به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,309
بازدید دیروز: 2,355
بازدید هفته: 24,478
بازدید ماه: 115,341
بازدید کل: 23,777,140
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 17 May 2024
الجمعة ، ۹ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۷۱۰ - بازدید رئیس‌جمهور از متروی پرند و پروژه ۱۴۶۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن  ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
در جریان سفر به شهرستان رباط‌کریم صورت گرفت
 رئیس‌جمهور از متروی پرند و پروژه ۱۴۶۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن 
  ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
رئیس‌جمهور از متروی پرند و پروژه ۱۴۶۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن بازدید کرد+  فیلم و عکس | شهرآرانیوزمردم ایران فریب شعار آزادی را نمی‌خورند - ایسنا
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در ادامه بازدیدهای میدانی از شهرستانهای استان تهران و به منظور بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان رباط‌کریم صبح پنجشنبه- 17 آذر- با همراهی رئیس دفتر و معاون اجرائی رئیس‌جمهور و همچنین وزرای نیرو و راه و شهر‌سازی وارد این شهرستان شد و مورد استقبال مقامات محلی قرار گرفت.
رئیس‌جمهور پیش از این در قالب بازدید میدانی از شهرستانهای استان تهران به شهرستان‌های ورامین، قرچک، پردیس، پیشوا، شهرقدس، ملارد، شهریار، پاکدشت و اسلامشهر سفر کرده بود.
 رئیسی در جریان سفر به رباط‌کریم از پروژه در حال احداث متروی پرند بازدید کرد و با توضیحات مدیران این پروژه و مسئولان محلی در جریان آخرین وضعیت احداث این پروژه قرار گرفت. روند احداث خط متروی پرند از ۱۴ سال پیش آغاز شده و سالهاست مردم این شهر چشم‌انتظار رسیدن قطار مترو به شهرشان هستند. این خط مترو از ایستگاه شاهد در خط یک مترو منشعب شده و با طی مسیر ۵۰ کیلومتری با ۵ ایستگاه به شهر پرند می‌رسد. ۳۰ کیلومتر خط اول متروی پرند با ایستگاه‌های شهرآفتاب و فرودگاه امام خمینی(ره) به بهره‌برداری رسیده و ۲۰ کیلومتر پایانی آن در حال احداث است.
رئیس‌جمهور در جریان بازدید از این پروژه مسئولان را مکلف کرد تا به فوریت بخش باقیمانده این پروژه را تکمیل کنند تا مردم این شهرستان از آن بهره‌مند شوند.مسئولان این پروژه وعده دادند متروی پرند خردادماه سال آینده آماده بهره‌برداری شود.
رئیسی در ادامه بازدیدهای خود از پروژه‌های در حال احداث شهرستان رباط‌کریم از پروژه هزار و ۴۶۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن در شهر پرند بازدید کرد و در جریان مراحل ساخت و آخرین وضعیت این پروژه قرار گرفت. این پروژه از جمله پروژه‌های گام اول طرح نهضت ملی مسکن است که در تابستان سال ۱۴۰۱ احداث آن آغاز شده و در دو بخش ۸۹۰ و ۵۷۰ واحدی در دست احداث است.
رئیس‌جمهور ضمن ابراز رضایت از میزان پیشرفت بخش اول این پروژه تصریح کرد: با رونق تولید و ساخت مسکن، علاوه‌بر رفع نیاز مردم بسیاری از بخش‌های مختلف صنعتی نیز رونق خواهند گرفت و موجب افزایش اشتغالزایی خواهد شد.
 بازدید از پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب رباط‌کریم
 رئیسی همچنین از پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرستان بازدید کرد و با توضیحات وزیر نیرو و مدیران آن در جریان مراحل تکمیل و آخرین وضعیت پروژه قرار گرفت. پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب رباط‌کریم با طول شبکه ۱۵۱ کیلومتری، علاوه‌بر تحت پوشش قرار دادن ۱۳۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان نقش مهمی در رفع مشکلات زیست‌محیطی و آلودگی سفره‌های زیرزمینی این منطقه خواهد داشت.
این پروژه که از سال ۹۷ مراحل احداث آن آغاز شده با بودجه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان به پیشرفت ۶۷ درصدی رسیده و تکمیل آن در انتظار تخصیص اعتبار ۹۰ میلیارد تومانی است.رئیس‌جمهور در جریان بازدید از این پروژه، مسئولان آن را مکلف کرد با تلاش مضاعف و همت شبانه‌روزی بخش باقیمانده این تصفیه‌خانه را تکمیل و به نتیجه برسانند.
