به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 837
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 7,005
بازدید ماه: 120,696
بازدید کل: 23,784,305
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹۴۲ - حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد خطیب جمعه تهران:/ خطيب جمعه شيراز/ امام جمعه ساری ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد خطیب جمعه تهران:
باید‌ اندیشه مدیران معطوف به بسط عدالت باشد
  ۱۴۰۱/۰۸/۲۰

خطیب جمعه تهران: رویکرد سیاست‌های برنامه هفتم توسعه، مسئله‌محوری است |  خبرگزاری فارس

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: امسال سومین پاییز خشک تهران سپری می‌شود. مخازن سدهای تهران ۳۵۲ میلیون مترمکعب است که نسبت به سال قبل کاهش ۱۸ درصدی را دارد. نزدیک یک‌پنجم ذخایر کاهش یافته است. آیا مصرف ما هم به این میزان کاهش پیدا کرده است؟ در تهران روزانه ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب آب شرب مصرف می‌شود، در هیچ جامعه‌ای این مصرف نیست.
شهید طهرانی‌مقدم شخصیت برجسته در تراز انقلاب اسلامی بود که خلق قدرت کرده است
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: در آستانه سالگرد شهادت چهره فاخر، برجسته، شاخص و درخشان موشکی کشور شهید حسن طهرانی‌مقدم قرار داریم. صنعت موشک کشور مدیون این شخصیت برجسته در تراز انقلاب اسلامی است. او یکی از سرمایه‌های با ارزش ما بود که خلق قدرت  کرده است.
وی تاکید کرد: حضور چهره‌های شاخص و پرتلاش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش باعث قدرت کشور شده است. اگر می‌بینید ما در این جنگ رسانه‌ای و ترکیبی می‌توانیم مسیر امنیت و حرکت نظام را هموار می‌ کنیم، در سایه مردم و نیروهای مقتدری است که در خدمت نظام تلاش 
می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد افزود: جهش نسلی صنعت موشکی و قدرت دفاعی کشور را خدمت ملت عزیز، مجامع علمی و دانشگاهی تبریک عرض می‌کنم. ساخت موشک بالستیک قابل کنترل و مانورپذیر در داخل و خارج از جوّ زمین با قابلیت عبور از تمام سامانه‌های سپر موشکی موجود امروز جهان، بدون تردید نقطه عطفی در ساخت درونی قدرت و ارتقای قدرت دفاعی بازدارنده جمهوری اسلامی ایران دارد.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: باید همه اندیشه و تفکر مدیران معطوف به بسط عدالت در جامعه باشد. عدالت‌خواهی و عدالت‌گستری مهم است و این مسئولیت خطیر برعهده همه ماست. شایسته‌سالاری مقدمه عدالت‌گستری است.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد اشاره به حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ(ع) گفت: از کسانی که در دستگیری بانیان این حادثه تروریستی نقش داشتند تشکر می‌کنم. امیدوارم خداوند این اقتدارآفرینان را در پناه خودش حفظ نماید.

 

