به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 13,234
بازدید دیروز: 23,157
بازدید هفته: 120,733
بازدید ماه: 167,920
بازدید کل: 23,656,322
افراد آنلاین: 133
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۳۱ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 19 April 2024
الجمعة ، ۱۰ شوّال ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
670 - وحشت مقامات انگلیس از واکنش ایران به شبکه تروریستی اینترنشنال ۱۴۰۱/۰۹/۰۱

وحشت مقامات انگلیس از واکنش ایران به شبکه تروریستی اینترنشنال 

۱۴۰۱/۰۹/۰۱

آخرین خبر | وحشت مقامات انگلیس از واکنش ایران به شبکه تروریستی اینترنشنال

«جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با روزنامه سعودی چاپ لندن بار دیگر به تکرار ادعاهای ضدایرانی پرداخت و درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها ادعا کرد که ایران باید «پاسخ معنادار» به پیشنهاد غربی‌ها بدهد.
روزنامه الشرق الاوسط در ابتدای مصاحبه خود با این مقام ارشد انگلیسی که در حاشیه سفر او به بحرین برای شرکت در نشست امنیتی منامه انجام شد، علیه ایران سؤالاتی را مطرح کرد.
جیمز کلورلی در پاسخ به این سؤال اعلام کرد که انگلیس به همکاری با متحدانش برای «اتخاذ اقدامات ضروی» به منظور مقابله با اقدامات منطقه‌ای ایران ادامه خواهد داد.
وزیر خارجه انگلیس گفت: «ما به اقدامات خود برای جلوگیری از این فعالیت ثبات‌زدای در منطقه ادامه خواهیم داد و همچنین افرادی را که مسئول چنین رفتاری هستند به‌طور خاص تحریم خواهیم کرد».
الشرق‌الاوسط به اقدامات اخیر انگلیس برای تشدید حفاظت از کارکنان شبکه تروریستی «ایران اینترنشنال» اشاره و از وزیر خارجه انگلیسی‌ها درباره چرایی این اقدامات سؤال کرد.
جیمز کلورلی در پاسخ به این سؤال مدعی شد: «ما امنیت مردم در بریتانیا را به نحوی باورنکردنی جدی می‌گیریم. ما اهمیت روزنامه‌نگاری آزاد، صادقانه و باز را به‌طور باورنکردنی جدی می‌گیریم و وقتی معتقدیم تهدیداتی در خاک بریتانیا وجود دارد، به وضوح پاسخ می‌دهیم.»

گزارش روزنامه تایمز درباره حفاظت انگلیس از شبکه تروریستی

انگلیس: توپ در زمین ایران است؛ امنیت اینترنشنال را جدی می‌گیریم | خبرگزاری  فارس

روزنامه «تایمز» انگلیس گزارش داد اسکاتلند یارد (مرکز پلیس شهر لندن) خودروهای واکنش به حملات مسلحانه را در خارج از ساختمان شبکه تروریستی ایران اینترنشنال در این شهر مستقر کرده است. به ادعای این گزارش این اقدام بعد از آن انجام شده که خبرنگاران این شبکه از سوی تهران تهدید شدند.
در گزارش تایمز ادعا شده که هفته گذشته پلیس انگلیس به دو خبرنگار این شبکه مستقر در لندن هشدار داد که با تهدید معتبر جانی از سوی نیروهای امنیتی ایران مواجه هستند.
این شبکه که از ابتدای اغتشاشات در ایران با دروغ‌پردازی و اخبار جعلی به تهییج و تحریک اغتشاشگران در ایران دست زده، طبق این گزارش، ایران را به هدف قرار دادن دو خبرنگار ایرانی-بریتانیایی خود متهم کرده است.
واکنش ایران
در واکنش به اقدامات تروریستی این شبکه سعودی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اواخر مهرماه آن را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.
در بیانیه‌این وزارتخانه آمده بود: وزارت امور خارجه بر اساس مصوبات مراجع ذی‌ربط، در چارچوب قواعد حقوقی مرتبط و سازوکارهای تحریمی مربوطه و به‌عنوان عمل متقابل، تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، ترویج و تحریک به تروریسم، خشونت و نفرت‌پراکنی و نقض حقوق بشر تحریم می‌کند. اشخاص حقیقی و حقوقی فهرست شده، از جمله فعالیت‌هایی کرده‌اند که منجر به اغتشاش، خشونت و اقدامات تروریستی علیه ملت ایران شده است.
در این فهرست «مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا، ستاد ارتباطات دولت بریتانیا (GCHQ)، شرکت‌های ولانت مدیا، گلوبال مدیا و دی‌ام‌ای مدیا و
بی.بی.سی فارسی و ایران‌اینترنشنال به‌عنوان شبکه‌های تحت پوشش آنها» قرار داشتند.