به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 194
بازدید دیروز: 18,753
بازدید هفته: 194
بازدید ماه: 194
بازدید کل: 23,662,025
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 20 April 2024
السبت ، ۱۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
669 - اذعان رئیس کمیسیون اروپا به ناتوانی غرب در مهار توانمندی‌های ایران ۱۴۰۱/۰۸/۲۸

اذعان رئیس کمیسیون اروپا به ناتوانی غرب در مهار توانمندی‌های ایران

   ۱۴۰۱/۰۸/۲۸

فون در لاین: دورنمای اروپایی

«اورزولا فون در لاین»، رئیس‌ کمیسیون اروپا در همایش امنیتی گفت‌وگوی منامه از ناتوانی کشورهای غربی در مقابله با توانمندی‌های ایران، از جمله توان پهپادی کشورمان شد و خواستار اتخاذ «رویکردی هماهنگ» در قبال ایران شد.
رئیس ‌کمیسیون اروپا خطاب به هیئت‌های حاضر در این همایش گفت: اشاعه تسلیحاتی ایران نباید بدون توجه رها شود. وی گفت: «چند کشور حاشیه خلیج [فارس] سال‌هاست هشدار داده‌اند که ایران در حال تحویل پهپاد به کشورهای سرکش است.»
فون درلاین اضافه کرد: «مدت‌ها طول کشید حقیقت ساده‌ای را یاد بگیریم که همزمان با تلاش برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای بایستی روی اشاعه انواع دیگر سلاح از پهپاد گرفته تا موشک‌های بالستیک هم تمرکز کنیم. این مسئله نه‌فقط برای خاورمیانه بلکه برای همه ما خطر امنیتی است.»
وی خواستار یک معماری امنیتی قوی‌تر در دنیا شد. او گفت: «دنیا به یک معماری امنیتی قوی‌تر در برابر گسترش هرج‌ومرج نیاز دارد. ما در اروپا این را می‌دانیم و این مسئله در این‌جا در خلیج [فارس] هم اهمیت دارد.»
مقام اروپایی در ادامه تصریح کرد: «بایستی درخصوص یک رویکرد هماهنگ در قبال ایران همکاری کنیم. امنیت خلیج [فارس] برای اروپا مهم است همان‌طور که امنیت اروپا برای کشورهای خلیج [فارس] مهم است. ما فرصتی تاریخی برای ایجاد پیوندهایی جدید میان مناطق خودمان داریم.»
گفتنی است طی دو ماه گذشته نظام سلطه با مدیریت مثلث عربی، غربی و عبری، ضمن تشدید تحریم‌ها و تهدیدات خود علیه نظام اسلامی ایران به بهانه‌های حقوق بشری و پهپادی، ظرفیت‌های رسانه‌ای خود را برای حمایت از آشوبگران به میدان آوردند.
اتهام‌زنی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران درباره رعایت نشدن برخی مسائل پادمانی و قطعنامه ضدایرانی آمریکا و اروپا علیه ایران از جمله اقداماتی بود که نظام سلطه برای زنده نگه داشتن خط آشوب در ایران در دستور کار خود قرار داد.
آمریکا و اروپا و رژیم صهیونیستی گرچه از آشوبگران ناامید شده‌اند اما بازهم در اقدامی هماهنگ برای حمایت از اغتشاشگران داخلی به تشدید فشار و لفاظی علیه نظام جمهوری اسلامی ادامه می‌دهند.
رابرت مالی: پایبندی ایران به ان‌پی‌تی ضروری است
«رابرت مالی» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران هم بامداد شنبه گفت: اجرای تعهدات پادمانی ذیل معاهده ان‌پی‌تی توسط جمهوری اسلامی ایران ضروری است.
مالی در صفحه توئیتر خود نوشت: «از همکاران خود در هیئت آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و شرکای تروئیکای اروپایی خود به دلیل تلاش‌هایشان برای کسب حمایت حداکثری از قطعنامه دیروز آژانس اتمی علیه ایران قدردانی می‌کنم.»
وی با به اشتراک گذاشتن بیانیه ضدایرانی هیئت آمریکا در وین، افزود: «اجرای کامل تعهدات پادمانی ذیل ان‌پی‌تی توسط ایران، یک امر ضروری و فوری است که به تعویق هم افتاده است».
ادعای لندن: تهدید هسته‌ای ایران بیشتر از همیشه است
در پی تصویب قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، کشورهای غربی هجمه‌های بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران را تشدید کرده‌اند.