بنا به وعده مدیران پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب رباط کریم، این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
دکتر رئیسی همچنین در جریان بازدید از این پروژه با برخی از کارگران آن گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره‌ داشت.
دشمن از آرتین زندگی و از کودکان دیگر امنیت را گرفت
رئیس‌جمهور در جریان سفر به رباط‌کریم در اجتماع پرشور مردم این شهرستان حضور یافت و در سخنانی ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با اشاره به جایگاه بی‌نظیر و شخصیت بی‌بدیل این بانوی بزرگ عالم بشریت، گفت: به تعبیر امام کاظم‌(ع)، حضرت زهرا(س) هم صدیقه بود و هم شهیده که مصداق این صداقت در عمل، گفتار، اندیشه و انگیزه، سیر و سلوک و همچنین مقصد و هدف این بانوی بزرگ عالم بشریت متبلور بود.
وی خطاب به دشمنان گفت: شما که از آرتین زندگی و از کودکان دیگر امنیت را گرفته‌اید می‌خواهید به ملت ایران زندگی بدهید؟ شما به کدام نقطه از عالم زندگی بخشیده‌اید؟
رئیسی با بیان اینکه ملت ایران به خوبی ماهیت و هویت استکبار و نظام سلطه را شناخته است، تصریح کرد: ملت ما می‌داند حضور شما در هر نقطه‌ای از عالم سلب‌کننده زندگی انسان‌ها بوده است.
رئیس‌جمهور  تاکید کرد: ما تنها یک راه می‌شناسیم و آن پیشرفت است و این همان مسیری است که دشمن را از ما عصبانی کرده است.
وی با بیان اینکه به‌رغم همه فشارها و تحریم‌ها در صادرات نفت، تجارت خارجی، علم و فناوری و کار دانش‌بنیان امروز حرف اول را در منطقه می‌زنیم، خطاب به دشمنان گفت: به تعبیر قرآن کریم مُوتُوا بِغَیْظِکُمْ، از ما عصبانی باشید و از این عصبانت بمیرید؛ ملت ایران پیشرفت خواهد کرد.
رئیسی در پاسخ به مطالبه برخی از حاضران درباره مشکل مسکن این منطقه گفت: ساخت یک میلیون مسکن در سال، نیاز جدی و حتمی کشور است که تکلیف قانونی برای دولت دارد. در بازدید از پروژه نهضت ملی مسکن این شهرستان در جریان میزان پیشرفت و مراحل احداث آن قرار گرفتم. این پروژه نیز پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و تکمیل آن با جدیت دنبال خواهد شد.
حل مشکل مسکن از محوری‌‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم است
رئیس‌جمهور بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رباط‌کریم توجه ویژه به موضوع مسکن به‌عنوان یکی از محوری‌‌ترین برنامه‌های دولت را مورد تاکید قرار داد و گفت: خوشبختانه در این منطقه مشکل بیکاری نداریم، اما به‌رغم اقدامات انجام شده هنوز نیاز مردم به مسکن رفع نشده و دولت بنا دارد با فعالیت جهادی در موضوع مسکن در روستاها و شهرها تحول ایجاد کند تا یکی از گره‌های اساسی زندگی مردم باز شود.
وی ضمن تقدیر از خدمات مرحوم رستم قاسمی وزیر فقید راه و شهر‌سازی ابراز امیدواری کرد مسئولان مربوطه در این بخش با همت مضاعف ماموریت ناتمام او را به سرانجام برسانند.
رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود نظارت بر عملکرد افراد و کارکنان دستگاه‌ها را در تحقق ماموریت‌ها بسیار مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: امروز مردم مشکلاتی دارند و باید تلاش دولت در جهت رفع مشکلات مردم باشد که در این زمینه نظارت مستمر بر دستگاه‌های مختلف نقش بسزایی در ایجاد رضایتمندی مردم خواهد داشت.
