های مشهد، به‌دلیل عارضه کلیوی عصر شنبه دار فانی را وداع گفت.