به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 844
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 7,012
بازدید ماه: 120,700
بازدید کل: 23,784,312
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹۴۵ - حجت‌الاسلام حاج علی اکبری: دشمن آرزوی ایجاد اختلاف در سیستان و بلوچستان را به گور خواهد برد ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
حجت‌الاسلام حاج علی اکبری:
دشمن آرزوی ایجاد اختلاف در سیستان و بلوچستان را به گور خواهد برد
   ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
دشمن آرزوی ایجاد اختلاف در سیستان و بلوچستان را به گور خواهد برد - خبرگزاری  مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agencyدشمن آرزوی ایجاد اختلاف در سیستان و بلوچستان را به گور خواهد برد
رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به استان سیستان و بلوچستان در دیدار با معتمدین و نخبگان این استان، با تاکید بر اینکه دشمن آرزوی ایجاد اختلاف در سیستان و بلوچستان را به گور خواهد برد، گفت: رشد و شکوفایی استان سیستان و بلوچستان در ساحت اقتصاد است و دشمنان دنبال ضربه زدن به این حوزه هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در همایش تحکیم وحدت و همدلی در سیستان و بلوچستان که با حضور هیئتی بلندپایه به نمایندگی از رهبر انقلاب، علمای شیعه و سنی، بزرگان طوایف و ریش‌سفیدان، نخبگان و مدیران استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، با بیان اینکه رشد و شکوفایی سیستان و بلوچستان در سایه امنیت است، گفت: وامدار خون مطهر شهدای امنیت هستیم.
به کار محرکان و مسببان حوادث سیستان و بلوچستان باید رسیدگی شود
به گزارش رسا، وی افزود: کسانی که در این قضایا خطاهای کمی داشتند و در بازداشت هستند به زودی با محبت رهبری آزاد خواهند شد؛ اما با کسانی که در این قضایا باعث وارد آمدن آسیب شدند و به حیثیت این استان بزرگ‌ و آبرومند خدشه وارد کرده و مسبب این حوادث بودند و به مال و جان و زندگی مردم آسیب زدند با عدالت و قاطعیت برخورد خواهد شد و به شکلی با آنها برخورد می‌شود تا دیگر شاهد تکرار این حوادث نباشیم. همچنین افرادی که محرک و مسبب بوده‌اند هر چند در میدان حضور نداشتند اما با سخنان و نوشته‌ها و حرکات خود تحریک کردند باید به کارشان رسیدگی شود و جبران کنند. حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری اظهار داشت: در قضایای اخیر حوادثی در سیستان و بلوچستان رخ داد که موجب رنجش خاطر و نگرانی رهبر معظم انقلاب شد و ما در این سفر تألم خاطر ایشان را هم اعلام می‌کنیم؛ کسانی که در حوادث اخیر آسیب دیدند، به شهادت رسیدند یا بی‌گناه جان باختند به بازماندگان آنها تسلیت عرض کرده و برای آنها از خداوند آرزوی جبران داریم و تلاش می‌کنیم به فضل الهی این آسیب‌ها جبران شود. رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به استان سیستان و بلوچستان گفت: شهدای مدافع امنیت در حوادث اخیر استان به شهادت رسیدند که عشق ما و جان ما هستند و تکلیف و جایگاه آنها معلوم است و همه ما وامدار خون مطهر آنها هستیم, اما غیر از این مسئله کسانی که در این حوادث به‌صورت بی‌گناه و بر اثر خطای انسانی یا هر صورت دیگر کشته شدند، بنابر نظر رهبر معظم انقلاب شهید هستند. وی بیان داشت: راجع به قضایای اخیر تدابیری هم اتخاذ شده که در حال اجراست و تدابیر مکمل هم درخصوص قصورها و ترک فعل‌های احتمالی هم اتخاذ خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری اظهار داشت: ما در این سفر ماموریت داریم که سخنان گروه‌های مختلف را بشنویم و خیلی بنای بر سخن گفتن نداریم و در این مسیر تاکنون جلسات متعددی در مرکز استان داشته‌ایم که علاوه‌بر آن حضور در برخی شهرستان‌های استان هم در دستورکار است  که اگر مطالب مدنظر اقشار مختلف بوده که عقیده دارد باید به محضر رهبر معظم انقلاب برسد، ما منتقل خواهیم کرد.
