به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,361
بازدید دیروز: 2,852
بازدید هفته: 12,400
بازدید ماه: 18,190
بازدید کل: 23,506,562
افراد آنلاین: 7
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 29 March 2024
الجمعة ، ۱۹ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۸۷ - رئیس جمهور لبنان ، سید حسن نصرالله را برای پیروزی در حل پرونده مرزی با اسرائیل تحسین کرد ۱۴۰۱/۰۸/۰۷

رئیس جمهور لبنان ،  سید حسن نصرالله را برای پیروزی

در حل پرونده مرزی با اسرائیل تحسین کرد

    ۱۴۰۱/۰۸/۰۷

من هیچ نامزدی برای ریاست جمهوری لبنان ندارمسید حسن نصرالله | پایگاه اطلاع‌رسانی سید ابراهیم رئیسی
 
رئیس‌جمهور لبنان با اشاره به این‌که روابط با سید حسن نصرالله سرشار از صراحت است و هیچ‌گونه غشّی در آن نیست و نیز با توجه به قدرت حزب‌الله گفت، در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی، قدرت یک فاکتور پشتیبان و چه بسا تشویق‌کننده بود.
بالاخره رژیم آپارتاید اسرائیل و لبنان روز پنج‌شنبه در پایگاه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفل) در الناقوره، توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی را امضا کردند. چنانچه رسانه‌ها و حتی مقامات فعلی و سابق رژیم آپارتاید اسرائیل بارها اذعان و اعتراف کرده‌اند، این رژیم زیر سایه هشدارهای سنگین حزب‌الله و «سید حسن نصرالله» وادار به مذاکره با دولت لبنان شد، تا مسئله مناقشات مرزی دریایی بر سر میدان‌های گازی به طور کامل و به نفع دولت لبنان حل شود. این مذاکرات با تهدیدات حزب‌الله ممکن شد و نتیجه آن نیز زیر همین سایه سنگین رقم خورد.
حالا «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «المنار» به این مسئله اشاره داشته است. او درباره روابط خود با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله تصریح کرده است: «روابط با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان سرشار از صراحت است و هیچ‌گونه غشّی در آن نیست. همبستگی بین ما در شرایط سخت و به نفع کشور همیشه وجود دارد.» میشل عون گفت که در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی، قدرت یک فاکتور پشتیبان و چه بسا تشویق‌کننده بود. قدرت در نزد افراد خردمند بسیار مفید و در نزد افراد بی‌پروا بسیار مضر است. رئیس‌جمهور لبنان گفت که قدرت بازدارندگی یک مسئله ضروری است که همان‌طور که از جامعه در داخل محافظت می‌کند، از مرزها نیز پاسداری می‌کند. به گزارش ایرنا، وی درخصوص روند تشکیل دولت جدید لبنان نیز گفت که وی هیچ مانعی در زمینه تشکیل دولت ندارد اما این امر باید به روش صحیح انجام شود. عون گفت: «ما این را نمی‌پذیریم که وزیرانمان بر ما تحمیل شوند. ما در زمان جنگ دیکته‌ها را نمی‌پذیرفتیم و امروز نیز نخواهیم پذیرفت.»