خطيب جمعه شيراز:
این جوان ایرانی است که ایرانِ قوی و قدرتمند را می‌سازد
 
خطیب جمعه شیراز: مشکلات معیشتی وجود دارد اما راهی جز این نیست - خبرآنلاین
 
امام جمعه شیراز با اشاره به بحث‌های معرفتی انقلاب اسلامی افزود: انقلاب ما انقلاب معنوی و بر پایه معارف اسلامی استواراست، هیچ انقلابی بدون معارف و به تعبیر اروپایی‌ها ایدئولوژی شکل نمی‌گیرد، جامعه‌شناسان می‌گویند اگر انقلابی بخواهد رخ دهد به این نیست که رسانه‌ها بگویند به خیابان بیایید! 
دژکام با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی  این است که بر پایه عقاید اسلامی است عنوان کرد: متاسفانه به ‌اندازه‌ای که نیاز است بین نسل جوان ترویج نشده است؛ توقع است که مبلغان معلمان و اساتید دانشگاه بیشتر به این موضوع بپردازند. 
نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر دسترسی راحت و آسان به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اظهار داشت: مسئله دسترسی به حرم مطهر و بافت تاریخی که مورد توجه گردشگران است باید ممکن‌تر و آسان شود و مسئولان باید دسترسی به حرم از طریق مترو را به جد در دستور کار قرار دهند. 
دژکام با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی گفت: بسیاری از جوانان آن‌طور که باید اهل مطالعه نیستند و کتاب‌های مشهور را نیز نمی‌شناسند این برای جامعه ما زشت است.  
وي با اشاره به اوضاع کنونی جهان نیز گفت: گرچه قدرت‌های بزرگ جهانی خیلی ژست می‌گیرند که همه دنیا در مشتشان است اما واقعیت چیز دیگری است؛ آمریکا از روزی که اعلام نظم‌ نوین جهانی کرد و گفت من کدخدا هستم؛ تاکنون چقدر افت کرده است نگاه دقیقی کنید به مسائلی که در جهان رخ می‌دهد. آمریکا، مصوبه مجلس عراق را دارد که باید از عراق خارج شود همین که کشور عراق خروج آمریکا را تصویب می‌کند یعنی آمریکا کوچک شده و نابودیش نزدیک است. 
خطيب جمعه شیراز با بیان اینکه عظمت و قدرت ملت ایران دارد نمایان می‌شود گفت: موشکی با برد ۱۱ هزار کیلومتر، الان در زرادخانه ما موجود است نه اینکه بخواهیم تازه بسازیم. آنها پزش را می‌دادند که موشک قاره‌پیما دارند، بچه‌های ایران خودشان ساختند. جوانان ایران امروز موشک قاره‌پیما با برد بیش از ۱۱ هزار کیلومتر می‌سازند و سامانه باور را ارتقا دادند که ما در ۴۰۰ کیلومتری بالای جو با کسانی که علیه منافع ملی ما کار کنند، برخورد کنیم. 
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان تاکید کرد: این جوان ایرانی است که ایران را قوی و قدرتمند می‌کند و رهبر عظیم‌الشان انقلاب فرمودند قدرت ایران به این جوانان است به اینها افتخار می‌کنیم و امروز علی‌رغم ترورها و دشمنی‌های امثال اسرائیل این فناوری بومی کشور ما شده و آن‌قدر جوان کارآمد و فهیم و توانمند داریم که نمی‌توانند با ترور تعدادی از آنها هم به جایی برسند.‌ 
امام جمعه شیراز در پایان با بیان اینکه دلمان برای برخی افراد فریب خورده هم می‌سوزد، گفت: کاش بیدار شوند که این عزت و عظمت را نباید با چیز دیگری عوض کنیم که وسط ریاض جشن ‌هالوین بگیرند، رقاصی‌های آنجا با موشک قاره‌پیمای شما با هم قابل مقایسه نيست.
 
نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه ساری :
ضرورت ساماندهی و تقویت شبکه ملی اطلاعات و پیام‌رسان‌های داخلی
آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه ساری در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به تأثیر حوادث و اغتشاشات اخیر گفت: عمده‌ سازماندهی اغتشاشات اخیر در کشور از سوی فضای مجازی و رسانه‌های معاند علیه ایران صورت گرفت به گونه‌ای که در طول ۴۵روز، رسانه‌ها و خبرگزاری‌های معاند کشورمان، اقدام به تولید و پخش ۳۸ هزار خبر کذب علیه جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند.
نماینده ولی‌فقیه در مازندران افزود: جوانان ما در فضای مجازی کنونی کشور که بیشتر متاثر از رسانه‌های خارجی است قتل عام می‌شوند بنابراین می‌طلبد برای ساماندهی فضای مجازی کنونی و تقویت شبکه ملی اطلاعات و پیام‌رسان‌های داخلی اقدام و تلاش کرد. وی یکی دیگر از اهداف آشوب‌های اخیر کشور را، دور ساختن مدیران و مسئولان از سازندگی کشور دانست و گفت: مسئولان باید هوشیار باشند و علاوه‌بر رسیدگی به مسائل، سازندگی، شعار سال و تولید ملی را جدی گیرند و در پایان سال مجموعه‌ای از اقدامات خود در راستای اجرایی کردن شعار سال را ارائه دهند.
امام جمعه ساری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز به شکل‌گیری اولین حکومت علوی در استان و برپایی هفته مازندران و همایش فرصت سرمایه‌گذاری در استان و ساری اشاره کرد و ادامه داد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان باید شناسایی و با ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذاران در مازندران، زمینه‌های رشد و شکوفایی اقتصادی مازندران را سرعت بخشید.
آیت‌الله محمدی لائینی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاران باید دارای اهلیت باشند، و تسهیل صدور مجوز‌ها با شکل گیری پنجره واحد را امری خجسته و پیش برنده در اهداف تعالی و توسعه مازندران برشمرد و گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران احصاء شود.