بنابر گزارش وبگاه خبری- تحلیلی بلومبرگ، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس که از جمله کشورهایی بود که پس از اتهام‌زنی شورای حکام، به همراه شرکای فرانسوی و آلمانی و آمریکایی خود علیه جمهوری اسلامی بیانیه صادر کرد، مدعی شده که تهدید برنامه هسته‌ای ایران، «پیشرفته‌تر از هر زمانی شده است.»
وی دیروز (شنبه)، در جریان سخنرانی در کنفرانس بین‌المللی امنیت در بحرین، جمهوری اسلامی ایران را به «خونریزی و تخریب» در سراسر جهان متهم کرد.
این مقام انگلیسی ادعای بدون سند و مدرک غربی‌ها درخصوص مشارکت ایران در جنگ اوکراین از طریق ارائه پهپاد به روسیه را تکرار کرد و مدعی شد که تسلیحاتی را که ایران در اختیار کشورهای دیگر قرار می‌دهد، امنیت غرب آسیا و فراتر از آن را در معرض خطر قرار می‌دهد.
کلورلی در این خصوص گفت: «تسلیحات عرضه‌شده ایران کل منطقه را تهدید می‌کند. امروز برنامه هسته‌ای ایران پیشرفته‌تر از هر زمانی شده است و این رژیم، به فروش پهپادهای مسلح به روسیه که غیرنظامیان را در اوکراین به قتل می‌رساند، متوسل شده است.»
مقام‌های غربی به‌ویژه آمریکا و اوکراین نیز پیش‌ازاین چنین ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرده‌اند که جمهوری اسلامی آن را بی‌اساس خوانده است.
وزیر خارجه انگلیس با حمایت از اغتشاشات درون ایران بر تعهد بریتانیا برای مقابله با ایران تأکید کرد و گفت: «بریتانیا برای همکاری با دوستان خود برای مقابله با تهدید ایران، توقف قاچاق تسلیحات متعارف و جلوگیری این رژیم برای دستیابی به قابلیت تسلیحات هسته‌ای مصمم است».
بنی گانتز: باید گسترش نفوذ ایران را متوقف کنیم
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم گفته جلوگیری از گسترش نفوذ ایران امری حیاتی است.
طبق نوشته روزنامه جروزالم‌پست، بنی گانتز که به‌تازگی سفر رسمی خود به یونان را به اتمام رسانده گفت: «دنیا در حال تغییر است. تبعات جنگ در اوکراین، در حال سرایت از طریق مرز میان کشورها است. سیاست افراط‌گرایی و تروریسم کشورهای سراسر دنیا را تحت تأثیر قرار داده است.»
وی در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد: «ستیزه‌جویی ایران همچنان تهدید بزرگی برای منطقه و دنیا است. ما این را در دخالت ایران در جنگ اوکراین هم می‌بینیم. این را در پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران می‌بینیم که به‌تازگی شورای حکام [آژانس اتمی] هم بر آن صحه گذاشته است.»
بنی گانتز مدعی شد: «همین روند را در حمایت ایران از نائبان تروریستی‌اش در سوریه، لبنان و غزه هم می‌بینیم. همین هفته، یک پهپاد ایرانی به یک کشتی غیرنظامی حمله کرد.
متوقف کردن گسترش نفوذ و بلندپروازی‌های ایران حیاتی است. این چیزی است که اسرائیل، از طریق برخی از فعالیت‌های خود زیر چتر سنتکام قصد دستیابی به آن را دارد و ما همچنان علیه هرگونه تلاش برای ایجاد ترور در مرزهایمان اقدام خواهیم کرد.»
دیپلمات روس: رایزنی آژانس و ایران باید تا پایان ماه انجام شود
بعد از ابراز تمایل «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی برای سفر به ایران جهت رایزنی درباره مسائل هسته‌ای باوجود تصویب قطعنامه در شورای حکام علیه تهران، یک دیپلمات روس به اظهارنظر درباره زمان برگزاری این رایزنی‌ها پرداخت.
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین شامگاه جمعه گفت: رایزنی بین آژانس اتمی و ایران باید تا پایان ماه جاری میلادی (نوامبر انجام شود.
اولیانوف در مصاحبه با شبکه «روسیا ۲۴» توضیح داد: «درست قبل از پایان ماه، دور دیگری از رایزنی‌ها بین متخصصان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و طرف ایرانی باید انجام شود. قرار بود این نشست در تهران تشکیل شود که امیدوارم این برنامه‌ها به قوت خود باقی بماند».