به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 760
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,928
بازدید ماه: 120,819
بازدید کل: 23,784,228
افراد آنلاین: 2
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹۳۷ - آیت‌الله خاتمی خطیب جمعه تهران: قوه قضائیه با اغتشاشگران طوری برخورد کند که دیگر هوس اغتشاش نکنند ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
آیت‌الله خاتمی خطیب جمعه تهران:
قوه قضائیه با اغتشاشگران طوری برخورد کند که دیگر هوس اغتشاش نکنند
  ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: در جریان اغتشاشات با آنها که گول و فریب خوردند و فهمیدند که سرشان کلاه رفته باید با عطوفت برخورد شود اما آنها که سردسته اغتشاشات هستند و پول گرفتند و به دیگران پول می‌دهند که فلان شعار کذایی را بدهید، جایگاه‌شان «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ» است.
وی اظهار داشت: بحمدالله رئیس قوه قضائیه بارها این حرف را گفتند و چیز تازه‌ای نیست اما سیره قرآنی و شیوه پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) این است که آنهایی که به یک ملت خیانت کردند و آب به آسیاب دشمنان ریختند تجللی «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ» هستند و قوه قضائیه باید طوری با آنها برخورد کند که دیگر هوس اغتشاش نکنند.
به گزارش مهر، امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: یاد و خاطره شهیدانی که این روزها در دفاع از امنیت کشور به لقاءالله رفتند و در میدان جهاد با دشمنان امنیت کشور بودند و اجرشان همانند شهیدان دفاع مقدس و شهدای دفاع از حرم است را گرامی می‌داریم، باید به خانواده این عزیزان تبریک و تسلیت گفت.
آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: در اغتشاشات اخیر خواب‌های فراوانی علیه ملت ایران دیدند اما تمام آنها بی‌نتیجه ماند.
وی با بیان اینکه با زبان قرآن این انقلاب می‌ماند، تصریح کرد: اراده خدا این است که دین و مکتب بماند. در سوره‌ توبه وصف این وعده را دارد که این اراده خدا است که دین حق، یعنی اسلام نام محمدی(ص) که تجلی‌یافته در مکتب اهل‌بیت(ع) است جهانگیر شود.
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: دشمنان چه بخواهند چه نخواهند مهدی(عج) خواهد آمد و زمانی که ظهور کند از یمن وجودش ورق برخواهد گشت. آینده این انقلاب نیز روشن‌تر از گذشته است.
آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: این توطئه تمام شد اما برای سربلندی در توطئه‌های آینده دشمنان باید، همیشه آمادگی سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی را حفظ کنیم و اگر دو عنصر مقاومت و خستگی‌ناپذیری و تقوا باشد توطئه‌ها ناکام می‌ماند. ملت ایران نه‌تنها خسته نمی‌شود که خستگی را خسته خواهد کرد. حریم نگهداری برای خداوند سبب می‌شود توطئه‌ها ناکام بماند.
وی بیان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند ما باید قوی شویم و بحمدالله در حال حرکت در این مسیر هستیم. استراتژی نظام ما، بازدارندگی است. ما در طول این سال‌ها به هیچ کشوری هجمه وارد نکردیم بلکه از خودمان دفاع می‌کنیم.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این روزها آیه ۲۳ سوره احزاب دوباره تجلی کرده است، گفت: از همین‌جا به دشمنان نظام پیغام می‌دهیم که ما پای علم نظام و انقلاب تا آخرین نفس و آخرین قطره خون خود ایستاده‌ایم.
آیت‌الله خاتمی اظهار داشت: در طول این یک ماه چهار خط دنبال شد. خط اول خط وحشی‌گری بود و قرآن سوزی، مسجد سوزی و حجاب از سر زن مسلمان کشیدن، ماموران امنیت را زیر تیغ قرار دادن و خط ناامنی ایجاد کردن که در طول انقلاب فقط از سوی منافقین آدم‌کش دیده شده بود را ایجاد کردند.
