به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,133
بازدید دیروز: 6,132
بازدید هفته: 3,133
بازدید ماه: 93,996
بازدید کل: 23,755,801
افراد آنلاین: 9
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۲۲ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 11 May 2024
السبت ، ۳ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۴۴۰ - رهبر معظم انقلاب: شهید امنیت جان خود را برای امنیت و آسایش مردم فدا می‌کند ۱۴۰۱/۰۸/۲۶

در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره شهدای قم

رهبر معظم انقلاب:

شهید امنیت جان خود را برای امنیت و آسایش مردم فدا می‌کند

   ۱۴۰۱/۰۸/۲۶

رهبر معظم انقلاب: برخی جوانان و نوجوانان بر اثر هیجان ناشی از ملاحظه یک  برنامه اینترنتی به خیابان می‌آیند؛ چنین افرادی را می‌توان با یک تنبیه متوجه  کرد که اشتباه می‌کنند |

بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره شهدای قم که در تاریخ ۸ آبان ۱۴۰۱ برگزار شده بود، صبح امروز (پنج‌شنبه) در محل برگزاری این همایش در قم منتشر شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با تأکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد شهیدان و شنیدن پیام آنها، قم را شهر «قیام و اقامه» خواندند و گفتند: قم هم قیام کرد، هم ایران را به قیام واداشت که این از برکات حرم حضرت فاطمه معصومه و حوزه علمیه و همچنین مردم خوب آن بود که شهدای زیادی در راه مبارزه تقدیم کردند، البته شهیدانی همچون مطهری، بهشتی و باهنر نیز که پرورش‌یافتگان قم هستند و بلکه همه شهدای ایران، شهیدِ قم محسوب می‌شوند، چرا که قم بود که با پاسخ به ندای امام بزرگوار، نهضت را آغاز کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، شهید و شهادت را دربردارنده مجموعه‌ای از ارزشهای ملی، دینی، انسانی و اخلاقی برشمردند و افزودند: شهید مظهر «ایمان صادق» و «عمل صالح» و «جهاد در راه خدا» است و هویت ملی را ارتقاء می‌دهد همچنانکه امروز فداکاری‌های شهیدان و پدران و مادران آنها موجب عظمت ملت ایران شده است.

ایشان همچنین شهادت را مظهر فداکاری و شجاعت خواندند و افزودند: شهیدِ دفاع مقدس جان خود را داد تا دشمن خبیث و ظالم نتواند وعده خود یعنی رسیدن به تهران و به ذلت کشیدن ملت را عملی کند و شهیدِ امنیت نیز جان خود را برای امنیت و آسایش مردم فدا می‌کند که این فداکاری‌ها تجسم همه معارف اخلاقی نهفته در شهید و شهادت است.

رهبر انقلاب، شهادت را معامله با خدا و تأمین‌کننده مصالح ملی دانستند و گفتند: شهادت مایه همدلی، و همچون نخ تسبیحی است که مجموعه‌ای از قومیتها و زبانهای مختلف را در میهن به هم پیوند زده و در هر شهر نام شهیدانی برجسته است که با یک هدف و در یک صف با دیگر هموطنان خود برای عزت اسلام و عظمت جمهوری اسلامی و تقویت ایران به شهادت رسیده‌اند.

ایشان، انتقال جزئیات دفاع مقدس و شرح احوال شهیدان و پدران و مادران آنها را ضروری خواندند و گفتند: این کار نیازمند زبان هنر و تولیدات هنری همچون فیلم و سریال، مستند و شعر است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان ابراز امیدواری کردند همه کسانی که دل در گروی اسلام و انقلاب و ملت دارند برای کودکان و نسل‌های نو و برای ایران عزیز همه توان و ظرفیت خود را بکار گیرند تا یاد و پیام شهیدان استمرار یابد و منتقل شود.

 
با انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب
دومین کنگره ملی بزرگداشت سرداران و ۶۰۹۰
شهید استان قم در مسجد مقدس جمکران برگزار شد
 
اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید قم با حضور فرمانده کل سپاه برگزار شد -  ایرنا

 

