به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 204
بازدید دیروز: 18,753
بازدید هفته: 204
بازدید ماه: 204
بازدید کل: 23,662,035
افراد آنلاین: 2
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 20 April 2024
السبت ، ۱۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
658 - وبگاه «بغداد الیوم» :جزئیات انفجار در مرز سوریه و عراق /حمله پهپادی به‌ تانکر‌های حامل سوخت ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
 
جزئیات انفجار در مرز سوریه و عراق
/حمله پهپادی به‌ تانکر‌های حامل سوخت
 ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
ببینید | واژگون شدن وحشتناک تانکر سوخت و انفجار مرگبارش - خبرآنلاینجزئیات انفجار در مرز سوریه و عراق؛ حمله پهپادی به تانکر‌های حامل سوخت |  خبرگزاری فارس
 
به گزارش فارس، وبگاه «بغداد الیوم» نوشت که «جبار المعموری» از رهبران کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی)، ادعا کرد که دلیل این انفجار، هدف قرار گرفتن یک محموله کمک‌های ایران به لبنان در نزدیکی گذرگاه مرزی «القائم» بود.
وی مدعی شد: «سه پهپاد اسرائیلی محموله کمک‌های سوختی ایران به لبنان را در نزدیکی گذرگاه مرزی القائم در غرب عراق هدف قرار دادند که طبق اطلاعات به دست آمده، خسارت مالی و جانی به همراه داشته است.»
به گفته المعموری، این اقدام در چارچوب سیاست تل‌آویو و متحدانش در گرسنه نگه داشتن ملت‌ها و قطع کمک‌ها برای پایان دادن به بحران انرژی در بیروت و سایر شهرهای لبنان صورت گرفت.
هنوز منابع رسمی این خبر را تایید یا رد نکرده‌اند اما ورود و خروج محموله‌های سوخت کاملا به صورت رسمی و طبق توافق‌نامه‌های امضا شده میان ایران و کشورهای عراق، سوریه و لبنان صورت می‌گیرد و رسانه‌های عراقی ادعا می‌کنند که این محموله سوختی قرار بود مانند زمستان سال گذشته به دست لبنانی‌ها برسد.
برخی منابع رسانه‌ای عراقی نوشتند که ۲۲‌تانکر سوخت قرار بود وارد سوریه شود اما پس از عبور ۸‌تانکر از گذرگاه مرزی القائم و ورود به سوریه، در فاصله ۲۰۰ متری مرز و در داخل خاک سوریه هدف قرار گرفتند و به همین دلیل سایر ‌تانکرها همچنان در خاک عراق باقی ماندند.
از سوی دیگر، کانال «صابرین نیوز» نوشت که تنها چند ساعت پس از این حمله هوایی علیه مرزهای سوریه و عراق، یک عملیات شناسایی آمریکایی در شرق سوریه انجام شده و یک فروند هواپیمای اطلاعاتی و جنگ الکترونیک متعلق به نیروی هوایی آمریکا از پایگاه العدید قطر به پرواز درآمده، و عملیات شناسایی در عمق سوریه به سمت منطقه شرقی در امتداد مرز سوریه و عراق انجام داده است.
خبرنگار المیادین نیز به نقل از منابع میدانی در عراق تصریح کرد که رژیم صهیونیستی با استفاده از پهپاد این حمله را در گذرگاه القائم انجام داده است.
به گزارش مهر، این منابع تاکید کردند که در این حمله، دو نفت‌کش مورد اصابت قرار گرفت و خسارات جانی گزارش نشده است.
آمریکا خطاب به لبنان: دریافت کمک سوختی از ایران ممنوع!
روزنامه لبنانی الاخبار با انتشار گزارشی نوشت که دولت آمریکا به دولت لبنان ابلاغ کرده است که کمک سوختی ایران به این کشور، مشمول تحریم‌های تحمیلی واشنگتن علیه تهران است و به بیروت مجوز دریافت سوخت از ایران را نمی‌دهد.
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، سال گذشته، در سخنرانی خود به مناسبت سالروز شهادت امام حسین‌(ع) پس از قطعی مکرر برق در این کشور و عدم توافق سیاستمداران برای تأمین سوخت اعلام کرد که با طرف ایرانی بر سر واردات سوخت به توافق رسیده است. حزب‌الله اعلام کرده بود که بهای سوخت وارداتی از ایران توسط تاجران لبنانی پرداخت شده است.
تنها ساعاتی پس از اعلام این خبر، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان از کارشکنی جدید آمریکا خبر داد. او گفت، تماسی تلفنی از «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت دریافت کرده است که در آن شیا به رئیس  جمهور لبنان اطلاع داده دولت آمریکا تصمیم دارد از  اردن به لبنان برق وارد کند. معنای این وعده که تا الان هم عملی نشده، کارشکنی در واردات سوخت از ایران و در پی آن جلوگیری از افزایش محبوبیت حزب‌الله و ایران در لبنان بود. 
این اقدام آمریکا در حالی صورت گرفت که این کشور در جریان بحران یک‌ساله لبنان و‌ به‌رغم نیاز شدید این کشور به سوخت هیچ‌گاه چنین پیشنهادی را مطرح نکرده بود و به گفته کارشناسان با طرح این پیشنهاد در حقیقت به دنبال کارشکنی جدید علیه مردم لبنان بود.
وعده دبیرکل حزب‌الله سرانجام عملی شد و سال گذشته، سوخت ایران به کشور لبنان وارد شد، اما پس از گذشت حدود یک سال، وعده‌‌های آمریکا درباره واردات برق و گاز به لبنان همچنان عملی نشده است و کارشکنی‌های مستمر آن، حتی موجب افزایش تورم در لبنان شده است و سوخت در لبنان در سایه  محاصره مالی، اقتصادی و سیاسی تحمیل شده علیه ملت لبنان و تصمیم دولت این کشور در لغو یارانه سوخت، با افزایش قیمت روزانه روبه‌روست.