 جمعیت از نکات مهم و محوری مورد توجه در برنامه هفتم توسعه کشور است
رئیس‌جمهور شامگاه چهارشنبه در سومین جلسه «ستاد ملی جمعیت» که با حضور ویدئوکنفرانسی استانداران برگزار شد، «جمعیت» را از نکات مهم و محوری مورد توجه در برنامه هفتم توسعه کشور دانست و دستگاه‌ها و نهادهای کشور را مکلف کرد سیاست‌ها و برنامه‌های خود در روند افزایش جمعیت را تهیه و اجرای آن را به‌طور جدی پیگیری کنند.
وی ترویج فرهنگ ازدواج و کاهش طلاق و کمک به حل مشکل ناباروری را از عوامل موثر در افزایش جمعیت دانست که باید در اولویت توجه و عمل همه دستگاه‌ها قرار گیرد.
رئیسی با اشاره به اینکه جمعیت از مولفه‌های مهم قدرت کشور است، اظهار داشت: با توجه به برخی غفلت‌های صورت‌گرفته در گذشته نسبت به موضوع سالمندی و لزوم جوان‌‌سازی جمعیت، اقدام جهادی دستگاه‌های مربوط، لازمه رفع نگرانی‌های مربوط به افزایش سالمندی است. همچنین توجه به فرهنگ‌‌سازی و اقناع آحاد جامعه در زمینه مخاطرات افزایش جمعیت سالمندان در هرم سنی جمعیت کشور از جمله مسائل مهمی است که باید در دستورکار قرار گیرد.
رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت واگذاری مسئولیت توزیع بودجه‌های تخصیص داده شده به موضوع جوان‌‌سازی جمعیت از ستاد ملی جمعیت به سازمان برنامه و بودجه گفت: ستاد ملی جمعیت باید بر ارزیابی سیاست‌های مصوب و اجرای آنها متمرکز شود تا با بررسی اجرای سیاست‌های تشویقی مشخص کند که آیا صرف اجرای برنامه‌های تشویقی می‌تواند دغدغه‌های موجود در زمینه سالمندی را برطرف کند یا نه؟
در ابتدای این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت هرم سنی جمعیت کشور به تفکیک استان‌های مختلف ارائه و بر ضرورت توجه جدی‌تر به موضوع جمعیت در برنامه هفتم توسعه کشور تاکید شد.
دشمن در حوادث اخیر داعش‌وار به جان انقلاب و مردم افتاد
رئیسی عصر پنجشنبه در آیین تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای مدافع امنیت که در مسجد سلمان ریاست جمهوری برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اولین شهیده دفاع از ولایت، شهدای مدافع امنیت را پیروان صدیق آن حضرت توصیف کرد.
وی افزود: دشمن در حوادث اخیر داعش‌وار به جان انقلاب و مردم افتاد و نهایت عناد و سبوعیت و حقد و کینه نسبت به جریان ارزشی و جبهه انقلاب را به نمایش گذاشت.
رئیس‌جمهور گفت: امروز اگر وضعیت شهرهای ما آرام است و در امنیت قرار داریم، به برکت خون جوانان عزیزی است که در برابر هجوم اغتشاشگران ایستادند. اگرچه غم از دست دادن آنها برای‌مان بسیار دشوار است، اما دستاورد خون پاک آنها ناامیدی دشمن بود.
رئیسی ایستادگی و مقاومت پای دین و ارزش‌ها را پیام شهدا و همگان را مخاطب این پیام و سخن دانست و گفت: گذشت زمان آثار و برکات خون شهدا را بیشتر نشان خواهد داد.
رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به رفتار دوگانه دشمنان در حمایت از تروریسم و ادعای حمایت از مردم گفت: امروز دشمنان ملت‌ ایران برای مردم ما شعار «زندگی» سر می‌دهند، اما از آن طرف عمال اسلحه به دست‌شان در حرم شاهچراغ جان کودک ۱۰ ساله و پدر و مادرش را می‌گیرند.
رئیسی با بیان اینکه فضا‌سازی‌ها تمام می‌شود و باطل از بین می‌رود و حق پایدار خواهد ماند، در واکنش به درخواست خانواده معظم شهدای مدافع امنیت برای شناسایی، محاکمه و مجازات عوامل شهادت نیروهای حافظ امنیت تاکید کرد که این مسئله با قاطعیت از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط پیگیری خواهد شد.
پیش از سخنان رئیس‌جمهور، سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین مادر شهید دانیال‌ رضازاده و همسر شهید امیراحمدی نیز سخنرانی کردند.