به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,570
بازدید دیروز: 2,765
بازدید هفته: 15,353
بازدید ماه: 81,426
بازدید کل: 23,743,235
افراد آنلاین: 10
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۱۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 8 May 2024
الأربعاء ، ۲۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۳/۱۷۹ - با خورشید انقلاب(خاطراتی از رهبر معظم انقلاب) : سختگیری نسبت به نزدیکان ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
 
 با خورشید انقلاب(خاطراتی از رهبر معظم انقلاب) :
  سختگیری نسبت به نزدیکان
۱۴۰۱/۰۷/۲۵
 
سختگیری نسبت به نزدیکان
یکی از ویژگی‌هایی که آقا داشتند، این بود که نسبت به اطرافیان سختگیری خاصّی داشتند و این سختگیری در زمان ریاست جمهوری هم بود و در زمان رهبری شدیدتر شد. یک بار اتفاقی افتاده بود که این احساس به وجود آمد که از وجود بعضی از برادران سوءاستفاده می‌شود. بعدها یک برخوردی آقا کردند. پس از آن برخورد، در یک فرصتی که خدمت ایشان بودیم، در توجیه آن برخورد فرمودند: «خیلی‌ها دوست دارند با شما ارتباط برقرار کنند. از وزیر گرفته و استاندار و... دوست دارند با شما ارتباط برقرار کنند. شما هر چه بخواهید، با کمال میل در اختیارتان می‌گذارند و کمک می‌کنند؛ با این هدف که بعدها در مواقع نیاز، از وجود شما استفاده کنند. این است که شما اطرافیان باید بسیار مواظب رفتارتان باشید و در ارتباطاتتان مواظب باشید به هیچ نحو استفاده‌های شخصی نکنید، حتی استفاده‌های کاری». 
گاهی پیش می‌آمد که میهمانانی مانند فرمانده سپاه یا... می‌آمدند و بعضی بچه‌ها برای کاری شخصی یا نیازی، به آنان مراجعه می‌کردند. در یک ملاقات آقا از یکی از کارکنان موردی از این قبیل را دیده بودند و بشدت به آن فرد اعتراض کردند که: «این‌جا، جای این حرفها نیست. ایشان میهمان من است. میهمان نباید در خانه من عذاب بکشد. هرکس، هرکاری دارد، برود دفتر خود آنها».
اجباری در کار نبود
نکته دیگر در ارتباط با همکاران بود. به ‌محض اینکه احساس می‌کردند کسی میل ندارد در بیت باشد، اجازه نمی‌دادند بماند؛ سریع می‌گفتند: «هرکسی میل ندارد، به هیچ نحوی جلویشان را نگیرید.» حتی یکی دو مورد ما به دلیل کمبود نیرو و فشارهایی که مسئول تیم داشت، نمی‌گذاشتیم بچه‌ها بروند و حرف‌های احساساتی می‌زدیم. اینها بعد می‌رفتند و یک جوری خواسته شان را به آقا می‌رساندند. آقا برای من پیغام می‌فرستادند که به فلانی بگویید اینها که می‌خواهند بروند، به هیچ نحو جلویشان را نگیرید و دیگر نشنوم کسی که دلش می‌خواهد برود، شما جلویش را گرفته باشید.» هرگز حاضر نبودند که کسی را به زور و اجبار نگه دارند؛ حالا در هر شغل و مسئولیتی باشد.
* سردار مصطفی متولیان، مسئول سابق حفاظت بیت رهبری زندگینامه مقام معظّم رهبری‌، موسسه فرهنگی قدر ولایت