به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,375
بازدید دیروز: 9,496
بازدید هفته: 3,375
بازدید ماه: 69,448
بازدید کل: 23,731,259
افراد آنلاین: 8
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 4 May 2024
السبت ، ۲۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۲۵ - رئیس ‌قوه قضائیه در جریان سفر استانی به زنجان: جنگ ترکیبی و تبلیغات سنگین دشمن با بصیرت مردم خنثی شد ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
رئیس ‌قوه قضائیه در جریان سفر استانی به زنجان:
جنگ ترکیبی و تبلیغات سنگین دشمن با بصیرت مردم خنثی شد
   ۱۴۰۱/۰۹/۲۵

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، در نشست خبری پایان سفر استانی به زنجان، گفت: بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان برای تجهیز مراکز و مراجع قضایی استان زنجان تخصیص داده شد که نخستین قسط از این مبلغ در دی‌ماه جاری پرداخت می‌شود.
محسنی اژه‌ای افزود: در جریان سفر هیئت عالی قضایی به استان زنجان، مدیران دستگاه قضایی در نقاط مختلف این استان بالغ بر ۱۰ ساعت با ۳۵۲ نفر از مراجعان به عدلیه ملاقات داشتند تا در راستای رفع مسائل و مشکلات آنها اقدامات مقتضی را ترتیب دهند.
شکست نقشه دشمن
رئیس قوه قضائیه در جریان این سفر طی سخنانی در جمع قضات و کارکنان قضایی استان زنجان گفت: دشمن بر مبنای محاسبات اشتباهی که از مردم ما داشت، یک جنگ ترکیبی همه‌جانبه و اقدامات تبلیغاتی و روانی بسیار سنگینی را بر کشور ما تحمیل کرد و تصور داشت می‌تواند یک شرایط ضدامنیتی را ایجاد کند و حتی پس از آشوب و اغتشاش با اعمال یک‌سری فشار‌های بیشتر در برخی استان‌ها مسائلی را به وجود آورد؛ اما به‌واسطه بصیرت مردم، بخش اعظم توطئه‌های دشمن خنثی شد، اما کماکان دشمن در حال تلاش است با عملیات روانی و اجماع‌‌سازی در مجامع بین‌المللی، علیه مردم و کشور ما اقدامات ایذایی انجام دهد لذا باید همچنان هوشیار و فعال در میدان حضور داشته باشیم.
محسنی اژه‌ای بیان داشت: در کنار توجه و هوشیاری نسبت به توطئه‌های دشمن باید به رفع ضعف‌ها و نواقص مدیریتی خود نیز اهتمام داشته باشیم و بدانیم که اگر ضعف‌ها روی هم انباشته شود و یک جایی سر باز کند، ممکن است علاجش سخت شود؛ ما باید توجه کنیم که اگر به اعتماد مردم خدشه وارد شده، این امر از کجا نشأت گرفته و درصدد رفع این مشکل برآییم تا اعتماد مردم را افزایش دهیم.
وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای تحت فشار قرار دادن و هجمه علیه نهاد‌های موثر نظام جمهوری اسلامی از جمله قوه قضائیه، سپاه و بسیج اظهار داشت: امروز، هر نهاد و دستگاهی که در ساختار جمهوری اسلامی موثرتر و نافذتر است، بیشتر از سوی نظام سلطه مورد هجمه و تحریم قرار می‌گیرد.
لزوم جابه‌جایی افراد نالایق
رئیس دستگاه قضا در ادامه با اشاره به مقوله جابه‌جایی‌های مدیریتی در مناصب قضایی گفت: سپردن امور و مسئولیت‌ها به افراد لایق و کاردان، یکی از موضوعات بسیار مهم است؛ هیچ ایراد و عیبی وجود ندارد اگر فردی لایق‌تر و‌ شایسته‌تر در منصبی است جایگزین شود و جابه‌جایی مدیریتی صورت بگیرد.
در مبارزه با مفسدانی که از اوضاع فعلی سوءاستفاده کردند،مصمم هستیم
رئیس قوه قضائیه همچنین در جمع گروه‌های مختلف مردم زنجان گفت: دستگاه قضایی در مبارزه با مفسدانی که در اوضاع فعلی اقتصادی و معیشتی مردم درصدد ماهی‌گرفتن از آب گل‌آلود هستند مصمم است.
محسنی اژه‌ای در جمع قشرهای مختلف مردم زنجان اظهار کرد: در جنگ ترکیبی که امروز دشمن بر ملت ایران تحمیل کرده است، رسانه‌ها و دستگاه‌های دروغ‌پراکن و تبلیغاتی نظام سلطه در جهت قلب واقعیت اقدام می‌کنند لذا ما نیز باید با تمام قوا وارد میدان جهاد تبیین شویم و این مبارزه و جهاد را منحصر به دستگاه‌های تبلیغاتی و‌ رسانه‌ای رسمی کشور ندانیم. وی ادامه داد: ما نباید از جنود ابلیس و شیطان‌صفتان و توطئه‌های آنها غفلت کنیم؛ آنها با تمام قوا برای قلب واقعیت به میدان آمده‌اند؛ لذا همه ما نیز می‌توانیم برای تبیین حقایق و نقش‌آفرینی در جهاد تبیین یک رسانه باشیم. رئیس قوه قضائیه گفت: امروز رفع مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، وظیفه همه قوا و دستگاه‌ها است؛ مسائل اقتصادی و معیشتی، یک زخم است که دشمن از آن سوءاستفاده می‌کند؛ ما برای رفع مسائل اقتصادی مصمم هستیم به دولت کمک کنیم و در این راه به حمایت از سرمایه‌گذاری صحیح در کشور و بهبود اشتغال و رفع موانع کسب‌وکار بپردازیم.
محسنی اژه‌ای بیان داشت: دستگاه قضایی در مبارزه با مفسدانی که در اوضاع فعلی اقتصادی و معیشتی مردم درصدد ماهی‌گرفتن از آب گل‌آلود هستند مصمم است و دشمن نیز این مهم را می‌داند، لذا با اقدامات ایذایی خود می‌خواهد تمرکزها را مختل و معطوف به مقابله با ناامنی و اغتشاشات سازد.
دیدار با تولیدکنندگان
رئیس قوه قضائیه در جریان سفر به استان زنجان در دیدار با تولیدکنندگان و صنعتگران استان زنجان گفت: فردی که در کشور تولید بیشتر و ارزآوری مضاعفی دارد و ثروت افزون‌تری را برای کشور ایجاد می‌کند، باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرد. ما در دستگاه قضایی مصمم بر حمایت جدی از سرمایه‌گذاری صحیح برای رونق تولید و اشتغال در کشور هستیم و این آمادگی را داریم که از نقطه‌نظرات و پیشنهادات شما فعالان اقتصادی و تولیدی بهره‌مند شویم.
آزادی ۲ محکوم به قصاص در حاشیه سفر استانی رئیس قوه‌ قضائیه
همچنین در جریان سفر محسنی اژه‌ای به استان زنجان، آیین آزادی دو تن از محکومان به قصاص در حضور و با وساطت رئیس دستگاه قضا انجام شد. در پرونده نخست، محکوم‌علیه به اتهام یک فقره قتل در زمستان سال ۹۷ به قصاص نفس محکوم شده بود و در پرونده دوم، محکوم‌علیه در سال ۹۶ مرتکب قتل شده و به موجب آن به قصاص محکوم شده بود.