به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,446
بازدید دیروز: 2,355
بازدید هفته: 24,615
بازدید ماه: 115,478
بازدید کل: 23,777,277
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 17 May 2024
الجمعة ، ۹ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۷۱۸ - رئیس جمهور: شناخت و رفع نیازهای جامعه اصلی‌‌ترین مأموریت حوزه و دانشگاه است ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
رئیس جمهور:
شناخت و رفع نیازهای جامعه اصلی‌‌ترین مأموریت حوزه و دانشگاه است  
  ۱۴۰۱/۰۹/۲۷

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر دیروز یکشنبه در ششمین همایش بزرگداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در محل مدرسه عالی شهید مطهری، با گرامیداشت یاد شهید مفتح، این مناسبت را بهانه خوبی برای بازنگری در اهداف، روش‌ها و بایدها و نبایدهای علم‌آموزی و معرفت‌افزایی در حوزه و دانشگاه توصیف کرد و با مهم دانستن شناخت صحیح وضع موجود و وضع مطلوب و تلاش برای کم کردن فاصله بین آنها، سه ماموریت و رسالت اصلی برای حوزه و دانشگاه را 1- علم و پیشرفت 2- تربیت انسان‌های فرهیخته و 3- مسئله‌شناسی و حل مسئله عنوان کرد.
رئیس‌جمهور حوزه را مرکز شناخت و آموختن قول‌الله و دانشگاه را مرکز شناخت و آموختن فعل‌الله دانست و افزود: فارغ از اینکه این علم در حوزه آموخته شده باشد یا دانشگاه، باید نافع و نجات‌بخش انسان باشد و فراگیرنده آن بداند که عالم محضر خداست.
رئیسی شناخت و رفع نیازهای انسان و جامعه انسانی معاصر را اصلی‌‌ترین ماموریت حوزه و دانشگاه دانست و تاکید کرد: شناخت این نیازها در گرو آن است که حوزه و دانشگاه از مردم،‌ در میان مردم و با مردم باشند و حوزه و دانشگاه به‌عنوان دو بازوی علمی کشور باید با شناسایی و تدوین نظام مسائل جامعه برای رفع مشکلات و مسائل موجود براساس اصول علمی محکم و غنی اسلامی راهکار ارائه دهند.
رئیس‌جمهور شناسایی به موقع مخاطرات پیش‌روی جامعه و شجاعت در دادن هشدارهای به موقع را از ویژگی‌های روشنفکران واقعی دانست و تاکید کرد: روشنفکران و عالمان دینی و دانشگاهی باید در مسیر تبیین حقایق بدون ترس از هجمه‌ها، همانند مرزبانان مرزهای جغرافیایی کشور، برای صیانت از ابتلای جامعه به ابهام و دروغ، ازخودگذشتگی و ایثار کنند.
رئیسی علم‌آموزی و بصیرت‌افزایی و تلاش برای اجرای عدالت را از ویژگی‌های حوزه انقلابی دانست و گفت: نیروهای انقلابی برآمده از حوزه بر مبنای منطق، تدبیر و عقلانیت هم خوب درس می‌خوانند و هم در عرصه اجتماعی برای شناخت و رفع مسائل حضور موثر و سازنده‌ای دارند که نمونه آن را در وقایع اخیر شاهد بودیم که طلاب و دانشجویان بابصیرت و انقلابی که در ایام عادی خوب درس می‌خواندند، در هنگام خطر و مواجهه با ضرورت در عرصه اجتماعی نیز حضور جدی داشتند و شهادت برخی از طلاب و دانشجویان دلیل صدق این مدعا می‌باشد.
تبریک به امیر قطر در روز ملی این کشور
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی به «شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» امیر دولت قطر، با تبریک فرا رسیدن روز ملی این کشور، اظهار امیدواری کرد، با عنایت به اشتراکات دینی و تاریخی مردم دو کشور، شاهد توسعه روزافزون مناسبات دوجانبه در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و افزایش همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در راستای دستیابی به صلح و ثبات پایدار باشیم.
همچنین محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در پیامی به نخست‌وزیر قطر، فرا رسیدن روز ملی این کشور را تبریک گفت. در پیام مخبر آمده است:‌ فرا رسیدن روز ملی قطر را به جناب عالی و مردم آن کشور صمیمانه تبریک می‌گویم. امیدوارم با تکیه بر پیوندهای تاریخی و در پرتو مساعی مشترک جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر، شاهد رشد و گسترش روزافزون روابط در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در جهت رفاه مردم دو کشور باشیم. از خداوند متعال سلامتی و موفقیت آن جناب و شادکامی و سربلندی مردم قطر را مسألت دارم.
دیدار با وزیرخارجه نیکاراگوئه
همچنین سید ابراهیم رئیسی ظهر دیروز در دیدار «دنیس مونکادا» وزیر امور خارجه نیکاراگوئه ظرفیت‌های فراوان ایران و کشورهای منطقه آمریکای لاتین را بستر مناسبی برای توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آمریکایی لاتین از جمله نیکاراگوئه دانست. رئیس‌جمهور با اشاره به روابط خوب دوجانبه ایران و نیکاراگوئه و همکاری‌های مثبت و سازنده دو کشور در نهادها و سازمان‌های بین‌المللی گفت: مقاومت در برابر دشمنی‌ها و فشارهای استکبار به‌ویژه آمریکا را از عوامل تعمیق روابط و همکاری‌های دو کشور است.
آیت‌الله رئیسی با تقبیح  سوءاستفاده آمریکا و غرب از ابزارهایی نظیر حقوق بشر علیه کشورهای مستقل و مقاوم، از شکست محاسباتی آمریکا در طراحی‌های جدید علیه کشورها و ملت‌های مبارز و مقاوم گفت و تصریح کرد که گسترش همکاری بین کشورهای همسو یکی از راه‌های خنثی کردن  فشار جبهه استکبار است.
در این دیدار «دنیس مونکادا» وزیر امور خارجه نیکاراگوئه نیز با اشاره به اقتدار و مقاومت درس‌آموز ایران در برابر فشارها و تحریم‌های آمریکا از اهمیت تدوین و اجرای سند جامع همکاری‌های اقتصادی و تجاری کشورش با جمهوری اسلامی ایران گفت و بر تسریع و تقویت گسترش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی دو کشور تاکید کرد.