امنیت برای نظام و مردم ما خط قرمز است
رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه امنیت برای نظام و مردم ما خط قرمز است، گفت: ملت ما از این نعمت که مادر نعمت‌ها محسوب می‌شود با خون خود صیانت کرده‌اند و همچنان همین مسیر را دنبال می‌کنند و همه ما باید در این زمینه هوشیار باشیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر جایی شنیدید که بعضی از کلمات نامناسب از جمله «تجزیه‌طلب» استفاده کردند نباید موجب رنجش خاطر شما عزیزان شود چرا که قطعا کسی درباره مردم باوفا، باصفا و ولایت‌مدار استان چنین کلماتی به کار نبرده و اگر مطلبی بیان شده درخصوص کسانی بود که از خارج کشور آمده و از فضای ملتهب که گاهی ایجاد شده برای ضربه زدن به مردم سیستان و بلوچستان استفاده کرده‌اند.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری روز دوشنبه در همایش تحکیم وحدت و همدلی در سیستان و بلوچستان که با حضور هیئتی بلندپایه به نمایندگی از رهبر انقلاب، علمای شیعه و سنی، بزرگان طوایف و ریش‌سفیدان استان برگزار شد، تصریح کرد: حوادث استان باعث رنجش خاطر رهبر معظم انقلاب شد و رنجش خاطر ایشان را به شما ابلاغ می‌کنیم. وی ادامه داد: فلسفه حضور ما تقدیم سلام و محبت رهبر عزیز و عالی قدر انقلاب اسلامی به استان عزیز سیستان و بلوچستان است.
آیت‌الله محامی: مصوبات شورای امنیت ملی درباره زاهدان به تایید رهبر انقلاب رسید
آیت‌الله محامی، نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: مواردی در شورای عالی امنیت ملی درخصوص اتفاقات زاهدان تصویب شد و به محضر رهبر معظم انقلاب رسید که ایشان نیز تایید کردند.
همچنین، سردار محمد کرمی، فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی جنوب شرق سپاه در این همایش گفت: جنگ شناختی یک واقعیت است و ما در این جنگ حضور داریم و باید با تمام توان در چنین کارزاری با اهداف دشمن مقابله کنیم.
وی خاطرنشان کرد: دشمن با تمام توانش برای مقابله با جبهه حق و امت اسلامی به میدان آمده است و سعی می‌کند ما را در مسیر پایبندی به آرمان‌های اسلامی سست کند و اتحادمان را از بین ببرد.
مولوی نذیر احمد سلامی: مردم سیستان و بلوچستان هیچ‌گاه به نظام خیانت نخواهند کرد
به گزارش تسنیم، مولوی نذیر احمد سلامی، نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش تأکید کرد: اعزام هیئت‌ ویژه از سوی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان نشان‌دهنده عنایت ویژه ایشان به این خطه از کشور است و این عنایت در مقاطع مختلف در عملکرد ایشان به وضوح دیده شده است.
وی گفت: دشمن تمام تلاش خودش را می‌کند تا در سیستان و بلوچستان مشکلاتی را ایجاد کند اما مردم به‌دلیل وفاداری به نظام هیچ‌گاه خیانت نکرده و نخواهند کرد.
نماینده مردم اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: دشمن تمام تلاش خودش را کرد که مردم در انتخابات شرکت نکنند اما مردم سیستان و بلوچستان با تمام وجود پای صندوق رای رفتند.
امام جمعه اهل سنت خاش: رفتار و گفتارمان نباید مورد سوءاستفاده دشمن قرار گیرد
مولوی محمدعلی شهنوازی، امام جمعه اهل سنت خاش سیستان و بلوچستان هم در این همایش با بیان اینکه ایران اسلامی خانه ما است و از خداوند متعال می‌خواهیم که این خانه را حفظ کند، گفت: ما باید در نوع رفتار و گفتارمان آگاه باشیم که مورد سوءاستفاده دشمنان قرار نگیرد.
مولوی ‌ریگی: ایرانِ ‌بعد از نظام اسلامی به درد نمی‌خورد
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری در پایان همایش به‌صورت انفرادی پای درد دل حضار جلسه نشست.
به گزارش تسنیم، مولوی عبدالواحد ریگی، امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین(ع) خاش در جریان این گفت‌وگو اظهار داشت: من در دوران هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم جبهه حضور داشتم و ما در طول انقلاب همواره در صحنه بوده‌ایم؛ از جمله در تمام دوره‌های انتخابات کشور و این افتخار ماست.
وی گفت: کسی که از مرز خود دفاع نکند ناموس ندارد؛ شما بپرسید از مسجد امام حسین(ع) که من پیش‌نماز آن هستم حتی یکی نفر هم بعد از نماز جمعه به خیابان نیامد و در آشوب اخیر خاش حضور نداشت. گفتم کسی حق ندارد از مسجد بیرون برود چون می‌دانستیم منافقین بیرون هستند و می‌دانیم چه کار می‌کنند.
این عالم اهل سنت افزود: ما مطلع هستیم که منافقان و دشمنان چه نقشه‌ها و طراحی‌هایی دارند. ما غیر از اسلام، نظام اسلامی، ایران و اخوت با شیعه، حرفی نداریم؛ باید تاریخ را بخوانید تا متوجه شوید ما اهل سنت سیستان و بلوچستان با برادران شیعه چه ارتباط نزدیکی داشته‌ایم.