همزمان با سالروز شهادت سردار رشید اسلام، شهید مهدی زین‌الدین، دومین کنگره ملی بزرگداشت سرداران و 6090 شهید استان قم پیش از ظهر پنج‌شنبه با حضور گسترده مردم، مسئولین و خانواده‌های معظم شهدا در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
در آغاز این آئین با شکوه که مسئولین کشوری و لشکری نیز حضور داشتند، بعد از انتشار فیلم بیانات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در جمع دست‌اندرکاران برگزاری کنگره، سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تجلیل از صبوری خانوادهای معظم شهدا گفت: رهبر معظم انقلاب سفینه نجات امت در تلاطم امواج است. او با ایمانی آسمانی و حسینی ایستاده است و ملت با ایشان بیعت کرده و کنارش ایستاده است.
وی افزود: امروز شاهد شجاعت، حکمت، ژرف‌اندیشی، دشمن شناسی و تدابیر الهی رهبر معظم انقلاب و ایستادگی و ثبات قدم او در مرکز یک میدان عظیم جهانی جهاد هستیم.
جمهوری اسلامی ایران در آستانه تبدیل شدن به یک قدرت جهانی است
فرمانده کل سپاه با اشاره به نقش مهم مراجع تقلید و علمای حوزه‌های علمیه در اقتدار جمهوری اسلامی تصریح کرد: علما، عمودها و ستون‌های مستحکم دین و عزت ملت هستند و ما سرمایه‌های عظیمی داریم که اگر به حرکت درآید، ایران به یک قدرت مسلط و عالی در جهان تبدیل می‌شود. امروز در آستانه تبدیل شدن به یک قدرت جهانی بوده و از هیچ چیز نگران نیستیم و دل‌های ما محکم و گام‌های ما مسلط است.
سرلشکر سلامی آشفتگی استکبار از اقتدار و شکست‌ناپذیری جمهوری اسلامی را امری مشهود و غیر قابل انکار دانست و گفت: برای همین آمریکا دوست دارد خیابان‌های ما را دودآلود و آتش گرفته ببیند و ما سفینه به آسمان نفرستیم و می‌خواهد ما نیازمند، فقیر و فلج باشیم و بیماران ما به دارو دسترسی نداشته باشند.
وی با بیان اینکه زنان ما از حجابشان به عنوان سنگری برای حفظ ارزش‌های والای خود، حفاظت و صیانت می‌کنند و به ندای شیاطین پاسخ نمی‌دهند، اظهار داشت: جوانان ما و آنهایی که فریب خورده‌اند، برخواهند گشت و دوست داریم آنان لباس جهاد پوشیده و در مقام پیاده نظام دشمنان نباشند.
فرمانده کل سپاه تلاش‌های استکبار در مقابله اقتدار روزافزون ایران اسلامی را محکوم به شکست دانست و افزود: ما مسیرهای جهاد را آموخته ایم و به پیش خواهیم رفت و نفوذ منطقه‌ای ما باقی است. قدرت دفاعی ما افزوده خواهد شد، اقتصاد خود را شکوفا کرده و بر مشکلات اقتصادی فائق می‌آییم.
سرلشکر سلامی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: دشمن گمان می‌کند می‌تواند با به صحنه آوردن عده قلیلی فریب خورده، انقلابی با شکوه را در معرض آسیب قرار دهد اما ملت ایران زنده است.
وی افزود: دشمن رویاهای پریشانی دیده است و دوست دارد مانند گذشته اجنبی‌ها پادشاهان و رهبران ایران را تعیین کنند و پادشاه ایران را به جزیره موریس تبعید کنند و دوست دارند خیابان‌های ما مملو از شراب‌خانه‌ها و مراکز قمار باشد و می‌خواهند چهره زنان ما را بی‌هویت مانند زنان غرب کرده و می‌خواهند مانند گذشته یکی از ستون‌های دوگانه سیاست‌های نیکسون در منطقه خلیج‌فارس و ژاندارم حافظ منافع آمریکا باشیم.
فرمانده کل سپاه با بیان این که دشمنان می‌خواهند جوانان ما خدا را تعظیم نکنند و حجاب که سنگر کلیدی حفظ عزت، کرامت و صیانت از ارزش‌های زن مسلمان است را از زنان ما بگیرند، تصریح کرد: فریادهای دشمن فریادهای شیطان است و آنها به جنگ خدا و رسول آمده‌اند تا معصومیت را از رخسار پسران و دختران ما گرفته و نمادهای شیطانی را بر قامت جوانان ما نشانده و جوانان ما را از اسلام، وطن، ولی خود و ملت خود دور کنند و این توطئه دشمنان ما در زمان حاضر است.
سرلشکر سلامی با اشاره آرایش آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، اسرائیل و رژیم سعودی علیه جمهوری اسلامی گفت: آنها به جنگ خدا و رسول و شهیدان آمده‌اند و عمق توطئه عظیم آنها علیه یک ملت به وضوح آشکار است.