به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,663
بازدید دیروز: 9,496
بازدید هفته: 3,663
بازدید ماه: 69,736
بازدید کل: 23,731,547
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 4 May 2024
السبت ، ۲۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۶ ۱۱ - رئیس‌قوه قضائیه در جلسه ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی: ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
رئیس‌قوه قضائیه در جلسه ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی:
 ما در قضیه حقوق بشر و اقدامات خصمانه دشمنان
علیه ملت ایران در مقام مدعی هستیم   
  ۱۴۰۱/۰۸/۰۳

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، جلسه ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس‌ستاد و اعضاء برگزار شد.
در این جلسه دستورالعمل مربوط به ساختار و شرح وظایف ستاد حقوق بشر، مورد بحث و بررسی اعضای این ستاد قرار گرفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس‌ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در این جلسه با بیان اینکه این روزها نظام سلطه و کشورهای عمدتاً غربی و در رأس آنها صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها مشغول قلب واقعیت و القاء جعلیات و اکاذیب خود با تبلیغات گسترده هستند، اظهارداشت: امروز سلطه‌گران و مستکبران با سردمداری صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در قالب ادعاهای حقوق بشری هرآنچه را خلاف حقوق بشر است مرتکب می‌شوند و مصادیق این موضوع به وضوح قابل مشاهده است.
محسنی اژه‌ای افزود: نه امروز و امسال، بلکه بیش از ۴۰ سال است که مدعیان دروغین حقوق بشر با فهرست بالایی از مصادیق و موارد نقض حقوق بشر در اقصی نقاط دنیا، ایران اسلامی را که منطبق با آموزه‌های دینی نسبت به حفظ حقوق انسان‌ها و تکریم آنها مقید است، متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند.
وی ادامه داد: هجمه‌های حقوق بشری مدعیان دروغین حقوق بشر علیه ایران اسلامی در شرایطی است که آنها تروریست‌ها و جنایتکارانی که دستان‌شان تا مرفق به خون پاک هزاران نفر از هموطنان ما آلوده است را در دامن خود قرار داده‌اند و بعضا حرف‌‌ها و ادعاهای پوچ این تروریست‌های جنایتکار را مستند قطعنامه‌ها و اقدامات ضدایرانی خود می‌کنند.
رئیس‌ستاد حقوق بشر بیان داشت: با عنایت به هجمه‌ها و اقدامات ضدایرانی مستمر و فراوان سلطه‌گران علیه ایران اسلامی نیاز است ما همزمان با دفاع و تبیین موضوعات مبادرت به اقدامات تهاجمی و آفندی کنیم؛ چرا که ما در قضیه حقوق بشر و اقدامات خصمانه دشمنان علیه ملت ایران در مقام مدعی هستیم؛ کشورهایی که در امور داخلی ما دخالت می‌کنند و از تروریست‌ها و جنایتکاران حمایت به عمل می‌آورند و آنها را پشتیبانی تسلیحاتی، مالی و آموزشی می‌کنند تا امنیت مردم ایران را تهدید کنند، در زمره متهمین هستند.
اژه‌ای اظهار داشت: این ما هستیم که در قضیه حقوق بشر مدعی می‌باشیم؛ امروز کشورهای سلطه‌گر حامی عناصری هستند که در ایران اسلامی قرآن و پرچم کشور ما را آتش می‌زنند، افرادی را به قتل می‌رسانند و به زور و اجبار، چادر را از سر زن هموطن ما می‌کِشند و توهین‌هایی زشت و زننده به زبان می‌آورند؛ لذا ما باید حالت مهاجم در قبال این کشورهای سلطه‌گر داشته باشیم.
وی افزود: نظام سلطه به سردمداری آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و برخی دولت‌های غربی به صورت روزانه مشغول اقدامات ضد حقوق بشری علیه ملت ایران است لذا ما نیز باید روزانه تمامی اقدامات ضدایرانی آنها را در قالب پرونده‌هایی تدوین کنیم و نسبت به طرح این موارد در مجامع بین‌المللی و مراکز حقوقی و داخلی اهتمام داشته باشیم و به صِرف سخن گفتن و نامه‌نگاری اکتفا نکنیم.
رئیس‌قوه قضائیه تاکید کرد: ضروری است در ستاد حقوق بشر با همفکری و تشریک مساعی نسبت به دفع شر سلطه‌گران از مردم ایران هم در حالت تدافع نسبت به اکاذیب و عملیاتی روانی سلطه‌گران و هم در حالت تهاجم نسبت به اقدامات ایذایی و تروریست‌پرورانه آنها عمل کنیم.
همچنین در این جلسه، اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت اقامه دعوی علیه تروریسم رسانه‌ای به ویژه شبکه‌های لندن‌نشین که علیه کشورمان فعالیت می‌کنند، تاکید کرد و گفت: پرونده حرفه‌ای و رسانه‌ای این شبکه‌های معاند در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد تشکیل شده است؛ این پرونده شامل مواردی از نقض صریح اصول حرفه‌ای حاکم بر خود این شبکه‌ها مثل ارائه آموزش‌های رسمی فعالیت‌های خشونت‌آمیز و امور مربوط به حمایت از تروریست‌ها می‌باشد.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این جلسه با اشاره به تحریم ۷ نهاد و ۱۳ مقام انگلیسی از جمله شبکه‌های تلویزیونی ایران‌اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی به جرم تشویق به ترور، خشونت و افراط‌گرایی که طی هفته گذشته از سوی وزارت امور خارجه صورت گرفت، گفت: ظرف روزهای آتی نام چند نهاد و فرد از اتحادیه اروپا نیز در لیست تحریمی جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد گرفت.