وی ادامه داد: دومین خط ناامن نشان دادن کشور بود، در حالی که زندگی عادی در کشور ادامه دارد هر روز در شبکه‌های رسانه‌ای بیگانه سخن از اغتشاش و آشوب است. خط سوم خط بی‌اعتمادی به مسئولین بود که با «تشکیک و پسوند دروغ» است می‌خواهند سرمایه اعتماد را از بین ببرند.
امام جمعه موقت تهران گفت: چهارمین خط نیز خط کشته‌‌سازی مانند فتنه ۸۸ بود. دختر خانمی را کشتند و آتش زدند و گفتند فرزند شهید و خانواده شهید بوده است بعد خود دختر پیدا شد گفت من زنده هستم.
آیت‌الله خاتمی بیان داشت: جوانان و نوجوانان عزیز؛ فتنه فضا را برای شما غبارآلوده می‌کند و بدانید چراغ این راه ولایت است، ببینید ولایت کجا ایستاده و شما هم همان‌جا بایستید. این مسیر هدایت است. که «ما همه سرباز توییم خامنه‌ای، گوش به فرمان توییم خامنه‌ای».
دشمن با جنگ مهندسی به‌دنبال این است 
که ایران از دانش فنی برخوردار نباشد
محمداسماعیل کفایتی، مدیر پارک علم و فناوری نفت و گاز و عضو باشگاه دانش‌پژوهان جوان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: ما در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی و مهندسی هستیم، جنگ مهندسی در زمره پیچیده‌ترین جنگ‌هاست که بعد از انقلاب شاهد آن هستیم. دشمن با جنگ مهندسی به‌دنبال این است تا اجازه ندهد جمهوری اسلامی ایران از دانش فنی برخوردار باشد و در این راستا نخبگان کشور را جذب و به فرار نخبگان کمک می‌کند.
به گزارش ایکنا، وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنعت نفت به خودکفایی رسیده، طوری که اگر کشوری مانند ترکیه به این دستاوردها دست می‌یافت آن روز را روز ملی می‌نامید اما در کشور ما هزاران دستاورد وجود دارد که باید یک روز ملی برای آن مشخص شود. وقتی مهندسان خارجی از دستاوردهای ملی نفت بازدید به عمل می‌آورند به وجد می‌آیند و ‌ای‌کاش صداوسیما این دستاوردها را به‌صورت کامل به نمایش می‌گذاشت.
کفایتی با بیان اینکه رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری منجر به دستاوردهای عظیمی در حوزه نفت شد و باید به جرأت گفت که این دستاوردها ناشی از ایدئولوژی دینی بوده است، عنوان کرد: ما چندین و چند شرکت داریم که می‌توانند امپراتوری شرکت‌های نفتی اروپایی را متزلزل سازند. دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به توسعه صنعت نفت دارد و انصافاً این دولت شبانه‌روز کار می‌کند تا بتواند خدمت خوبی به مردم عزیز ایران اسلامی ارائه دهد.
مدیر پارک علم و فناوری نفت و گاز خاطرنشان کرد: قبل از دولت سیزدهم ۱۱۵ شرکت دانش‌بنیان در حوزه نفت و گاز وجود داشته‌اند اما امروز تعداد آنها به بیش از ۵۰۰ شرکت رسیده و در کنار این موضوع چندین مگاپروژه در دستورکار قرار دارد. همچنین طرح احیای چاه‌ها به‌صورت جدی پیگیری‌شده و احیای چاه‌ها را به شرکت‌های دانش‌بنیان سپرده‌ایم.
وی تأکید کرد: امروز دشمن در عرصه تحریم بیش از پیش منفعل‌شده و در برابر توانمندی ایران عاجز مانده و گزینه‌ای جز اینکه تسلیم ملت ایران و نخبگان شود در پیش ندارد.