مولوی ریگی بیان داشت: من حتی از جانب گروهک‌های معاند تهدید شده‌ام اما اینها تأثیری ندارد. ما شما برادران تشیع را به خاطر خدا دوست داریم وگرنه چیزی از شما نگرفته‌ایم که بگویند این دوستی به خاطر دنیا است.
این عالم اهل سنت تصریح کرد: ما این مملکت را دوست داریم، رهبری دوست ما هستند؛ این مملکت بعد از این نظام اسلامی به درد ما، به درد دین و اسلام و حتی به درد ناموس مسلمین نمی‌خورد.
کسانی که به امنیت خدشه وارد کرده‌اند باید مجازات و محاکمه شوند
خبر دیگر اینکه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج‌علی‌اکبری، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدوی‌مهر دبیر شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین لطفیان دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس دینی اهل سنت و تعدادی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان پیرامون حوادث اخیر استان به بحث و گفت‌وگو پرداختند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با تاکید بر اعتماد به فرآیندهای موجود در نظام، ادامه داد: قضایا به شکل روشن در مراکزی که مسئول رسیدگی‌های فنی و قضایی هستند بررسی می‌شود، همان‌گونه که در بخش مقدماتی کار تشخیص‌ داده شده و جابه‌جایی‌هایی صورت گرفت.
وی اظهار داشت: در ماجراهای اخیر بسیاری از رؤسای طوایف، علما، مسئولین و نهادهای امنیتی، نظامی و انتظامی زحمت کشیدند تا آسیب‌های بزرگ‌تر ایجاد نشود و از این جهت از همه عزیزان تشکر می‌کنیم.
رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: انتظار از بزرگ‌ترها همین است که در چنین مواقعی آتش فتنه را خاموش کنند به‌خصوص در استانی همچون سیستان و بلوچستان که مردمانش با روحیه کرامت، احترام ریش‌سفیدان خود را دارند و جلوی فتنه‌گری‌های دشمن را می‌گیرند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری گفت: در سطح کشور نیز دشمن با هر اتفاقی به‌دنبال موج‌سواری و سوءاستفاده بوده که مردم بصیر و انقلابی خط خود را از فتنه‌گران جدا کردند.
وی بیان داشت: نظام اسلامی نسبت به اهل سنت نگاه و سیاست تعریف شده‌ای دارد هرچند ممکن است در این زمینه مطالباتی وجود داشته باشد اما خدمات انقلاب به محیط عمومی اهل سنت در تاریخ بی‌نظیر است و چنین چیزی از گسترش مساجد، مدارس و انواع رسیدگی‌های دیگر مشخص است.
رئیس هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری گفت: اگر مطالبه‌ای وجود داشته باشد قابل مباحثه و پیگیری است و نباید خطاهای فردی را به نام یک سازمان بدانیم و کل مجموعه را زیر سؤال ببریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری اظهار داشت: طبق بیان مقام معظم رهبری کلید عمران شرق، استان سیستان و بلوچستان است و این عمران و آبادانی از سواحل مکران شروع شده و در آینده نیز به سایر نقاط گسترش پیدا خواهد کرد.
وی ادامه داد: مزیت ویژه سیستان و بلوچستان از نگاه نظام اسلامی مسئله وحدت و زیست مسالمت‌آمیز شیعه و سنی در کنار یکدیگر است و نباید اجازه دهیم کسی این مهم را به بازی بگیرد.
رئیس هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری تاکید دارند که حتی یک نفر هم نباید آسیب بینند و توقع دارند علما، معتمدین و سران طوایف منطقه سنجیده عمل کرده و با آرامش مسائل را پیگیری کنند.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری تأکید کرد: باید در برابر گرگ‌هایی که به‌دنبال آسیب به ما هستند هوشیار عمل کرده و براساس مصلحت استان و کشور پیش برویم.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری:جریان شهید و شهادت به بخشی از فرهنگ جامعه تبدیل شده است
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حاج‌علی‌اکبری در دیدار با خانواده شهدا و مجروحان حادثه اخیر زاهدان اظهار داشت: جریان شهید و شهادت به بخشی از فرهنگ جامعه تبدیل شده است.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: شهدای مدافع امنیت کشور برای حفظ کیان ایران اسلامی از تمام هستی خود یعنی جانشان گذشتند تا ما در امنیت باشیم.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام‌و المسلمین حاج‌علی‌اکبری شامگاه یکشنبه در دیدار با جمعی از نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: امروز دیداری با علمای اهل سنت داشتیم و دیدار با فرد خاصی نبود، به عبارتی طرف ما جمع علمای اهل سنت بودند که در این جمع امام جمعه مسجد مکی زاهدان هم حضور داشتند که در این نشست مطالب برخی از آنان شنیده شد.